Facebook Live Sales
Live Sales på Facebook? Hvordan gør man? Sælger det godt? Er det noget man bør teste? Hvad med teknikken? Få svarene i Help Marketing 169. Månedens …
Help Marketing Podcasten har over 250 gratis afsnit om digital markedsføring. Eric Ziengs interviewer eksperter i hvert afsnit. Lyt på sitet, i Apple Podcast, Spotify, Podimo eller din favorit podcast app.
Lyt med i de mere end 250 afsnit herunder, hvor du kan filtrere afsnit baseret på emner.
Live Sales på Facebook? Hvordan gør man? Sælger det godt? Er det noget man bør teste? Hvad med teknikken? Få svarene i Help Marketing 169. Månedens …
Hvordan arbejder man seriøst med influencer marketing? Hvordan tjener de seriøse influencere penge? Er influencer marketing relevant for alle virksomheder? Og hvad med juraen? Få den …
Hvordan håndterer man som kommunikationafdeling i Sundhedsstyrelsen en COVID-19 pandemi, hvor tingene ikke bare skal gå lynhurtigt, men hvor man samtidig skal kommunikere til hele den …
I dette afsnit af Help Marketing fortæller to af stifterne af Goboat om den omfattende rekrutteringsproces og de strategiske overvejelser, der lå bag ansættelsen af en ny CMO. De giver desuden indblik i, hvordan Goboat har klaret sig under coronapandemien, og de overvejelser der har lagt bag virksomhedens kommunikation efter genåbningen af Danmark.
Hvordan blev afsnit 254 af Help Marketing til en bog ved navn Sur for en Sikkerheds Skyld? Mikael Kamber er tilbage i Help Marketing for sammen med Eric at fortælle om processen for deres nyeste bog, der udkommer 20. august 2020.
Frem til 20. august får du 20% rabat på bogen ved at bruge koden “SUR20” hos Saxo.
I dette afsnit af Help Marketing byder vi Codans pressechef ind til en snak om, hvordan man arbejder strategisk med pressearbejde og dyrker sine relationer til medierne.
Hvordan brander du din virksomhed, så den skiller sig ud fra mængden? I dette afsnit af Help Marketing får du indblik i, hvordan det innoverende herretøjsmærke Shaping New Tomorrow bærer sig ad.
Attribution kan være et smertefuldt emne, særdeles når vi taler om B2B virksomheder. I dette afsnit af Help Marketing dykker vi ned i attribution og ser nærmere på, hvad det er, hvorfor du skal have styr på det, og hvad du kan gøre her og nu.
Hvad skal du, der arbejder med marketing være opmærksom på i 2020? Få svaret i dette afsnit af Help Marketing, hvor vi taler om centrale marketing tendenser.
Hvordan skaber man B2B leads på tværs af platforme? Få inspiration og input i dette afsnit af Help Marketing, hvor traffic manager fra Templafy deler ud af hans erfaring.
Marketing permissions er afgørende for enhver god marketingindsats, men hvad skal der til for, at dine permissions er lovlige? Få svaret i dette afsnit af Help Marketing.
Hvordan anvender man content marketing til at hjælpe sine kunder og skabe nye leads? I ugens afsnit får du indblik i, hvordan regnskabsprogrammet Dinero har båret sig ad.
Hvordan får man 270 butikker på Facebook, og er det overhovedet en god ide? I ugens afsnit får du indblik i, hvorfor Matas valgte at gå lokalt, og hvordan de bar sig ad.
Lær af Natholdet! Hvordan laver man video, der fænger på de sociale medier? I ugens afsnit af Help Marketing får du en række fif til, hvordan du producerer og optimerer videoklip, så de fanger dine brugere på de sociale medier.
Hvad er produktudvikling, og hvorfor er det relevant for din marketing- og kommunikationsindsats? Bliv klogere på begrebet, og lær hvordan du kan optimere din marketingindsats ved at rykke tættere på produktudviklingen.
Hvad er positiv psykologi, og hvorfor er det relevant for dit arbejdsliv? Hør, hvorfor positiv psykologi gør dig mere effektiv, og få et par simple tricks til, hvordan du kan implementere det i dit arbejdsliv.
I denne udgave af Help Marketing fortæller Eric om, hvorfor podcasten skifter til at udkomme hver måned i stedet for hver uge. Derudover får du anbefalinger …
I ugens Help Marketing kigger vi på webanalyse. Noget vi alle bør arbejde med for at forbedre brugeroplevelsen – og dermed sælge mere. Eric giver eksempler …
Denne uges Help Marketing giver dig lektier for! Eric har netop lavet to mindre tiltag, der tager under 2 timer hver. Eric fortæller, hvorfor han lavede …
Hvilke tiltag i din markedsføring gør den største forskel? Ved du hvilken kampagne skabte mest salg? Bruger du de magiske UTM-koder? Det er ugens emne. Lyt med for at blive i stand til at bruge UTM-koder, læse data baseret på UTM-koder og forstå, hvorfor vi i det hele taget vil bruge måling gennem UTM-koder.
Kasper Brandi Pedersen var i Løvens Hule i foråret 2018 for at få en stor investering. Inden da var Labfresh startet på en crowdfunding kampagne – crowdunding er emnet, som Kasper fortæller om i Help Marketing.
Sara Nersting og hendes mor Mia driver begge webshops. Og de har netop været i Løvens Hule hvor de fik en god investering. Inden dét eventyr var de begge på besøg i Help Marketing. Vi skal i dette afsnit høre, hvordan Mia og Sara nåede frem til deres succes.
Daniel fra Watery har været i Løvens Hule og forhandlet sig til en investering. Men inden Løvens Hule var Daniel på besøg i Help Marketing. Dét interview kan du høre i dag.
Der findes rigeligt med fordomme om at outsource opgaver til et bureau: Bureau: ”Nu skal vi bare have malket den her kunde fuldstændig. Sæt lige nogle …
Podcasting er et hit i dag. Der kommer flere og flere podcasts til – bare tjek podcaststats.dk. Derfor kigger Eric i dag på, hvordan du kan …
Lejer du dig ind i svinedyre lejligheder på de bedste adresser? Så er native advertising for dig Lad mig hurtigt forklare den – måske noget provokerende …
Billeder kan blive dyre. De tager tid. Og så skal de redigeres. Det koster også tid og penge til software. Heldigvis findes der gratis løsninger. Dem gennemgår Eric i Help Marketing i dag.
Eric fortæller om sine jule- og nytårstraditioner og hvordan de har ændret sig. Ikke meget markedsføring i dag, men ren hygge… Du får også at vide, hvordan Help Marketing i 2019 ændrer sig lidt. Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
Er du med i en erfagruppe? Eric fortæller om sine erfagrupper og hvilke han gerne vil med i og selvfølgelig værdien af en erfagruppe. Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
Eric indrømmer sit hadforhold til Facebook – ikke had/kærlighed med had/indrømmelse af nødvendighed-forhold. Det gør ondt at kaste penge efter en virksomhed, man har det svært med. Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
Eric fortæller i dag om, hvad du kan gøre, når du ikke når dine mål. Hvordan kan du alligevel gøre dine kunder, kolleger og chefer nogenlunde tilfredse? Det handler om procesformidling.
Vi tager en tur i tidsmaskinen igen – men denne gang kigger vi på hvor vi er om 10 år – og hvad skal vi lære for at nå dertil? Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
Vi tager en tur i tidsmaskinen og kigger på hvor vi var for 10 år siden – hvad har vi lært af det? Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
I dag tegner Eric – tegn og gæt style. Hvorfor giver det mening at bruge white boards inden du tegner kunderejser digitalt? Og hvorfor skal du gøre det inden du overhovedet går i gang med at sætte noget op i Facebook, email, hjemmesiden mv? Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
Eric kigger i dag på Cialdinies 6 principles for persuasion – hvor kan vi overtale kunder, leads og endda kollegerne og chefen? Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
I dag taler vi om hvordan vi kan argumentere os frem til at større budget. Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
Eric gennemgår i dag de andre 2 af de 4 profiltyper, der kan hjælpe dig til at forstå dig selv bedre – og gør dig bedre i stand til at samarbejde med kollegerne. Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
Eric gennemgår i dag 2 af de 4 profiltyper, der kan hjælpe dig til at forstå dig selv bedre – og gør dig bedre i stand til at samarbejde med kollegerne. Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
I dag handler afsnittet om noget helt nyt Eric har begivet sig ud i! Eric har investeret i en træningsklinik for elitesportsudøvere. Hør hvordan det spiller ind i forhold til Bolius, til Nochmal og Help Marketing produkterne. Du kan se mere på performance.dk om træningskliniken Performance Lab.
Eric fortæller i dag om de data han kigger på i sin egen virksomhed Nochmal hver morgen – og hvilke data han tjekker mindre ofte. Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
Eric fortæller i dag om de data han kigger på hver morgen – og hvilke data han tjekker mindre ofte. Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
Eric fortæller om eksisterende kunders følelser, når kommende kunder får noget gratis. Vi taler om at tænke de rigtige kanaler ind til lokkegaver, som ikke gør eksisterende kunder utilfredse. Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
Eric tager fat på noget vi alle kender: Vi er sure eller utilfredse over fejl, andre har lavet – men vi er nødt til at være den voksne og dermed undertrykke følelsen af vrede og irritation. Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
Eric tager fat arbejdet med email marketing flows med særlig fokus på at forbedre dem ud fra data. Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
Eric tager fat i feedback, som er sværere end man skulle tro. Eric kommer ind på den rigtige måde at give feedback, der ikke gør ondt på modtageren. Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
I dag fortæller Eric fortæller om udfordringen med at give opgaver videre til andre. Der sker mange fejl i overlevering af opgaver – og det koster både i tid, det koster i form af frustration og godt kollegialt samarbejde.
