Nochmal.dk / Podcasts / HM044: Pay it forward – Help Marketing tankegangen
HM044: Pay it forward – Help Marketing tankegangen
Vi gennemgår otte konkrete gode bud på at hjælpe andre og få hjælp af andre, der sikrer gode relationer og på sigt succes for begge parter. Lyt med og få inspiration til, hvordan du kan hjælpe andre og dermed starte med at skabe ambassadører for dig selv! Det gennemgår vi i afsnit 44 af Help Marketing.
Dette er et specielt afsnit med otte eksempler på, hvordan du kan arbejde med pay it forward-tankegangen, som er så central i Help Marketing. Læs om de otte personer, der giver eksemplerne herunder. Og lyt til afsnittet for at høre deres eksempler.
8 eksempler på pay it forward-tankegangen i Help Marketing
Kasper Ibsen Beck
Første eksempel på pay it forward er Kasper Ibsen Beck, der er kommunikationdirektør i Arla Danmark. Kasper er ansvarlig for ekstern og intern kommunikation samt Arlas politiske interessevaretagelse og sociale medier. Kasper siger selv, han er ansvarlig for al den kommunikation, som du ikke kan købe og betale dig til.
Andet eksempel på tilgangen er Erik Korsvik Østergaard som er partner i Bloch&Østergaard. Erik arbejder med ledelsesrådgivning med fokus på leadership, organisatorisk forandring, motivation og arbejdskultur.
Tredje eksempel på pay it forward er Marcus Sheridan, som er The Sales Lion. Han solgte swimming pools, da finanskrisen startede og det betød, at kunderne lige pludselig blev væk. Han begyndte at læse om digital marketing og fandt frem til den simple løsning: Marcus ville besvare alle spørgsmål hans kunder havde.
Fjerde eksempel på pay it forward er Thomas Bigum, der er ekspert i sociale medier hos Bigum&Co. Han gør os klogere på personlig branding ved at fortælle om, hvordan han selv gik fra at være ingeniør med speciale i veje og trafik til nu ekspert i sociale medier. Og alt imens får vi gode råd med på vejen til at gøre det samme.
Sjette eksempel på pay it forward er Søren Malling, der forsøger at gøre internettet til et bedre sted for de folk, som dagligt bruger det som arbejdsredskab. Han er backend programmør med stort fokus på Typo3, men også meget andet. Han driver sin en-mands-hær gennem virksomheden Meteko.
Syvende eksempel på pay it forward er Jacob Mouritzen, der er leder af Mindshares social media afdeling og er ansvarlig for strategier, koncepter og arbejder med at binde de sociale medier til resten af kommunikationen og marketingen.
Ottende eksempel på pay it forward er Kasper Brandi Petersen, som er co-CEO og co-founder i The Cloakroom. De tilbyder en personlig online tøjshopping service, hvor mænd gratis kan få hjælp af en kvindelig personal shopper til at finde det perfekte tøj.