HM170: Mentorer, webshops, omnichannel marketing, internationalt salg og Adwords-kampagner – Julespecial part 2

I denne anden julespecial har jeg destilleret 5 eksperters vigtigste tips til følgende områder: Omnichannel marketing, mentorer, webshops, internationalt salg og Adwords-kampagner. Læs eller lyt med for at blive klogere.

Help Marketing Bogen Støt os ved at købe Help Marketing Bogen :-) Køb bogen

Bliv klogere med Help Marketing

Help Marketing henvender sig til dig, der arbejder med marketing, salg og ledelse. Målet er at hjælpe dig til at blive bedre. Lad dig inspirere og få ny viden ved at lytte til Help Marketing podcasten, hvor Eric Ziengs hver uge interviewer en ny ekspert inden for et bestemt område.

Baggrunden for Help Marketing er, at vi alle kan blive en smule bedre til at hjælpe hinanden. Hvorfor? Fordi det gør hverdagen rarere for alle. Men i lige så høj grad fordi det er den bedste måde at skabe succes for dig selv, da du opbygger værdifulde relationer.

Help Marketing som bog? Læs mere her.

Denne uges afsnit er den anden ud af 3 julespecials med de bedste råd fra tidligere gæster i podcasten.

Anita og Eric laver derudover forudsigelser for 2018:

  • Lyd bliver vigtigere i 2018
  • De klassiske medier slår igen overfor it giganterne
  • Social smelter sammen med resten af marketing
  • Chatbots i sig selv er ikke så spændende som næste version: AI interaktion

 

I ugens afsnit finder du ud af:

  • hvordan du får mest ud af din mentor
  • hvad en 11-årig kan lære dig om at sælge på din webshop
  • hvad omnichannel marketing er for noget
  • hvordan du sælger internationalt
  • hvordan du kommer i gang med Adwords-kampagner.

 

Få mest ud af din mentor

Mikkel Rossing og Stine Aagaard

Mikkel Rossing og Stine Aagaard står bag konceptet Mashup. Et mentorordning til unge nyuddannede indenfor kommunikation og marketing. Mashup består af 12 erfarne mentorer, der bliver matchet med udvalgte ansøgere (mentees) og gennemgår et 12 måneds mentorforløb.

T0 gode råd til dig, der gerne vil finde en mentor:

  • Stine anbefaler, at du laver en liste over personer, du kunne ønske dig som mentor. Derefter er det bare at gå i gang på LinkedIn og kontakte folk.
  • Alternativt kunne du høre i dit netværk, om de har en mulig mentor i tankerne, der passer til din profil og dine behov.
Se også:

 

To gode råd til dig, der gerne vil sælge flere produkter fra din webshop

Mia Franck og Sara Nersting er tilsammen indehaver af fem webshops. Mia ejer og administrerer fire webshops, hvor hun sælger magneter. Hendes datter Sara er fulgt i mors fodspor med webshoppen kforkage.dk, der sælger bageudstyr. Sara er i øvrigt blot 11 år!

  • Sara råder dig til kontinuerligt at udvide dit sortiment, så det også bliver spændende for eksisterende kunder at vende tilbage til din webshop.
  • Husk også nyhedsbrev som et rigtig godt redskab til at opbygge og bevare en relation til dine kunder.
Se også:

Konkrete råd til dig, der gerne vil tage hul på omnichannel marketing

Karen Bender Help Marketing

Karen Bender er E-commerce- og Marketing Director hos Københavns Lufthavne. Du kan følge Karen på LinkedIn eller tage et kig på Københavns Lufthavnes hjemmeside. Hun fortæller om omnichannel marketing:

  • Lad være med at tro, at der er lowhanging fruits. Det er der ikke. Det er benhårdt arbejde, og de forandringer, der skal laves, kommer ikke overnight.
  • Hav is i maven, og lad være med at fokusere på den enkelte kanal. Vær klar over, at det er både de fysiske og de digitale kanaler, der indgår i et samspil. Om salget ender med at komme fra den ene eller den anden kanal er svært at forudse. Pas derfor på med at måle for meget op mod de enkelte kanaler. Men husk hele tiden at følge op og analysere på dine kanaler.
  • Følg dine kunder, de platforme, de gerne vil være på, og det, de gerne vil have.
  • Sørg for at være relevant. Relevans giver engagement hos dine kunder, og engagement giver loyale kunder. Og husk hele tiden på, at det er billigere at arbejde med loyale kunder end at skulle ud at finde nye.
Se også:

 

To gode råd til dig, der vil sælge dine produkter internationalt

steffen_hedebrandt

Steffen Hedebrandt er Head of Marketing i teknologivirksomheden Airtame og fortæller, hvordan han har bygget en marketingmaskine fra scratch, så Airtame er vokset fra næsten ingen omsætning til ca. 50 mio. i omsætning i 2017. Airtame er et trådløst skærmdelingsprodukt, som primært sælger B2B. Derudover er Steffen fast blogger hos Børsen. Steffens bedste tips til at sælge internationalt:

  1. Få styr på din infrastruktur, når det kommer til leads, der kommer ind i din salgstragt.
  2. Brug Facebook-annoncering til at teste nye markeder af. Det er den absolut nemmeste måde at gøre det på.
Se også:

 

Ét råd til nybegynderne og ét til den erfarne inden for AdWords-kampagner

andrew_lolk

Andrew Lolk er chef hos SavvyRevenue. Her hjælper han mellemstore og store e-commerce-forretninger med at mest ud af deres paid advertising (Pay-per-click). Du kan fange Andrew på LinkedIn og Twitter. Andrew giver dig disse tips til Adwords-kampagner:

  1. Skal du først til at starte med AdWords-kampagner nu, så sørg for, at dine søgeord passer til dine produkter
  2. Har du været i gang noget tid, så fokuser på dine shopping-kampagner. De kan oftest altid optimeres. Bryd dine kategorier ned i mere specifikke søgeordssammensætninger. Derudover anbefaler Andrew, at du differentierer mellem AdWords-kampagner til desktop og mobilen.
Se også:
Lad mig høre hvad du synes om indholdet ...

Del dette på ...
Foredrag, kurser og sparring om Content Marketing og sociale medier Brug Nochmal
[index]
[index]