Eric tager fat i integritet i markedsføring. Står du for noget? Eller sælger du din sjæl til hvem som helst? Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
I dag fortæller Eric fortæller om at styre din travle hverdag på kontoret. Vi taler om Toggle og RessourceGuru og Trello som gode værktøjer. Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
Eric fortæller i dag om, hvordan du kan få mest muligt ud af din SEO-tid. Hvilke artikler er vigtigere end andre? Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
2 af 24. Vi er i fuld gang med Help Marketing Julekalenderen. 24 afsnit med gode råd fra gæster og Eric fortæller i dag om at kende din besøgstid med udgangspunkt i en velgørenhedsorganisation, der tigger om penge uden at lave forarbejde.
Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
1 af 24. I dag starter Help Marketing Julekalenderen. 24 afsnit med gode råd fra gæster og Eric fortæller om at bruge julekalendere til forretningsformål.
Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
Er du studerende, og drømmer du om dit første marketingjob? Eller er du kørt træt i din stilling og vil gerne prøve noget nyt? Hør om Louises historie fra det første fuldtidsjob over dagpenge til det fede marketingjob.
Hvordan undgår du, at dine billeder med mobilen bliver grynede, får hvide pletter – og i det hele taget bare ser lidt kiksede ud? Få tricks til at få den helt rigtige vinkel og fokus på dine mobilbilleder.
Hvordan kommer du gennem modtagernes spamfilter? Hvordan strukturerer du følgerne på dine lister? Få konkrete (og nørdede) tips til teknikken i nyhedsbreve.
Peter Gregersen er UX-manden bag MobilePay – hør, hvordan designerne bag appen, som 4 mio. danskere bruger, arbejder med brugerinterface.
Interaktivt indhold er eminent til at personificere dit content – og fx spare penge på sælgere og tid brugt på kundeservice. Find ud af, hvad det er, og hvordan du bruger det.
Hvordan bruger du din Instagram-profil kontra InstaStories? Hvordan får du flere følgere? Og hvordan gør du dine billeder på Instagram pæne? Lyt med her.
Har du en webshop, skal du have styr på din SEO. Ellers misser du kunder, der sidder og søger efter lige netop det produkt, du tilbyder. Få Tobias Ehligs bud på, hvor du skal sætte ind med SEO for webshops.
Kan man starte en webshop som 17-årig oveni konkurrencesvømning og 2.g? Sagtens, hvis du spørger Daniel Johannesen. Lad dig inspirere af hans historie.
Hvordan vælger IKEA produkterne på P-pladsens reklameskilte? Og hvad er der med de der gule poser? Hør IKEAS indretningschef fortælle om butiksindretning.
Hvordan arbejder du praktisk med strategi i markedsføringen? Hør, hvordan de gør i den succesfulde danske webshop billigfitness.dk.
11 mio. besøgende. Så mange mennesker går i IKEA i Danmark hvert år. Besøgende på hjemmesiden? 34,4 mio. om året – kun i Danmark. Det giver …
Hvordan installerer du Google Tag Manager – og hvad kan du egentlig bruge det til? Find ud af, hvordan du bruger værktøjet bedst muligt.
Social annoncering – hvad er egentlig dine muligheder på Facebook, Instagram og LinkedIn? Få et overblik over dine annonceringsmuligheder, og få Kasper Bengtons råd til folks …
Hvad skal du vide om Facebook-annoncering anno 2018? Lyt med, og få den basale guide til, hvad du skal være opmærksom på, når du går i gang – og hvilke faldgruber du skal undgå.
Find ud af, hvorfor du skal lave virksomhedsfortællingen, inden du skriver din næste pressemeddelelse eller arrangerer dit næste event – og hvordan du gør.
Tredje og sidste sommerspecial 2018 handler om alt fra at være intern social media-konsulent over kunderejser til neuromarketing. Lyt med, og få en bouillonterning fra tidligere ekspertinterviews.
Her får du den anden af 3 sommerspecials af Help Marketing Podcasten. I denne uges afsnit finder du ud af: tricks til medieomtale god stil i …
Her får du den første af 3 sommerspecials af Help Marketing Podcasten. I denne uges afsnit finder du ud af: Hvordan du skriver overskrifter, der får …
Hvordan kom du i gang med en af Danmarks første podcasts om markedsføring? Hvordan får du motivation til at optage 200 episoder? Hør Eric Ziengs svare på alle dine spørgsmål i dette jubilæumsafsnit.
Hør, hvordan Alm. Brand lykkedes med at drive salg med content marketing, da de ville sælge et online forsikringsprodukt til unge.
Har du styr på inbound marketing vs. content marketing? Find endeligt ud af forskellen i episoden her – og hvordan en dansk b2b-virksomhed bruger inbound.
Hvordan kan du medietræne talspersoner i virksomheden til at udtale sig i interviews? Find ud af de forskellige typer interviews, og hvordan du gør.
Find ud af i denne VisitDenmark-case, hvordan VisitDenmark tiltrækker flere svenskere og nordmænd til landet (også når vejret er skod).
Account based marketing – hvad er nu det for noget? Hør Lenovos head of marketing fortælle om hvad, hvorfor og hvordan i denne form for markedsføring målrettet kunderne.
Hvordan skriver du landingsider, der sælger – uden at lyde sælgende og skræmme dine besøgende væk? Find ud af, hvordan du konverterer besøgende til glade kunder på dine landingsider.
Som content creators overser vi, at folk ikke er på nettet eller i deres indbakke for at læse vores tekster. De er på nettet for at …
Hvordan fungerer salg via Amazon, og hvordan spiller salget her sammen med din egen webshop? Få Real Coffees succeshistorie om, hvordan de sælger økologiske kaffekapsler via både Amazon og egen webshop. Og find ud af, hvordan du selv kommer i gang på Amazon.
Hvordan laver du en effektiv holdningskampagne? Bliv inspireret af Dyrenes Beskyttelse, og hvordan de formåede at sætte dagsordenen med kampagnen Burgrise fra 2017.
Joakim Ditlev og Søren Schnedler har skrevet bogen Hørt i Messbaren. Hvordan markedsførte og distribuerede de bogen, og hvordan bruger de den som et stykke episk content? Bliv inspireret af deres historie.
Hvilke systemer skal du bruge til din webshop? Jonathan Parisi fra webshoppen Mackabler.dk deler, hvilke systemer de bruger i deres webshop til at få 100 produkter ud til kunderne om dagen.
Rejser du med arbejdet? Hvad skal du huske at have med? De gode gadgets og systemer til at arbejde på farten – dét fortæller Michelle Rødggard-Jessen om i Help Marketing. Hun arbejder selv rundt omkring på hele jordkloden. Trello, Skype og Bose er blot nogle af værktøjerne.
Du kender og frygter det: Netværksmødet. Skal du gå i buffeten eller baren? Hvordan laver du smalltalk uden at lyde som en komplet idiot? Anita Lykke Klausen giver dig lavpraktiske netværkshacks, så du ved præcis, hvad du skal gøre til dit næste netværksmøde.
I Fullrate arbejder de helt lavpraktisk med kunderejser. Få den digitale chefs svar på, hvordan de gør, og hvad de har haft god succes med – bl.a content i form af video.
Emil Kristensen er tilbage for at fortælle om SCRUM-marketing. Det lyder sværere end det er. Emil fortæller hvordan det hjælper Sleeknote med at prioritere og hvordan han er inspireret af udviklerverden ift SCRM.
Hvordan prioriterer du i dine marketing-opgaver, når der er så mange forskellige kanaler og buzzwords, du kan kaste tid og energi efter? Emil Kristensen fra Sleeknote deler sine erfaringer og giver konkrete råd til at få prioritere i marketing og blandt medarbejderne.
Er Pinterest et socialt medie, du bør være på? Benjamin Medias digitale redaktør afslører, hvor meget trafik Bo Bedre får derfra, og hvad de bruger det til. Og find ud af, hvordan du selv kommer i gang på Pinterest.
Hvordan laver du video til social, som skaber likes, klik og shares? Mikkel Andersen giver dig 7 konkrete tips til, hvordan du gør (og hvilke fejl du skal undgå).
Hvordan bruger du dit budget til AdWords bedst muligt? Hør AdWords-eksperten Anton Hoelstad give de bedste tips til AdWords, hvilke 3 dyre fælder, du skal undgå – og hvad der er hvad i forhold til Facebook-annoncering.
Hør hvordan Alexander kan styre sin stammen med vejrtrækningsværktøjer (der også giver gode mavemusker). Dette ekstra afsnit bør lyttes til i forbindelse med afsnit 180 om at præsentere eller hvis du er interesseret i hvordan personer, der stammer, opnår succes på trods af udfordringen med at stamme.
Nervøs for at holde oplæg for kollegerne eller præsentere for ledergruppen? Få hurtige tricks til gode præsentationer – lige til at implementere næste gang du står på gulvet.
GDPR eller persondataforordningen … Vi kan næsten ikke få armene ned, vel? Men som marketingmedarbejder er du nødt til at vide, hvad de nye regler går ud på. Hør databeskyttelsesrådgiveren forklare, hvad du skal vide om GDPR.
Hvordan arbejder du med kommunikation på ledelsesniveau? Hør Deloittes kommmunikationschef fortælle om, hvordan du skaber en rød tråd i din ledelseskommunikation i en organisation fordelt på flere tusind mennesker i både DK, Norden og Europa.
Hvordan foregår hverdagen i en webshop, der sælger ventetøj og ammetøj til kommende mødre? Hør Line Friis fortælle om Family2Be, og få tips til, hvordan du driver webshop (også selvom du er helt nybegynder).
