Ugentligt podcast om marketing, salg og ledelse
Dette er et specielt afsnit med otte eksempler på, hvordan du kan arbejde med pay it forward-tankegangen, som er så central i Help Marketing. Læs om de otte personer, der giver eksemplerne herunder. Og lyt til afsnittet for at høre deres eksempler.
8 eksempler på pay it forward-tankegangen i Help Marketing
Kasper Ibsen Beck
Første eksempel på pay it forward er Kasper Ibsen Beck, der er kommunikationdirektør i Arla Danmark. Kasper er ansvarlig for ekstern og intern kommunikation samt Arlas politiske interessevaretagelse og sociale medier. Kasper siger selv, han er ansvarlig for al den kommunikation, som du ikke kan købe og betale dig til.
HM029: Det laver en kommunikationsdirektør: Kasper Ibsen Beck fra Arla
Erik Korsvik Østergaard
Andet eksempel på tilgangen er Erik Korsvik Østergaard som er partner i Bloch&Østergaard. Erik arbejder med ledelsesrådgivning med fokus på leadership, organisatorisk forandring, motivation og arbejdskultur.
HM022: Styrk de interne relationer med en netværksanalyse
Markus Sheridan
Tredje eksempel på pay it forward er Marcus Sheridan, som er The Sales Lion. Han solgte swimming pools, da finanskrisen startede og det betød, at kunderne lige pludselig blev væk. Han begyndte at læse om digital marketing og fandt frem til den simple løsning: Marcus ville besvare alle spørgsmål hans kunder havde.
HM012: Content Marketing argumenter fra Marcus Sheridan
Thomas Bigum
Fjerde eksempel på pay it forward er Thomas Bigum, der er ekspert i sociale medier hos Bigum&Co. Han gør os klogere på personlig branding ved at fortælle om, hvordan han selv gik fra at være ingeniør med speciale i veje og trafik til nu ekspert i sociale medier. Og alt imens får vi gode råd med på vejen til at gøre det samme.
HM010: Personlig branding med Thomas Bigum
Morten Vium
Femte eksempel på pay it forward er Morten Vium, der er rådgiver og LinkedIn-specialist i sit eget firma, Mortenvium.dk.
HM008: LinkedIn salg, leads og markedsføring med Morten Vium
Søren Malling
Sjette eksempel på pay it forward er Søren Malling, der forsøger at gøre internettet til et bedre sted for de folk, som dagligt bruger det som arbejdsredskab. Han er backend programmør med stort fokus på Typo3, men også meget andet. Han driver sin en-mands-hær gennem virksomheden Meteko.
HM006: Kernen i Help Marketing podcast
Jacob Mouritzen
Syvende eksempel på pay it forward er Jacob Mouritzen, der er leder af Mindshares social media afdeling og er ansvarlig for strategier, koncepter og arbejder med at binde de sociale medier til resten af kommunikationen og marketingen.