HM044: Pay it forward – Help Marketing tankegangen

Vi gennemgår otte konkrete gode bud på at hjælpe andre og få hjælp af andre, der sikrer gode relationer og på sigt succes for begge parter. Lyt med og få inspiration til, hvordan du kan hjælpe andre og dermed starte med at skabe ambassadører for dig selv! Det gennemgår vi i afsnit 44 af Help Marketing.

Help Marketing Bogen Støt os ved at købe Help Marketing Bogen :-) Køb bogen

Ugentligt podcast om marketing, salg og ledelse

Dette er et specielt afsnit med otte eksempler på, hvordan du kan arbejde med pay it forward-tankegangen, som er så central i Help Marketing. Læs om de otte personer, der giver eksemplerne herunder. Og lyt til afsnittet for at høre deres eksempler.

8 eksempler på pay it forward-tankegangen i Help Marketing

Help Marketing Kasper Ibsen Beck FotoKasper Ibsen Beck

Første eksempel på pay it forward er Kasper Ibsen Beck, der er kommunikationdirektør i Arla Danmark. Kasper er ansvarlig for ekstern og intern kommunikation samt Arlas politiske interessevaretagelse og sociale medier. Kasper siger selv, han er ansvarlig for al den kommunikation, som du ikke kan købe og betale dig til.

Se også:

Help Marketing Erik Korsvik Østergaard fotoErik Korsvik Østergaard

Andet eksempel på tilgangen er Erik Korsvik Østergaard som er partner i Bloch&Østergaard. Erik arbejder med ledelsesrådgivning med fokus på leadership, organisatorisk forandring, motivation og arbejdskultur.

Se også:

Marcus Sheridan Help MarketingMarkus Sheridan

Tredje eksempel på pay it forward er Marcus Sheridan, som er The Sales Lion. Han solgte swimming pools, da finanskrisen startede og det betød, at kunderne lige pludselig blev væk. Han begyndte at læse om digital marketing og fandt frem til den simple løsning: Marcus ville besvare alle spørgsmål hans kunder havde.

Se også:

Thomas Bigum Help MarketingThomas Bigum

Fjerde eksempel på pay it forward er Thomas Bigum, der er ekspert i sociale medier hos Bigum&Co. Han gør os klogere på personlig branding ved at fortælle om, hvordan han selv gik fra at være ingeniør med speciale i veje og trafik til nu ekspert i sociale medier. Og alt imens får vi gode råd med på vejen til at gøre det samme.

Se også:

Morten Vium Help MarketingMorten Vium

Femte eksempel på pay it forward er Morten Vium, der er rådgiver og LinkedIn-specialist i sit eget firma, Mortenvium.dk.

Se også:

Søren Malling Help MarketingSøren Malling

Sjette eksempel på pay it forward er Søren Malling, der  forsøger at gøre internettet til et bedre sted for de folk, som dagligt bruger det som arbejdsredskab. Han er backend programmør med stort fokus på Typo3, men også meget andet. Han driver sin en-mands-hær gennem virksomheden Meteko.

Se også:

Jacob Mouritzen Help MarketingJacob Mouritzen

Syvende eksempel på pay it forward er Jacob Mouritzen, der er leder af Mindshares social media afdeling og er ansvarlig for strategier, koncepter og arbejder med at binde de sociale medier til resten af kommunikationen og marketingen.

Se også:

Kasper Brandi Petersen The CloakroomKasper Brandi

Ottende eksempel på pay it forward er Kasper Brandi Petersen, som er co-CEO og co-founder i The Cloakroom. De tilbyder en personlig online tøjshopping service, hvor mænd gratis kan få hjælp af en kvindelig personal shopper til at finde det perfekte tøj.
Lad mig høre hvad du synes om indholdet ...

Del dette på ...
Foredrag og sparring om din marketing Kontakt Eric
[index]
[index]