Gør fagforeningen interessant for en 18-årig på sociale medier. Det er en pænt stor opgave, som DJØFs digitale medierådgiver løser hver eneste dag. Find ud af, hvordan du skaber reelt engagement på sociale medier – også til krævende målgrupper.
Hvordan laver du interessant content, når du er business to business-virksomhed (b2b)? Ingen problem ifølge ugens gæst, der er content manager i Infomedia. Lyt med for at finde ud af, hvordan du bruger data til at finde historier til dit content, så det connecter med lige præcis din målgruppe.
Automatiserede e-mail-flows, der skaffer kunder i butikken, mens du sover? Ugens gæst ved præcis, hvordan du gør. Lyt med, og find ud af, hvordan du får opbakning fra ledelsen til at gå i gang, og lær de 4 simple steps at kende, som med garanti skaffer leads og kunder til din biks. Dette er marketing automation på et mere avanceret niveau. Tjek afsnit 173 for intro til marketing automation.
Marketing automation skaffer dig leads og salg, uden du behøver rører en finger – hvis du altså gør det rigtigt. Lær, hvordan du kommer i gang, med Danmarks førende marketing automation-ekspert.
Help Marketing henvender sig til dig, der arbejder med marketing, salg og ledelse. Målet er at hjælpe dig til at blive bedre. Lad dig inspirere og …
I denne tredje og sidste julespecial kører vi slæden forbi musikbranchen, sælgende tekster, salgsmøder, gør et kort stop ved data på din webshop og slutter af med, hvordan Højskolerne arbejder med ambassadører i deres markedsføring – lyt med, der er virkelig klejner at hente her.
I denne anden julespecial har jeg destilleret 5 eksperters vigtigste tips til følgende områder: Omnichannel marketing, mentorer, webshops, internationalt salg og Adwords-kampagner. Læs eller lyt med for at blive klogere.
I denne uges julespecial har jeg destilleret eksperternes sølvkorn, så du kan nøjes med det allerbedste fra 5 tidligere podcasts: Hør om chatbots, attribution modelling, content marketing, kunderejser og user experience.
Hvilke digitale tendenser kommer til at fylde mest i 2018? Vært på podcasten Digital Ugerevy, Lars K. Jensen, giver dig svaret og en masse inspiration til den digitale legeplads oveni.
Har du prøvet at levere materiale til direktøren op til bestyrelsesmødet eller set din kollega stresse med at få alle tallene rigtige, inden bestyrelsen dukker op? Så har du måske også undret dig over, hvad en bestyrelse egentlig laver, og hvad der foregår til bestyrelsesmøderne. Det fortæller den erfarne bestyrelsesmand Lars Broberg om i denne episode af Help Marketing.
Lær UX 101 med DR’s udviklingschef Anders Toxboe. Find bl.a. ud af, hvordan du bruger UX til at understøtte virksomhedens mål, hvordan du sammensætter det gode team til en UX-udviklingsproces, og hvorfor du skal kigge væk fra dit produkt, når du skal i gang med at markedsføre og sælge det.
Hvordan udvikler du et koncept til en kampagne? Hvor begynder du, og hvilke faser må du ikke overse? Lær de 5 faser i konceptudvikling at kende, og find ud af, hvordan du selv kommer i gang.
Find ud af, hvordan Højskolerne arbejder strategisk med ambassadører, når de skal sælge nye højskoleophold. Og hvordan du selv kan blive inspireret til at bruge ambassadører i din markedsføring. Hør Højskolernes digital- og social media-manager Janne Bavnhøj fortælle, hvordan de gør.
Mange webshopejere går glip af flere hundredetusind kroner årligt, fordi de ikke bruger disse enkle datatricks: 1) Sæt filtre op i Google Analytics. 2) Brug Google Search Console. 3) Undgå at blive kvalt i returvarer. 4) Få styr på søgefunktionen på dit site. 5) Test din tjek-ud-flow.
Salgsmøder er ofte det der følger efter en god marketingsindsats. Men hvordan sikrer man så at salget kommer i hus? I dette afsnit kan du hører mere om, hvordan du planlægger, afholder og følger op på det gode salgsmøde.
De gode kunderejser er altafgørende for, om din kunder vender tilbage. I dette afsnit giver ekspert Søren Bechmann dig et indblik i, hvordan du optimerer dine touchpoints og skaber de optimale kunderejser uden kæmpe udgifter.
Adwords kampagner kan være et effektivt redskab til at drive slag til din webshop. Men hvordan sætter du dine kampagner op, så du får brugerne til at konvertere? Når du skal sælge internationalt og reelt skal vokse måned for måned i salg, skal du prioritere. Men hvad virker og hvad virker ikke? Det giver AdWords ekspert Andrew Lolk dig svaret på i ugens Help Marketing.
Jubilæumsafsnit for Help Marketing, der nu fylder 3 år! Vi har ikke misset en eneste uge – det er vi stolte af. Hør et kort ekstra afsnit, hvor Eric, redigér-Thomas og Head of Shownotes (TM) Sofie snakker om fortiden og hvad der ligger forude! Tillykke!
Overvejer du at kaste dig ud som forfatter og skrive din første bog? I denne uge har vi besøg af fire forfattere, der deler ud af deres erfaringer, udfordringer og giver konkrete tips til dig, der gerne vil skrive forfatter på CV’et.
Når du skal sælge internationalt og reelt skal vokse måned for måned i salg, skal du prioritere. Men hvad virker og hvad virker ikke? Det arbejder Steffen Hedebrandt hårdt med i Airtame. Få hans gode råd og oplev hans nysgerrig hed i ugens Help Marketing.
Har du en virksomhed, hvor du sælger produkter online? Denne uges afsnit af Help Marketing handler om, hvordan du skaber og deler content, der skaber kvalificerede leads og i sidste ende salg. Morten Villadsen er gæst og case.
Help Marketing Bogen er ude nu! Du kan købe bogen på helpmarketingbogen.dk.
Ejer du en webshop? I dette afsnit af Help Marketing får du et indblik i, hvilke online og offline markedsføringskanaler, der effektivt kan drive salg til din webshop. Vi taler også om, hvordan du kan optimere dit salg ved at analysere din kundegruppe.
Mikkel Rossing og Stine Aagaard er skaberne bag mentorforløbet Mashup. Sammen dykker vi ned i det gode mentorforløb. Hvad der er vigtigt for at begge parter oplever værdi, og hvor man skal starte, hvis man ønsker sig en mentor.
Hvad er Attribution Modelling og hvorfor skal vi bruge det? I dette afsnit fortæller Head og SER hos Obsidian, Sasa Kovacevic om marketing attribution og hvordan du kan bruge det til at forstå dine brugers rejse og optimere din konverteringsrate.
Sådan skriver du stærke tekster der sælger. I dette afsnit af Help Marketing fortæller Heine Aaen, hvordan du skriver den mest fængende og brugervenlige tekst til både bloggen, nyhedsbrevet og din hjemmeside.
Hvad er en chatbot og hvordan benytter vi den i vores markedsføring? I dette afsnit fortæller Ditte Julie Wolff-Jacobsen os om chatbottens funktion og hvordan du lettest kommer i gang med at afprøve den nyeste måde at skabe automatiseret og effektiv relation til brugerne.
I dette afsnit af Help Marketing kigger vi nærmere på, hvordan digital markedsføringsstrategi kan tage form afhængig af branche. Denne gang befinder vi os i musikbranchen. Vi snakker med Pelle Blarke der er producer og har eget pladeselskab, hvor han hjælper en lang række artister med både online og offline markedsføring.
Hvordan får du dine digitale kanaler til at spille sammen med dine fysiske kanaler? Få et indblik i, hvordan verden ser ud i CPH Lufthavn, og hvordan de her formår at skabe balance mellem alt fra website til app og webshop. Det er nu blevet tid til at blive klogere på omnichannel marketing.
Er podcasting noget for dig? Help Marketing fokus Help Marketing henvender sig til dig, der arbejder med marketing, salg og ledelse. Målet er at hjælpe dig …
Bliv klogere på dig selv, og hvad du selv kan gøre for at performe bedre. Og få lavpraktiske råd om alt fra storytelling og e-mail markedsføring til splittest og struktureret data. Vi er nu kommet til den sidste udgave af vores sommerspecials. Læs noterne efter afspilleren.
Det er nu blevet tid til endnu en lærerig sommerspecial. Lyt med og bliv klogere på emner som crowdfunding, Business Intelligence, influencer PR, content tyveri og sidst men ikke mindst, hvordan du bliver bedre til at arbejde fokuseret med projekter. Læs noterne efter afspilleren.
I ugens afsnit bliver du klogere på hele paletten. Få eksperternes bedste råd om e-commerce, e-mail markedsføring, ROI, sociale kampagner og medietræning. Det er nu blevet tid til vores lærerige sommerspecial. Læs noterne under afspilleren.
Arbejder du med PR og kommunikation i en virksomhed, der opererer i flere lande? Så kender du alt til, hvor udfordrende det er at sikre, at det rigtige budskab kommer frem i alle lokalmiljøerne. International PR og kommunikation er en svær balancegang, som ugens ekspert mestrer. Se noterne under afspilleren.
Vil du gerne lære dine kunder bedre at kende? Plej relationen med dine kunder ved at tilbyde dem et attraktivt medlemsprogram. Bliv inspireret af ugens ekspert, som kommer med guldkorn til, hvordan du kan skabe værdi for dine medlemmer gennem god medlemskommunikation. Læs noterne efter afspilleren.
Er talspersonerne i din virksomhed trænet i at tale med pressen eller for en større forsamling? Nu er det blevet tid til at lære mere om medietræning og budskabstræning. Bliv klogere på, hvordan det foregår, og hvad du får ud af det. Læs noterne efter afspilleren.
