HM076: Sådan får du lokale ambassadører

Dit lokalområde har en masse at byde på. Men hvordan kan du skabe fordele i lokalområdet, der gavner dig og beboerne?  Lyt med i afsnit nr. 76 af Help Marketing, hvor vi guider dig igennem hvordan du skaber lokale ambassadører samt andre fordele, der ligger lige lige i nærheden af dig.

Help Marketing Bogen Støt os ved at købe Help Marketing Bogen :-) Køb bogen

Lokale ambassadører help marketing wow parkBrug lokalsamfundet i din forretning i Help Marketing

Ugens gæst er Aage Hindhede. Aage er medejer af WOW Park, hvor han til dagligt driver natur forlystelsesparken med sin bror. Hvis du vil følge Aage på de sociale medier, kan du klikke dig ind på hans website wowpark.

 I dette afsnit får du bl.a. svar på følgende

  • Skab fordele i lokalområdet
  • Fordelen ved at give væk når du skaber lokale ambassadører
  • Dine kunder i fællesskaber (lokale ambassadører)
  • Giv noget ekstra og får nået ekstra tilbage

Aage Hindhede i Help Marketing

Aage Hindhede Help Marketing

Skab engagement i lokalområdet for at sikre lokale ambassadører

WOW Park er vokset fra 0 til nu 60.000 årlige gæster på ganske kort tid. Frivilligarbejdskraft er et vigtigt element for WOW Parks vækst og ja eksistens. Når WOW Park benytter sig af frivillig arbejdskraft, er det nødvendigt at forventningsafstemme mellem de frivillige og virksomheden for at opnå det bedste resultat. Så sørg for at alle ved, hvad de får ud af at hjælpe. Når der er afstemt, er du klar til at at skabe engagement og lokale ambassadører.

Led strategisk efter det, som din virksomhed kan give væk, der koster dig mindst mulig likviditet. Som et led af din markedsføringsstrategi, skal du finde ud af, hvad du kan give væk. Giv det væk, hvor det giver mest mening og den største effekt. Det er et element, der er udbredt online, så tænk den samme tanke offline.  

Se også:

 Led strategisk efter fællesskaber og gør noget for dem 

Idrætsklubben, musikforeninger, skoler og forældregruppen er blot nogle af de mange fællesskaber, der findes overalt. Vi kan kendetegne os mennesker som flokdyr, hvor hver flok taler sammen. Det betyder, at du skal få de relevante grupper til at tale godt om dig. Det er vigtigt med positiv omtale og støtte. Og netop dette kan du opnå med lokale ambassadører, der spreder positiv omtale i deres grupper. Kort sagt du behøver ikke tale med hele gruppen, for at få den til at hjælpe.

Se også:

Løs problemer for dine kunder

Led efter problemer, du kan løse for dine kunder. Gør det smart, så det giver anledning for et overraskende element, efter de har handlet med dig. Vi kender alle følelsen af at blive overrasket over at få mere, end vi havde forventet. Benyt derfor muligheden for at overraske kunden og lever mere, end du har lovet. Dette element kan udvikle sig til at skabe lokale ambassadører, da de føler sig eksklusivt behandlet. De vil anbefale dig, de vil føle et medejerskab og dermed vil de arbejde for din succes.

Derfor er priselastisk vigtigt i din virksomhed

Hvis du sørger for at etablere en priselastik i din virksomhed, viser du dine kunder, at der er noget for den prisbevidste og for dem, der gerne vil have noget ekstra. Dette medfører en større omsætning og flere tilfredse kunder, der vil gå ud i deres flok og netop anbefale dig. Det betyder at du skal have produkter til dem, der ikke ønsker at bruge mange penge og produkter til dem, hvor økonomien ikke er så vigtigt.

Se også:

Wetransfer

Kan du også godt lide at holde tingene simple, men teknologen spiller ikke med – især ikke på mail? Og har du oplevet at vedhæfte en video eller et billede i din mail, der ikke kan sendes pga. filens størrelse? Overfør dine filer fra A til B helt simpelt og gratis. Wetransfer har gjort det siden 2009. Du kan komme i gang helt gratis. Enkelt, sikkert, nemt. Når jeg får filer fra gæsterne i Help Marketing, er det faktisk ofte via WeTransfer. Tak til Ann Sofie Andersen for forslaget. 

Læs mere om ugens tool her Se alle værktøjer samlet her
Altid up to date med Help Marketing! Få en mail hver måned med det seneste afsnit. Du tilmelder dig også Nochmals nyhedsbrev. Du kan altid melde fra igen.
=
Lad mig høre hvad du synes om indholdet ...

Del dette på ...
Foredrag og sparring om din marketing Kontakt Eric