Brug lokalsamfundet i din forretning i Help Marketing
Ugens gæst er Aage Hindhede. Aage er medejer af WOW Park, hvor han til dagligt driver natur forlystelsesparken med sin bror. Hvis du vil følge Aage på de sociale medier, kan du klikke dig ind på hans website wowpark.
I dette afsnit får du bl.a. svar på følgende:
- Skab fordele i lokalområdet
- Fordelen ved at give væk når du skaber lokale ambassadører
- Dine kunder i fællesskaber (lokale ambassadører)
- Giv noget ekstra og får nået ekstra tilbage
Aage Hindhede i Help Marketing
Skab engagement i lokalområdet for at sikre lokale ambassadører
WOW Park er vokset fra 0 til nu 60.000 årlige gæster på ganske kort tid. Frivilligarbejdskraft er et vigtigt element for WOW Parks vækst og ja eksistens. Når WOW Park benytter sig af frivillig arbejdskraft, er det nødvendigt at forventningsafstemme mellem de frivillige og virksomheden for at opnå det bedste resultat. Så sørg for at alle ved, hvad de får ud af at hjælpe. Når der er afstemt, er du klar til at at skabe engagement og lokale ambassadører.
Led strategisk efter det, som din virksomhed kan give væk, der koster dig mindst mulig likviditet. Som et led af din markedsføringsstrategi, skal du finde ud af, hvad du kan give væk. Giv det væk, hvor det giver mest mening og den største effekt. Det er et element, der er udbredt online, så tænk den samme tanke offline.
HM034: Mark Schaefer om Content shock
Led strategisk efter fællesskaber og gør noget for dem
Idrætsklubben, musikforeninger, skoler og forældregruppen er blot nogle af de mange fællesskaber, der findes overalt. Vi kan kendetegne os mennesker som flokdyr, hvor hver flok taler sammen. Det betyder, at du skal få de relevante grupper til at tale godt om dig. Det er vigtigt med positiv omtale og støtte. Og netop dette kan du opnå med lokale ambassadører, der spreder positiv omtale i deres grupper. Kort sagt du behøver ikke tale med hele gruppen, for at få den til at hjælpe.
HM164: Ambassadører – sådan gør højskolerne med stor succes
Løs problemer for dine kunder
Led efter problemer, du kan løse for dine kunder. Gør det smart, så det giver anledning for et overraskende element, efter de har handlet med dig. Vi kender alle følelsen af at blive overrasket over at få mere, end vi havde forventet. Benyt derfor muligheden for at overraske kunden og lever mere, end du har lovet. Dette element kan udvikle sig til at skabe lokale ambassadører, da de føler sig eksklusivt behandlet. De vil anbefale dig, de vil føle et medejerskab og dermed vil de arbejde for din succes.
Derfor er priselastisk vigtigt i din virksomhed
Hvis du sørger for at etablere en priselastik i din virksomhed, viser du dine kunder, at der er noget for den prisbevidste og for dem, der gerne vil have noget ekstra. Dette medfører en større omsætning og flere tilfredse kunder, der vil gå ud i deres flok og netop anbefale dig. Det betyder at du skal have produkter til dem, der ikke ønsker at bruge mange penge og produkter til dem, hvor økonomien ikke er så vigtigt.