Oplever du som mange andre, at dele af din tekst på dit site bliver tyvstjålet og publiceret på andre sites? Content tyveri er ikke alene frustrerende, men det kan også gøre dig uvenner med Google. I ugens afsnit kan du blive klogere på, hvad du kan gøre for at undgå, at dit indhold bliver kopieret.
Hvorfor nøjes med at følge din mavefornemmelse, når du laver indhold til dit website. Du kan nemt måle, hvad der giver mest med splittests. Så ved du hvad, der virker, og hvad, der ikke virker. I ugens afsnit kan du lære mere om, hvordan du laver splittests, og få konkrete råd til, hvordan du kommer i gang. Læs noterne efter afspilleren.
Når din bil begynder at skrante, og du aflægger mekanikeren et visit i tide og utide, er det ved at være på tide med en udskiftning. Det samme gælder hjemmesider. De soder til og bliver hurtigt forældede. Men hvordan vurderer du, om det er tid til at investere i en gennemgribende omlægning? I ugens afsnit bliver du klogere på, hvornår det giver mening at opdatere en hjemmeside. Læs noterne under afspilleren.
Lyder 30.000 følgere af et nyhedsbrev eller 30.000 flere som et drømmescenarie for dig? I ugens afsnit har vi interviewet tre praktikere inden for e-mail markedsføring. Hør om deres erfaringer og få deres bedste bud på, hvordan du høster flere modtagere af dit nyhedsbrev. Læs noterne under afspilleren.
Hvordan laver du content, der får succes og rammer plet hos din målgruppe? Og hvordan gør du det, hvis der er lavvande på budgetkontoen? Det og meget mere giver ugens ekspert dig svar på. Læs noterne under afspilleren.
Lyder en direkte hotline til Google for godt til at være sandt? Det er det ikke. Med Google Search Console får du at vide, hvad Google mener om dit site, og du kan nemmere leve op til Googles krav. Og det giver i sidste ende en bedre placering – og mere trafik på dit site. Læs noterne under afspilleren.
Skab opmærksomhed om et arrangement gennem de sociale medier. Ambassadører er en genial måde at skabe awareness på og skaffe deltagere. Ugens gæst fortæller os, hvordan hun med stor succes har skabt en social kampagne til at understøtte en udstilling. Læs noterne under afspilleren.
Hvordan får du mere overskud til at performe bedre på jobbet? Få råd fra ugens ekspert om, hvordan du med ganske små tiltag får styr på de helt basale faktorer som søvn, kost og motion. Du får mere energi, og du får mere ud af din tid. Se noter under afspilleren.
Skab troværdig kommunikation, der virker. Brug storytelling som et strategisk værktøj, og tal ikke bare til modtagers hoved, men også til modtagers mavefornemmelse. Det sætter aftryk og skaber værdi. I ugens afsnit får du gode råd til at bruge storytelling i praksis – så kan du starte allerede i morgen. Se noterne under afspilleren.
Har du en ide, som du gerne vil skabe en forretning ud af? Crowdfunding kan være med til at kickstarte din forretning ved at skaffe dig kapital, omtale og kunder. Men hvordan bruger du det på den rigtige måde? Og hvornår er du på det rigtige stadie i din virksomhed til at gå i gang? Lyt med til ugens afsnit og lær meget mere om crowdfunding. Læs vores noter under afspilleren.
Vil du gerne gøre dit site mere synligt på nettet? Hjælp Google med at forstå dit indhold. Og som resultat spytte bedre søgeresultater ud. Smart, ikke? Lyt med i ugens afsnit, hvor du får konkrete råd til, hvordan du kan optimere dit site med struktureret data.
Hvor meget ved du om dine kunders adfærd? Brug de data, du har adgang til, på en effektiv og snedig måde. Så kan du være kreativ med din markedsføring på en meget mere målrettet måde. Nu er det blevet tid til at lære mere om business intelligence.
Kaster du penge i digital markedsføring uden at vide, hvor meget du egentlig får ud af din indsats? Lær at anvende digital ROI. Det gør dig mere skarp på, hvor du skal sætte ind for at få mest muligt ud af dine ressourcer. Lyt med i ugens afsnit og få en masse konkrete og nyttige råd om digital ROI af ugens ekspert.
Sæt facebookgrupper i søen og lær dine brugere at kende. Du kan få en stor portion viden om dine brugere og deres præferencer, hvis du får en samtale i gang mellem dem i en gruppe på facebook. Skab værdi med Facebook Live ved at medinddrage dine brugere og lade dem få indflydelse på indholdet. Lyt med i ugens afsnit, hvor vi har dobbelt op på Lars til at give dig en masse nyttige råd.
Vær skarp på, hvad du vil opnå med de konkurrencer, du sætter i gang. Så er det et effektivt værktøj til at få flere permissions. Brug også konkurrencer til at engagere de følgere, du allerede har, og til at interagere med dem. I ugens afsnit kan du lære mere om, hvordan du på effektiv vis kan køre konkurrencer.
Gå ikke glip af de mange muligheder du har for at nå ud til dine kunder. Følg med i, hvad der sker inden for teknologi i marketing. Så er du sikker på, at du ikke misser en gylden chance for at række ud til dine kunder. I ugens afsnit bliver du klogere på, hvad der rører sig inden for teknologiens verden, som kan have betydning for din kommunikations- og marketingsindsats.
Få succes med din e-mail markedsføring. Nyhedsbreve er en genial platform til mersalg. Men hvordan laver du det perfekte nyhedsbrev, som trænger igennem den massive mængde af mails i din læsers indbakke? I ugens afsnit er det blevet tid til at lære mere om, hvordan du skriver det perfekte nyhedsbrev, som vækker din læsers interesse og får skabt et køb.
FOKUS! Vil du gerne blive bedre til at holde fokus i projekter, når du arbejder? Få ideer til, hvordan du og dine medarbejdere kan arbejde effektivt og skabe gode resultater. Dagens afsnit giver dig et godt billede på, hvor meget du kan skabe og få fra hånden på kort tid, når du er committed og har et tydeligt mål i sigte.
Vil du gerne have succes med online salg? Så skal du have det gode gamle købmandsskab frem i lyset. Sætter du dig i dine kunders sted, bliver det nemmere for dig at trigge dem til at købe dine produkter. Ugens ekspert kommer med gode råd til, hvordan vi kan sælge vores Help Marketing Bog online, og hvordan du som webshopejer kan få succes med online salg. Det er nu blevet tid til at lære mere om e-commerce.
Skriv de bedste SEO-tekster, som også fanger din læser. Den gode tekst rangerer ikke bare højt på Google, men giver også din læser værdi. Vi har været med til SEO-Day i Kolding, hvor vi har talt med tre eksperter inden for SEO-området. I ugens afsnit bliver du meget klogere på SEO-tekster og på hvor galt, det kan gå, når ikke du har en optimal sikkerhed på dit site.
Lyder en åbningsrate på 80-90% godt i dine ører? E-mail markedsføring handler ikke alene om at producere mails med et godt indhold. Du skal nemlig også få dine kunder til at åbne de mails, der lander i deres indbakke. Automatiserede mailflows er en genial måde at kommunikere med dine kunder på. Bruger du dem på en effektiv og snedig måde, kan du skabe mersalg og booste din forretning.
Sker der ændringer i dig organisation? Vil du have ændret noget i organisationen? Få gode råd fra forandringskonsulenten om hvordan du får succes med din forandringsstrategi. Det handler om positiv kommunikation mellem ledelsen og de ansatte. I dette afsnit af help marketing går vi i dybden med forandring i organisationer og forklarer, hvorfor forandring er så altafgørende for, at du udvikler dig, både som menneske og som organisation.
Skal du skabe mere brand kendskab og har endnu ikke benyttet dig af influencer PR og marketing? Så skal du lytte med i denne uges afsnit af Help Marketing. Influencer PR og Marketing kan være yderst effektive til at formidle jeres budskab til en bestemt målgruppen, da vi som mennesker har en tendens til at stole på anbefalinger fra personer de kender eller beundrer.
Det mest personlige afsnit af Help Marketing nogensinde – med fraklip til sidst! Eric fortæller om hvad hans 2017 vil være fokuseret på – og ikke mindst hvad han vil lave mindre af. Fem eksperter derudover deler deres råd om den yngre målgruppe, interne ambassadører, native advertising, e-handel i Asien og CRM-systemer med dig i denne nytårsspecial.
Podcast som en bog? Yes – Help Marketing podcasten udvikler sig igen. Efter først at have grenet sig ud i Help Marketing Webinarer, arbejder Anita Lykke Klausen og Eric Ziengs nu på at skrive Help Marketing Bogen. En slags grundbog i digital markedføring, der kommer rundt om alt, du har brug for. Det bliver bogen du skal have liggende lige ved siden af dit tastatur, når du arbejder med markedsføring. Anita og Eric fortæller om bogen og om, at de nu skriver bogen og hvordan du kan være med til at lave bogen. Det er sidste afsnit af Help Marketing i 2016. Der kommer også 2017 forudsigelser inden for markedsføring.
Hovedfokus er på fem eksperter, der deler deres råd om skriveteknikker, SEO hacks, stemmetræning, blogging, og social media med dig i vores julespecial. Eric får besøg af vores gode ven Leif Carlsen – de snakker jul og meget mere. Lyt med i afsnit 117 af Help Marketing og få indsigt i, hvordan du via ekspertens guldkorn, kan skabe konkurrencefordele og opnå effektiv markedsføring i din virksomhed.
Flere nye kunder? Hold på de nuværende kunder? Men virker CRM-systemer som et kedeligt og uoverskueligt emne? Så tager du fejl! Få superbruger Dan Lolks bedste råd til, hvordan din virksomhed effektivt kan arbejde med at sikre dine nuværende kunder den bedste behandling. Og du får at vide hvordan du kan lave en pipeline for at konvertere leads til kunder.
