HM188: Hacks til at arbejde remote og på farten

michelleroedgaard

Rejser du med arbejdet? Hvad skal du huske at have med? De gode gadgets og systemer til at arbejde på farten - dét fortæller Michelle Rødggard-Jessen om i Help Marketing. Hun arbejder selv rundt omkring på hele jordkloden. Trello, Skype og Bose er blot nogle af værktøjerne.

Help Marketing Bogen Støt os ved at købe Help Marketing Bogen :-) Køb bogen

Help Marketing henvender sig til dig, der arbejder med marketing, salg og ledelse. Målet er at hjælpe dig til at blive bedre. Lad dig inspirere og få ny viden ved at lytte til Help Marketing-podcasten, hvor Eric Ziengs hver uge interviewer en ny ekspert inden for et bestemt område.

Baggrunden for Help Marketing er, at vi alle kan blive en smule bedre til at hjælpe hinanden. Hvorfor? Fordi det gør hverdagen rarere for alle. Men i lige så høj grad fordi det er den bedste måde at skabe succes for dig selv, da du opbygger værdifulde relationer.

Help Marketing som bog? Læs mere her.

 

Ugens gæst: Michelle Rødgaard-Jessen

Michelle Rødgaard-Jessen er ejer af det remote marketingfirma WorkHero. Find Michelle på LinkedIn og Twitter. Michelle deler tips og tricks til livet som selvstændig virksomhedsejer og geografisk uafhængig.

Gadgets og tools til at arbejde på farten

Du behøver ikke have særlig meget udstyr for at kunne arbejde remote, men følgende kan anbefales.

Gadgets:

  • Bærbar computer (selvfølgelig)
  • Høretelefoner (evt. Bose noise cancelling så du kan arbejde i fred, selvom du sidder i en lufthavn eller på en café)
  • Kindle til e-bøger

Gode online services:

  • Skype telefonnummer
  • Boomerang til Gmail – kan bruges til at planlægge, hvornår en mail skal sendes, hvis den eksempelvis først skal sendes afsted morgenen efter
  • Koordineringssystemer som Trello, Skype og Slack til kommunikation teamet imellem
Se også:

Tricks til dig, der arbejder i remote teams

Hos WorkHero arbejder de 100% remote, og teamet er fordelt i hhv. Danmark og Chile pt. Det skal du være obs på, hvis du arbejder i et remote team:

  • Tydelig kommunikation er afgørende – du skal nærmest “overkommunikere”
  • Tydelig arbejdsfordeling – i WorkHero arbejder de lidt i siloer med ansvar for hver deres kunder, så de undgår for meget projektstyring på tværs
  • Simplificer processerne og undgå bindeled
  • Udnyt tidsforskellen og accepter, at det kan være bøvlet med arbejde på mærkelige tidspunkter
  • Skype-møder er oftest mere effektive, da I minimerer smalltalk og transport frem og tilbage
  • Brug fx World Time Buddy, hvis I skal planlægge møder på tværs af flere tidszoner
  • Vær opmærksom på din work-life-balance som kan blive udfordret af at arbejde i forskellige tidszoner

Dette gælder også, når du er væk fra kontoret nogle dage – vær tydelig overfor dine kolleger, så de ved, hvordan I gør. Vær på forkant og send input til eventuelle møder, du ikke kan deltage i.

 

Se også:

3 hacks til dig, der vil arbejde remote i længere perioder

  1. Hav klare prioriteringer – er dit fokus at rejse eller at arbejde. Træf beslutninger ud fra det.
  2. Lav en struktur – arbejd fx i blokke eller bestemte tidspunkter
  3. Rejs langsomt for at undgå logistik med at finde spisesteder, bolig osv. konstant – planlæg derfor længere perioder på samme destination
Se også:

Skift til HTTPS på din hjemmeside

Forskellen mellem HTTP og HTTPS (HTTP Secure) er, at HTTPS anvender en SSL-forbindelse til at flytte data mellem webserver og webbrowser. SSLsørger for, at data sendes krypteret mellem serveren og browseren. Så er der ingen der kan se med – det er selvfølgelig især vigtigt ift webshops.

Men Google vil have at alle hopper over på HTTPS for sikkerhedens skyld. Derfor bruger de deres kæmpe SEO og Chrome browser muskel. Fra juli 2018 fortæller Chrome simpelthen at HTTP sider er usikre. Det kan du se oppe i URL boksen, hvor hjemmesideadressen står. Grøn for sikker, rød for usikker. Og når brugere kommer ind på en side, hvor der står usikker, så flygter de tilbage til Google. Det øger din bouncerate og så risikerer du at falde i søgeresultaterne. Så vent ikke længere. Se at få opdateret! Og hvis du har opdateret, kan du læne dig tilbage og smile til dig selv!

Læs mere om ugens tool her Se alle værktøjer samlet her
Altid up to date med Help Marketing! Få en mail hver uge med det seneste afsnit. Du tilmelder dig også Nochmals nyhedsbrev. Du kan altid melde fra igen.
Lad mig høre hvad du synes om indholdet ...

Del dette på ...
Foredrag, kurser og sparring om Content Marketing og sociale medier Brug Nochmal
[index]
[index]