Tre lyttere af Help Marketing fortæller, hvad de arbejder med til hverdag, og om hvordan podcasten har hjulpet dem i deres arbejde. Vi taler også om forskellen på at læse om marketing og så arbejde med det, om chatbots og om jobsøgning.
Gode nyheder! Du behøver ikke længere slæbe et kæmpe, klodset DLSR kamera rundt med dig, eller medbringe en masse besværligt udstyr, når du skal optage video! Brug mobilen! Hør fra eksperten hvordan du kan lave top tunede, professionelle videoer i høj kvalitet på mobilen. Hør de gode råd for at opnå de bedste video resultater på mobilen
Help Marketing besøgte AffiliateCamp i år og fik muligheden for at tale med Danmarks førende eksperter inden for området. Hør fra insiderne, hvordan du opnår vækst ved brug af Affiliate Marketing, hvad der skal til for at samarbejdet mellem affiliate partnere og annoncørerne fungerer optimalt, og hvilke udfordringer du bør være særlig opmærksom på. Tak til Tune Seidelin for at lade os optage til AffiliateCamp!
Hvis du overvejer at starte en webshop eller udvide din online virksomhed i Asien, giver Help Marketing dig et godt indblik i, hvordan du får succes med at drive e-handel i Østen. Lær om fordele og ulemperne og få en større indsigt i hvordan e-commerce fungerer i en region, hvor forbrugerne er helt anderledes end danskerne.
Hvis du ønsker at få et større reach og se hurtigere resultater, er det måske på tide, at du inkluderer Native Advertising i dit marketing mix. Help Marketing hjælper dig med at forstå forskellen på Native Advertising og Content Marketing, samt danne et klart overblik over hvordan det fungerer. Vi giver dig også nogle geniale eksempler på, hvorfor det er yderst brugbart at indføre i din markedsføringsstrategi.
Interne ambassadørprogrammer bliver uundgåelige for virksomheder i fremtiden. Det er ikke længere nok at lave social media guidelines til dine medarbejdere. Du kan ikke forvente at medarbejderne læser dem. Alle dine kolleger og medarbejdere ver påde sociale medier, så tænk over hvordan du kan få noget positivt ud af det. Alt dette – også kaldet employer advocacy mere snakker vi om i afsnit 110 af Help Marketing.
Hvordan får du de yngre målgrupper i tale? Er det virkelig sandt, at de er helt brand illoyale og konstant skifter smag? Hvis du ønsker at nå ud til de unge og holde deres opmærksomhed, har vi en masse nyttige fif til, hvordan du får det til at lykkedes. Du vil helt sikkert kunne lære en masse af CULT, som har stor erfaring med netop denne målgruppe.
Overvejer du en karriere som intern social media konsulent i en organisation? Eller er du ny i faget? Så får du i denne uges afsnit af Help Marketing overblikket over, hvad du kommer til at lave. Du får også gode gode råd til, hvordan du kan sætte KPI’er for dig selv, og hvad du bør måle på. Vi dykker ned i, hvad en intern social media konsulents arbejdsopgaver er, og hvilke udfordringer du kan møde.
Tænk på halvtørre tal og data, som keder dig ihjel. Med en god visualisering kan du bringe nyt liv til dine rapporter, så modtageren også forstår dem. Både for at danne et let og hurtigt overblik, men også for at fange din målgruppes opmærksomhed og interesse. Det gør formidlingen af den indsamlede data langt nemmere for målgruppen at forstå og forholde sig til. Lær, hvordan du sparker nyt liv i din rapportering i ugens afsnit Help Marketing med Anders Lunde.
Du kan lære meget af bibliotekerne på sociale medier og af deres markedsføringsindsats. Bibliotekterne kan også lære meget af de mere klassiske kapitalistiske virksomheder. I dagens afsnit har vi stort fokus på engagement på de sociale medier. Bibliotekerne skaber nemlig communities. Få eksperternes tips til hvordan du kan arbejde med communities, få flere engagerede følgere, gøre op med gamle associationer, samt at markedsføre organisationen.
Data kan bruges til at forstå og forudse dine kunders handlinger! Ved at benytte værktøjer som Google Analytics og Facebook Insights kan du bogstavelig talt lære dine kunder bedre at kende. På den måde øge dit salg og gavne din forretning. Vi guider dig igennem, hvordan du kan benytte denne metode og opnå fantastiske resultater.
Har du et brændende ønske om at blive selvstændig? Hør hvordan madblogger, Linn Grubbström, byggede sin egen platform op fra bunden og fik den til at vokse. Det har givet hende friheden til i dag at kunne stå op hver morgen og møde på arbejde i sin egen virksomhed. Noget som hun virkelig brænder og er dybt taknemmelig for. Lær hvordan du kan skabe din egen platform, og om vejen til at blive en succesfuld blogger og iværksætter.
Stemme og performance træning styrker dig, når du skal formidle – i møder, ved foredrag eller ved podcasts. Emnet er for nogle et lidt overset emne, som i virkeligheden spiller en kæmpe rolle i vores hverdag samt erhvervslivet. Hør mere om hvordan du får bedst mulig kontrol over din stemme, og dermed også større indflydelse på dine omgivelser. Dette opnår du ved hjælp af stemmetræning. Så hvis du ønsker at lære hvordan du får dit budskab knivskarpt igennem, samt hvordan du bruger stemmen optimalt for at tiltrække folk og holde på deres opmærksomhed, så lyt med på dette afsnit af Help Marketing.
I dette afsnit af Help Marketing taler vi om nogle af de vigtigste WordPress plugins, set ud fra den almindelige brugers synspunkt. Dette er et kæmpe område. Vi diskuterer derfor de fire væsentligste områder du bør fokusere på, netop fordi at det er disse fire områder hvor man selv har størst indflydelse. Installering af de rette WordPress plugins kan hjælpe dig med at forbedre din hjemmesides brugervenlighed, samt styrke sidens konverteringsoptimering.
Placer dig højere i Google søgninger med tekniske SEO fif! I afsnit nummer 101 af Help Marketing er det blevet tid til at blive meget klogere på bl.a. struktureret data, intern linkstruktur og andre SEO-godter.
Jubilæum! Neuromarketing med Anita! Afsløring af hemmelighed. Skab din egen platform. Alle Patreons. Ny sponsor. Nyt Help Marketing Team. Alt det kommer vi ind på i afsnit 100 af Help Marketing.
Kan du skabe løsninger sammen med kunderne? Det er en fremtidstendens, som vi kommer ind på i afsnit 99 af Help Marketing, hvor eksperten og forskeren giver sine bud på fremtidens måde at køre en virksomhed på.
Tema, plugins, hastighed og SEO på en flot Wordpress hjemmeside – det arbejder mange med. Men hvad skal du være opmærksom på, når du vil lave din egen hjemmeside? Og hvordan får du det hurtigste website med høj brugervenlighed? I afsnit nummer 98 af Help Marketing deler eksperten sin Wordpress guide med dig.
Skriver du for lange og snørklede tekster? Så er der god grund til at lytte med her! Eksperten deler nemlig ud af sine guldkorn og giver dig tips og tricks til at skrive godt kort og præcist! I afsnit nummer 97 af Help Marketing er det blevet tid til at lære at skrive godt.
Bloopers til sidst! Hovedfokus er på de 6 eksperter, der deler deres råd om SEO, PR, foto, Adwords, social salg, UX og NGO’er på social med dig i Best of 2016 vol.2. Lyt med i afsnit 96 af Help Marketing og få indsigt i, hvordan du via ekspertens guldkorn kan skabe konkurrencefordele og opnå effektiv markedsføring i din virksomhed.
6 eksperter deler deres bedste markedsføringsråd og -erfaringer i denne sommer special “Best of 2016 vol.1”. Med disse råd har du efterfølgende et sæt nye værktøjer i dit værktøjsbælte, som du kan benytte med det samme. Lyt med i afsnit 95 af Help Marketing og optimer din online marketing med eksperternes tips og tricks!
Studiet er fyldt op med ikke mindre end tre Millennials i afsnit nummer 94 af Help Marketing. Casper Vahlgren og Josephine Ahm står på dørtærsklen til at afslutte studierne og få deres første fuldtidsjob. Men hvad forventer de af arbejdsgiveren, og hvad kan virksomheder kræve af dem? Det spørger Anita dem ad.
I afsnit nummer 93 af Help Marketing er det Kræftens Bekæmpelse til at afsløre og give os et indblik i deres brug af sociale medier – lige fra strategi og planlægning til udfordringer og organisation.
I afsnit nummer 92 af Help Marketing giver SKAT et smugkig bag kulisserne og deler sine tricks til et tæt samarbejde på tværs af organisationen, der også ville kunne optimere dit Social Media arbejde.
Vil du i medierne? I afsnit nummer 91 af Help Marketing giver journalisten sine bedste råd til PR-medarbejderen. Skriver du pressemeddelelser, pitcher historier og skaber relationer med journalister, så skal du læse med her, hvor vi giver dig konkrete råd til at skabe opmærksomhed og få mere tid i medierne. Lyt med og optimer dit PR-arbejde (Public Relations), når eksperten deler sine guldkorn med dig.
Vil du gerne i medierne? Og er du træt af at skrive old-school pressemeddelelser? I afsnit nummer 90 af Help Marketing deler eksperten sine bedste råd om komme i medierne, opbygge langsigtede relationer med journalister og skabe links.
Har du en iværksætter gemt i maven? Men ved du ikke hvor, og hvordan du skal starte som entrepreneur? I afsnit nummer 89 af Help Marketing deler eksperten sin egen erfaring og bedste råd med dig, der vil være iværksætter.
Du kender sikkert til niveauerne strategi, taktik og eksekvering – har jeg ret? Men mangler du hjælp til at forene alle niveauerne og skabe succesfulde resultater? Det kan nemlig være svært at skabe den røde tråd og få alle elementerne til at hænge sammen. Derfor har vi inviteret en ekspert, der vil dele sine bedste råd med dig i afsnit 88 af Help Marketing.
Hvordan kommer du i pressen, deler din gode historie via sociale medier? Tænk i relationer fremfor bare at udsende en pressemeddelelse. Du skal forstå journalistens arbejdsmetoder – og positioner dig som ekspert! Men hvordan gør du? I afsnit nummer 87 af Help Marketing deler eksperten sine insider-råd, så du øger dine muligheder for at komme i pressen – især via sociale medier.
Hvordan får du mest ud af din LinkedIn profil? Og hvad skal du have styr på for at få et stærkt netværk? I afsnit nummer 86 af Help Marketing deler eksperten sin LinkedIn guide, der optimerer din profil og giver dig et stærkt og brugbart netværk.
Hvad skal du have styr på for at opnå succes med Adwords? Du skal vide, hvordan Google tjener penge, og hvordan du skal strukture dit Adwords-arbejde for at øge dit salg. I afsnit 85 af Help Marketing får vi super-ekspertens råd til at skabe succes med Adwords.
Styrk din marketings og social media indsats igennem tæt samarbejde i organisationen, hvor feedback fra de forskellige enheder udgør kernen til værdiskabelsen. Dét er emnet for afsnit nr. 84 af Help Marketing, hvor hele to eksperter deler deres guldkorn og ekspertviden med dig.
Hvordan påvirker (content) marketing journalistikken og omvendt? Og hvad betyder det, at journalistik branchen er ramt økonomisk? Lyt med i afsnit nr. 83 af Help Marketing, hvor vi giver dig et indblik i den journalistiske verden og giver dig de bedste råd fra værten på Mennesker og Medier.
Hvordan får du mest ud af dit samarbejde med dit trykkeri uanset om det er disouttryk eller et normalt trykkeri? Lyt med i afsnit nr. 82 af Help Marketing, hvor vi giver dig de bedste råd direkte fra trykkeren.
Hvis du overvejer at starte en webshop, er der god grund til at lytte med på ugens afsnit. Der er learnings fra e-handel eksperten, som du kan drage fordele af på din webshop og hjemmeside. Så lyt med i afsnit nr. 81 af Help Marketing, hvor vi trin for trin guider dig til succesfuld e-handel.
Hvordan kan du skabe værdi i dit social media arbejde som NGO (og derfor ofte uden store midler)? Tør du undvære den betalte del i en måned? Lyt med i afsnit nr. 80 af Help Marketing, hvor vi giver dig indsigt i sociale medier for NGO’er og en god grund til at lægge paid media på hylden for en stund.
Hvordan laver du en søgeordsanalyse? Det får du svar på i en trin for trin guide, så dit website rangerer højere i Google søgninger. Lyt med i afsnit nr. 79 af Help Marketing, hvor vi giver dig indsigt i, hvordan du kan lave din egen søgeordsanalyse.
Hvordan opnår du succes med Facebook annoncering? Og hvad koster Facebook markedsføring? Hvilke muligheder har du og hvordan sætter du det op? Lyt med i afsnit nr. 78 af Help Marketing, hvor vi guider dig igennem Facebook annoncering trin for trin.
Hvordan sammensætter du den bedste rollefordeling i sociale medier? Hvordan kan din virksomhed organisere sig bedst og få afdelingerne og medarbejderne til at stå sammen og hjælpe hinanden med at opnå de bedste resultater digitalt? Dét er emnet for afsnit nr. 77 af Help Marketing.
Dit lokalområde har en masse at byde på. Men hvordan kan du skabe fordele i lokalområdet, der gavner dig og beboerne? Lyt med i afsnit nr. 76 af Help Marketing, hvor vi guider dig igennem hvordan du skaber lokale ambassadører samt andre fordele, der ligger lige lige i nærheden af dig.
Hvad er UX – User Experience? Og hvordan kan du bruge UX og Content Marketing sammen for at opnå bedre konverteringer, holde på brugerne i længere tid og få flere kunder? Ved at bruge UX tanker i din Content Marketing kan du forbedre brugernes oplevelser af fx din hjemmeside og du kan holde på dem i længere tid. Lyt med i afsnit nr. 75 af Help Marketing, hvor vi hjælper dig til at benytte UX i dit Content Marketing arbejde.
Organisationsændringer på arbejdspladsen er ofte forbundet med frygten for det ukendte. De fleste bevæger sig nemlig væk fra comfort zonen. Men nye tiltag kan i dén gavne din virksomhed. Så hvordan får du dine kolleger med på dine ideer? Lyt med i afsnit nr. 74 af Help Marketing, hvor du får redskaber til at skabe organisationsændringer.
How to videoer er ofte overset, men de gør en kæmpe forskel i din markedsføring. Ikke mindst fordi video er en af de største tendenser i den digitale verden i dag. Derfor: Brug videoer i dit marketingsarbejde! I afsnit nr. 73 af Help Marketing får du opskriften på geniale videoer målrettet din målgruppe, der sætter gang i salget.
Hvordan kan du benytte sponsorater i din marketingstrategi? I afsnit nr. 72 af Help Marketing taler vi om at værdisætte sponsorater – både for dig der vil købe et sponsorat og for dig der udbyder sponsorater! Sponsorater brugt rigtigt (og det har vi gode råd til) kan skabe bedre resultater og forbedret kundeoplevelser.
Display advertising hjælper dit salg godt på vej, men det kræver en vis volume. I afsnit nr. 71 af Help Marketing deler vores gæst sine guldkorn med dig, så du kan blive klogere på display advertising og vurdere om display advertising er relevant for din virksomhed.
Relationsopbygning samt en stabil balancegang mellem klassisk salg og social selling – det giver dig konkurrencefordele i dit salgsarbejde på de sociale medier. I afsnit nr. 70 af Help Marketing giver Leif Carlsen sine bud på, hvordan du kommer igang med salg via social medier.
Hvis du arbejder med marketing, har du med garanti hørt termerne owned, earned og paid media. I afsnit nr. 69 af Help Marketing giver vores to gæster deres bud på definitionen og hvordan de påvirker dit markedsføringsarbejde. Vi taler også om hvorvidt du skal udkomme regelmæssigt eller kun når du har super godt indhold!
Vil du blive skarp til at tage portrætbilleder, og er du også træt af den synlige dobbelthage? Så lyt med her i nr. 68 Help Marketing, hvor vi giver dig gode og konkrete råd til at guide dig igennem trinnene til at tage perfekt portrætbilleder.
Hvordan kan du som lokal virksomhed udnytte Googles Local Search bedst muligt? Lyt med i afsnit nr. 67 af Help Marketing, hvor vi får gode råd til at blive mere synlige i Googles lokale søgninger af Andreas Sihm fra Online View.
Få 8 konkrete råd om online markedsføring fra marketingseksperter, der allerede gør det, du også har brug for. Du kan kan starte med de konkrete fif lige med det samme i din online markedsføring. Lyt med i afsnit 66 af Help Marketing og optimer din online marketing lige med det samme!
Vi giver dig 8 geniale content marketing redskaber, der vil gøre dit arbejde lettere og sjovere! De er geniale og tilmed gratis! Få det hele sammen med bloopers fra året i afsnit 65 af Help Marketing.
Hvordan kan din virksomhed møde brugerne i øjenhøjde og skabe relationer til dem? Og hvilken værdi vil det have for din virksomheden? Lyt med i afsnit nr. 64 af Help Marketing, hvor vi får 10 gode råd om at blive en super community manager af førende community managers i Danmark.
Nyhedsbrev: Kunne du så tænke dig at blive bedre til at lave indhold, som brugerne efterspørger og dermed øge dine konverteringer og salg? Lyt med i afsnit nr. 63 af Help Marketing, hvor vi giver tricks til dit optimere dit nyhedsbrev.
Digitale ambassadører er vejen til succes. Det er en stor del af Help Marketing-tankegangen. En af de dygtigste danskere, der arbejder professionelt med digitale ambassadører, er Peter Svejgaard, der giver råd om at skabe og holde på sine værdiskabende digitale ambassadører i afsnit nr. 62 af Help Marketing.
Hvad kan du lære af affiliate marketing? Performance baseret marketing hvor betalingen sker for leads er nem at måle. Og det skaber muligheder, som du kan blive inspireret af! Lyt med i afsnit nr. 61 af HelpMarketing, hvor vi taler om affiliate marketing. Har du overvejet at benytte dig af affiliate marketers?
Hvordan behandler du dine kunder, får talt med dem og konverteret dem ved salg i butik? Det er alfa omega at give dem en god oplevelse. Og det er fuldstændig det samme i en digital sammenhæng. Så lyt med i afsnit nr. 60 af Help Marketing, for at blive inspireret som digital markedsføringsekspert af dygtige mennesker, der til dagligt sælger i fysiske butikker.
Snapchat er de unges platform og er i konstant udvikling. Hvis din virksomhed er interesseret i at nå ud til den unge målgruppe, bør I gøre brug af Snapchat som brandingsplatform. Lyt med i afsnit nr. 59 af Help Marketing, hvor vi har 5 konkrete hacks og råd til dig, der ønsker at benytte Snapchat. Man kunne kalde dem SnapHacks.
Føler du, at der er langt fra tanke til handling? Tænker du for meget over tingene fremfor at reagere og handle aktivt? I afsnit nr. 58 af Help Marketing, har vi konkrete råd samt inspiration til dig, der ønsker at skabe kortere vej fra tanke til handling. Vær advaret, de to unge iværksættere pakker ikke tingene ind!
Få styr på dit personlige brand! Nysgerrig efter konkrete råd til at navigere korrekt, således dit personlige brand kommer til syne? I afsnit nr. 57 af Help Marketing, har vi konkrete råd til dig, der ønsker at positionere dig selv.
Få inspiration til at afholde konferencer, som dine kunder elsker at komme til og komme tilbage til! Du får 9 tips af Ib Potter i afsnit nr. 56 af Help Marketing, til før, under og efter arbejdet med at afholde konferencer og seminarer.
Ét års podcast jubilæum! Det skal fejres! Og det er præcis, hvad vi gør i dette afsnit nr. 55 af HelpMarketing, hvor vi lytter til hilsner fra vores elskede lyttere samt bliver præsenteret for temaet bag Help Marketing.
Salg handler om leadgenerering, men der er forskel på kvaliteten af dine leads. Hvordan skaffer du kvalificerede leads, som afspejles positivt i din omsætning? Lyt med i afsnit nr. 54 af HelpMarketing, hvor vi taler om at skaffe leads samt at opkvalificere dem.
Din personlighed er lige så vigtig som din faglighed, når du netværker. Lyt med i afsnit nr. 53 af Help Marketing, hvor vi taler om at netværke og hvordan virksomheder kan gøre det nemt for kunder og relationer at netværke. Du få desuden gode, konkrete råd til at blive dygtigere til at netværke samt at vedligeholde dine relationer.
En vigtig del af SEO er link building. Trafikken du får til sitet via SEO-arbejdet skaber i sidste ende en stor del af salget, du lever af. Lyt med i afsnit nr. 52 af Help Marketing for indblik i brugen af Link Building samt gode råd at øge dit sites anciennitet.
Hvad kan marketingsmedarbejdere lære af journalister? Og hvad kan journalister lære af marketingsmedarbejdere ? Det taler vi om i afsnit nr. 51 af Help Marketing. Vi taler også om at organisationer består af flere teams, som kan lære af hinanden! Det kan være drift, marketings eller økonomimedarbejdere. Stop siloerne i organisationen! Der er en række fordele ved at lære af hinanden samt gå rundt på arbejdspladsen mellem sine kolleger og tillære ny viden.
Er du forberedt på shitstorms i organisationen? Uanset styrken af brandet, er der risiko for en shitstorm. I afsnit nr. 50 af Help Marketing får du et indblik i håndtering af shitstorms før, under og efter de store mængder af kritik, som en shitstorm kan medføre.
Mange af os føler mangel på kreativitet. Har du det på samme måde? Kreativitet på arbejdspladsen kan tillæres! Hjernen kan snydes til at være kreativ – uanset hvem du er. Vækker det din nysgerrighed? Så læs med i dette afsnit nr 49 af Help Marketing, hvor vi får et indblik i, hvordan hjernen kan snydes til at være kreativ.
Er ledelsen med på dine marketingstiltag? Nej? Så er det måske på tide at ledelsen bliver mere digital. Bliv klogere på emnet Digital Ledelse i afsnit nr. 48 af Help Marketing hvor vi får et indblik i, hvordan ledere kan styrke virksomhedens synlighed samt opbygge tættere relationer på de digitale medier.
I andet afsnit om Google Analytics med Jacob Kildebogaard sætter vi fokus på konverteringer, og hvorfor det er super vigtigt at have styr på kampagnesporing. Alt sammen i afsnit 47 af Help Marketing. Husk, at dette er afsnit 2 om Analytics, så har du ikke lyttet til Help Marketing 46, så start der!
Har du styr på Google Analytics, og får du det rigtige ud det, af det du måler på? Det får vi styr på, når Jacob Kildebogaard giver værdifuld indsigt i Google Analytics og mulighederne med data i afsnit 46 af Help Marketing.
Har du tænkt over, hvilken oplevelse dine kunder får, når de ser din hjemmeside på mobilen? Og har du tænkt mobile ind i din strategi? Det kan du blive meget klogere på, når Brian Egerup Kjærulff fra Mobtimizers er gæst i afsnit 45 af Help Marketing.
Vi gennemgår otte konkrete gode bud på at hjælpe andre og få hjælp af andre, der sikrer gode relationer og på sigt succes for begge parter. Lyt med og få inspiration til, hvordan du kan hjælpe andre og dermed starte med at skabe ambassadører for dig selv! Det gennemgår vi i afsnit 44 af Help Marketing.
Vi gennemgår otte konkrete markedsføringsråd, som du kan starte på lige med det samme, fra otte markedsføringseksperter. Lyt med og få inspiration til med en lille indsats gøre en stor forskel i din online markedsføring. Det gennemgår vi i afsnit 43 af Help Marketing.
Vi gennemgår 11 gratis værktøjer til brug i Content Marketing. Lyt med og få inspiration til at gøre dit arbejde med Content Marketing lettere. Og at det uden at det koster dig ekstra. Det gennemgår vi i afsnit 42 af Help Marketing.
Vi gennemgår syv gratis værktøjer til brug i sociale medier. Lyt med og få inspiration til at gøre dit arbejde med sociale medier lettere – uden det koster dig noget. Det gennemgår vi i afsnit 41 af Help Marketing.
Hvordan sikrer du, at du konverterer besøgende på din hjemmeside? Hvordan optimerer du et konverteringsflow på dit site, så du får solgt flere varer? Det kan du blive klogere på, når vi taler om konverteringsoptimering i afsnit 40 af Help Marketing.
Hvordan kan man på et international plan få mest ud af sine sociale medier? Hvordan styrer du dit brand på tværs af forskellige markeder med forskellige funktioner og mål? Det kan du bliver klogere på, når Hans Tosti giver et indblik i, hvordan du kan skabe international succes på sociale medier i afsnit 39 af Help Marketing.
“Jeg vil gerne drikke 50 kopper kaffe med 50 forskellige personer, ” skrev Nicolai Elmqvist i en opdatering på LinkedIn. Hør, hvad Nicolai har fået ud af netværksarbejde, der baserer sig på at mødes med 50 spændende personer på et halvt år. Bliv samtidig klogere på, hvordan du kan blive en bedre netværker i afsnit 38 af Help Marketing.
Vil du lave podcast? Så lyt med, når ni podcastere og jeg selv giver gode råd til hvordan du laver en podcast i afsnit 37 af Help Marketing. Du får også strategien bag Help Marketing med!
Hvad har ribbensteg at gøre med content marketing-indhold? I dag handler det om at genbruge indhold på tværs af platforme og medier. Det kan du blive meget klogere på, når Joakim Ditlev er gæst i afsnit 36 af Help Marketing.
Hvad er et meme? Hvordan kan du bruge memes i din markedsføring? Det giver meme-ekspert Oscar Laug Jensen sit bud på i afsnit 35 i af Help Marketing.
Pas på ikke at gå i Content shock! Mængden af indhold på internettet er større end nogensinde, derfor risikerer du at dit indhold forsvinder i mængden. Hør hvordan, du sikrer, at dit indhold bliver brugt og delt i dette “BADASS” afsnit 34 af Help Marketing, hvor Mark Schaefer er gæst. Du kan også vinde hans bog!
Hvordan får du det bedste ud af dine aktiviteter på sociale medier, når du ikke har et stort budget i ryggen. Hvordan bruger du bedst de få midler, du har? Det giver Maria Holst Mouritzen sit bud på, når hun giver fif til at få succes på sociale medier med et lille budget i afsnit 33 af Help Marketing.
Hvordan skal du som leder optræde på sociale medier og hvad er der af udfordringer ved mulighederne for åben dialog. Det fortæller Jesper Rønnov, direktør i SKAT, om i afsnit 32 af Help Marketing. Han giver også gode råd til ledere på sociale meder.
Hvordan får du mest ud af Instagram i din virksomhed? Hvad skal virksomheder overveje før de opretter en profil og begynder at knipse løs. Det guider Morten Nordstrøm dig igennem i afsnit 31 af Help Marketing med ti gode råd om Instagram for virksomheder.
Ond SEO og god SEO. Begge tilgange giver trafik. Men hvordan gør du? Og bør du arbejde med begge? I afsnit 30 af Help Marketing gør Søren Riisager os klogere på black hat SEO og white hat SEO og hvad betyder det for din ranking i søgeresultaterne hos Google.
Kan du blive kommunikationsdirektør? Hvordan er det at være kommunikationsdirektør og hvilke ansvarsområder har man? Det løfter Kasper Ibsen Beck, kommunikationsdirektør hos Arla Danmark, sløret for i afsnit 29 af Help Marketing.
Hvordan laver du en indholdsstrategi for sociale medier? Og hvorfor skal du have et formål med at være på sociale medier? Astrid Haug giver dig opskriften i afsnit 28 af Help Marketing. Husk, du også kan vinde Astrids bog “Sig Du Kan Li Mig”!
Reddit er ikke stort i Danmark – men på verdensplan er det et meget vigtigt socialt medie. Lyt med for at finde ud af, hvordan du kan få mest muligt ud af Reddit i din markedsføring og dit salg. Philip Rasmussen fra SteelSeries løfter sløret for, hvordan SteelSeries bruger Reddit til branding og salg i afsnit 27 af Help Marketing.
God audio-guide til hvordan du bedst SEO-optimerer dine hjemmeside. Hør hvorfor det især er vigtigt, at du har de rigtige sidetitler, og hvorfor du skal give dine metabeskrivelse ekstra opmærksomhed. Find ud af, hvad forskellen er på onpage SEO og ekstern SEO, når Lars Skjoldby er gæst i afsnit 26 af Help Marketing.
Hvilke trends skal du holde særligt øje med i 2015? Hør hvorfor betalt distribution på sociale medier bliver vigtigere, og hvorfor video spiller en stadig større rolle i din indholdsstrategi. Det og mere kan du blive klogere på, når Rasmus Fisker giver sit syn på de største social media trends for 2015 i afsnit 25 af Help Marketing.
Hvordan opnår du bedst muligt resultater med din indsat på sociale medier? Hvordan du får konverteringer gennem sociale medier. Bliv klogere når Thomas Bigum giver gode råd om ROI på sociale medier i afsnit 24 af Help Marketing.
Hørt og læst nok om Content Marketing og vil i gang? I dag er Planday en vaskeægte dansk Content Marketing case. Du får tips til, hvordan du kan arbejde strategisk og målrettet med content marketing i din virksomhed i afsnit 23 af Help Marketing. Vi kommer også helt ned i det konkrete, så det er lige til at gå i gang! Noter er under afspilleren.
Har du styr på relationerne i din organisation? Hør hvordan en organisatorisk netværksanalyse kan gøre dig klogere på hvad netværk og relationer betyder for effektiviteten i din organisation. Og er du enkeltmands-virksomhed, så lyt med for at forstå dine kunder bedre i afsnit 22 af Help Marketing.
Med 100 gratis events, tusidenvis af deltagere og så mange emner som der er foredragsholdere – hvordan får du mest ud af Social Media Week? Få gode råd fra arrangør Mads Ehrhardt i 21. afsnit af Help Marketing. Vi ser på relationsdannelse, værdiskabelse, social proof. Vi ser det fra deltager, foredragsholder og arrangørers perspektiv. Noter under afspilleren.
Med over 3,4 mio danske Facebook-profiler hvordan rammer du den rigtige målgruppe med Facebook annoncering? Hvordan konverterer du bedst Facebook-brugere til salg, trafik eller nyhedsbreve? Og hvordan skal Facebook annoncering indgå i resten af dit marketingmix? Læs noterne under afspilleren.
Hvordan motiverer du dit bureau? Og hvordan motiverer bureauledere deres medarbejdere? Ikke bare ved at øge budgettet eller give mere i løn. Gode fif og råd i Help Marketing. Se noterne under afspilleren.
Vi leger “Mennesker og Medier” i afsnit 18 af Help Marketing, når vi tager fat i mediernes problemer. Men vi er konstruktive og forsøger os med løsninger. Vi taler om, hvordan Content Marketing er en udfordring for medierne, men at medierne ikke har opdaget det endnu. Lyt med når PhD i digitale medier Morten Bay og Eric diskuterer deres favorit emne: Medier. Se noterne under afspilleren.
Interaktive infografiker, datavisualisering, datajournalistik. Kært barn har mange navne. Og i dag taler vi om det hele med Magnus Bjerg fra TV 2 i afsnit 17 af Help Marketing. Giv brugerne mulighed for at skabe deres egne historier på din hjemmeside og hold på dem i længere tid. Vi taler konkret om hvordan og om, hvad det kræver. Og Magnus giver forslag til værktøjer! Se noterne under afspilleren.
Snapchat markedsføring! Ved du nok om det? Ellers er der god grund til at lytte med i afsnit 16 af Help Marketing, hvor Lasse From fortæller, hvordan du markedsfører via Snapchat. Læs noterne under afspilleren.
Det kræver energi at hjælpe andre. Det kræver energi på jobbet at lave godt marketings- og salgsarbejde. Dét taler vi om i første afsnit af Help Marketing i 2015, hvor Maj Wismann, websexolog og krudtugle, giver gode fif og råd, så du kan styre din energi. Sig fra på de rigtige tidspunkter, så er du bedre i stand til at hjælpe, når du er på. Lyt med i afsnit 14 af Help Marketing. Se noterne under playeren.
Markedsanalyser var i gamle dage redskaber til at beslutte sig for hvilke markeder, virksomheder ville satse på. I dag bruges den værdifulde viden også i Content Marketing. Brug data til blogposts, infografikker og podcasts. Og brug desuden rapporterne til leadgenerering. Alt det taler vi om med Bo Lykkegaard fra IDC i afsnit 14 af Help Marketing. Læs noterne under playeren.
Tjen penge på at skrive! Det gør dagens gæst Jakob Lund på flere forskellige måder. Han er forfatter, skribent hos forskellige medier og leverer tekstindhold til virksomheder. Hør hvordan du kan sælge dig selv som skribent ved fx at være forfatter til en bog eller ved at investere lidt tid i en potentiel kunde, inden du fakturer dem. Lyt med i afsnit 13 af help Marketing. Noterne finder du under afspilleren.
Hvordan overtaler du chefen til at arbejde med Content Marketing? Mange chefer har ikke set fordelene med at fokusere på kunden i stedet for sig selv endnu. Det har du, men hvordan overtaler du chefen? Lyt med i afsnit 12 af help Marketing. Jeg spiller djævlens advokat imod Content Marketing. Og selveste Marcus Sheridan giver dig de Content Marketing argumenter, du har brug for. Efter du har lyttet til afsnittet er du klædt på til at sætte chefen på plads. Noterne finder du under afspilleren.
At holder på kunderne er billigere end at hente nye kunder. Vi taler om at øge retention og minimere churn i 11. afsnit af Help Marketing. Anders Witzel fortæller helt konkret om, hvad fagforeningen Kommunikation & Sprog gør for at holde på medlemmerne. Anders differentierer mellem proaktiv hjælp og reaktiv hjælp. Lyt med og hør, hvordan du kan holde på kunderne ved at hjælpe dem. Tjek noterne fra afsnittet under afspilleren.
Jeg er ekspert! Ville du sige det? Ifølge Thomas Bigum SKAL du sige det, hvis du er dygtig til dit arbejde og vil brande din person. Lyt med og hør, hvordan Thomas blev en anerkendt sociale medier-ekspert. Samtidig får vi gode råd til personlig branding. Og vi taler om værdien af at være anerkendt ekspert inden for dit felt i tiende afsnit af Help Marketing! Læs noterne under afspilleren.
Det er billigere at holde på kunder end at finde nye kunder. Så vi taler i dag i niende afsnit af Help Marketing om datadrevet marketing. Vi kommer ind på, hvordan du kommer i gang, hvilke data du skal bruge og vigtigheden af at afprøve hypoteser. Ved at bruge datadrevet marketing ser du på den digitale adfærd, som dine kunder og leads har, og baseret på det giver du dem indhold af høj værdi for dig og for dem. Se noterne under afspilleren.
LinkedIn er fyldt med marketings- og slagsmuligheder. Det betyder mulighed for at hjælpe dine leads og kunder. Men LinkedIn salg, lead gen og markedføring er lidt overset i forhold til Facebook, Instagram og Twitter. Det tager vi hånd om i ottende afsnit af Help Marketing, hvor LinkedIn ekspert Morten Vium giver konkrete fif og råd. Lyt med og få straks mere ud af LinkedIn. Læs noterne under afspilleren.
Musikbranchen havde hverken fokus på at hjælpe kunder eller partnere i 90’erne og starten af 00’erne. Så kom den digitale disruption, der fratog branchen dens eneret på distribution. Det var musikbranchens fald, og det kostede enorme summer. Branchens kamp tilbage betyder, at den i dag 15 år senere har lært meget og nu hjælper både kunder og partnere med adgang til musik og til at tjene penge. Den transformation fortæller Lasse Lindholm, kommunikationschef i musikselskabernes brancheorganisation IFPI, om i syvende afsnit af Help Marketing. Lyt med og undgå at lave de fejl, som musikbranchen begik.
Kernen i Help Marketing Podcast! Intet mindre. Det er, hvad jeg taler med Søren Malling om i sjette afsnit af Help Marketing. Søren er udvikler, og mit bud er, at programmørbranchen er den branche, der ubetinget hjælper hinanden mest. Så lyt med for at høre, hvordan du hjælper andre og selv også opnår succes med det! Læs noterne under afspilleren.
Distribution eller digitale relationer på sociale medier. Er det enten eller? Eller kan man i virkeligheden blande de to? Hvordan gør man? Hvordan brander man sig selv? Og hvordan er tallet 150 relevant i den sammenhæng? Det taler vi om med forfatter og PhD-skrivende Morten Bay i femte afsnit af Help Marketing.
Er du liderlig efter likes i dine social media marketing? Går du amok i konkurrencer? Stop op engang og lyt med, når Jacob Mouritzen gør os klogere på, hvordan vi skal måle og bruge engagement på sociale medier. Fokuser på hvorfor inden hvordan. Det er budskabet fra ekspert i sociale medier Jacob Mourtizen i fjerde afsnit af Help Marketing. Noterne finder du under afspilleren.
Jura og sociale medier! Må du svine kunder, chefen eller kolleger til på sociale medier? Må du opdatere din LinkedIn profil til dit nye job, inden du har haft sidste arbejdsdag på det gamle? Må du tage kunder og relationer med til konkurrenten? Og hvorfor fik en fransk blogger en kæmpe bøde for at ligge for godt i søgeresultaterne? Lyt med når advokat Anders Etgen Reitz hjælper os i den juridiske social media-jungle i tredje afsnit af Help Marketing. Se noterne under afspilleren.
Hvad er Content Marketing? Hvordan opnår du bedre kunder og større salg? Og hvordan hjælper du andre med det? Hvilke fem absolut vigtigste ting skal du mestre i Content Marketing? Det taler jeg med Content Marketing-ekspert Mikkel Plæhn om i andet afsnit af Help Marketing. Læs noterne under afspilleren.
Hvordan hjælper investorer startups? Hvordan får man den gode idé som iværksætter? Hvis du har en iværksætter i maven eller er interesseret i, hvordan man starter virksomhed, så lyt, se og læs med i første afsnit af Help Marketing. Se noterne under afspilleren.