HM033 : Succes på sociale medier med et lille budget

maria-holst-mouritzen

Hvordan får du det bedste ud af dine aktiviteter på sociale medier, når du ikke har et stort budget i ryggen. Hvordan bruger du bedst de få midler, du har? Det giver Maria Holst Mouritzen sit bud på, når hun giver fif til at få succes på sociale medier med et lille budget i afsnit 33 af Help Marketing.

Help Marketing Bogen Støt os ved at købe Help Marketing Bogen :-) Køb bogen

Indhold i dette afsnit af Help Marketing: Sociale medier med et lille budget

Ugens gæst er Maria Holst Mouritzen som er Marketing Manager på Experimentarium. Hun har ansvaret for markedsføringskampagner, sociale medier og presseindsatsen i forbindelse med Experimentariums særudstillinger og events. Du kan følge Maria på Twitter  eller Instagram, hvor hun anvender @mariaholstm som brugernavn

I dette afsnit får du bl.a. svar på følgende:

  • Hvad ønsker Eksperimentarium at opnå på de sociale medier?
  • Hvordan fik Eksperimentarium succes på sociale medier med et lille budget?
  • Nu hvor Eksperimentarium har et social media budget, hvordan fordeles det?
  • Konkrete eksempler på tiltag, der blev en succes
  • Hvordan udvider Eksperimentarium oplevelsen af deres udstillinger i de sociale medier?

Maria Holst Mouritzen i Help Marketing

Hvad ønsker Experimentarium at opnå på sociale medier?

Maria forsøger i hendes arbejde med sociale medier at forlænge Experimentariums overordnede formål, som er at formidle naturvidenskab til den danske befolkning. Hos Eksperimentarium skal de sociale medier altså forlænge oplevelsen af udstillingen, man besøger. På samme måde skal Eksperimentarium forsøge at få brugerne til at glæde sig til besøget – ud over selvfølgelig at lokke flere besøgende til. Dermed er det ikke kun det fysiske sted, man lærer om naturvidenskab, men også på sociale medier.

Meningen er at tease brugerne og give dem lidt viden, så de bliver nysgerrige nok og gerne vil have mere viden, så de beslutter sig for at besøge Experimentarium.

Se også:
 Maria Holst Mauritzen Help Marketing foto
 Experimentarium er tilstede på Facebook, Instagram og Twitter. Maria har delt det op, så Facebook er den direkte kanal, der formidler, hvad der sker på Experimentarium fx hvilke udstillinger og aktiviteter der er aktuelle. Instagram anvender hun til at give brugerne en form for backstage indblik, fx om medarbejdere og hvad de laver på kontoret. Twitter-profilen er overdraget til Experimentariums nyhedsafdeling, hvor nogle af journalisterne, som skriver naturvidenskabelig artikler, har fået ansvaret for at formidle relevant naturvidenskabelig viden via Twitter.

Fokus på brandet

Sæt fokus på hvad din brandstemme er. Uden en brandstemme risikerer du at miste fokus og kan nemt komme til at lave irrelevante opslag. Derfor skal du holde fokus på, hvad det er du vil fortælle, som understøtter dit brands løfte til brugerne.

Se også:

Copyscape

En gode måde at tjekke om andre har nuppet dit indhold er at bruge Copyscape. Kopier URL’en fra din side ind og Copyscape fortæller dig, hvilke sider bruger samme indhold. Det er godt til at bekæmpe duplicate content, som Google jo ikke kan lide. Det er godt til at finde ud af, om andre bruger dit indhold. Men det er også godt til at tjekke hvilke medier har brugt indhold fra din pressemeddelelse. Kopier URL’en til din pressemeddelelse ind og så kryds fingre for, at JP, Børsen eller BT har taget din nyhed.

Læs mere om ugens tool her Se alle værktøjer samlet her
Altid up to date med Help Marketing! Få en mail hver måned med det seneste afsnit. Du tilmelder dig også Nochmals nyhedsbrev. Du kan altid melde fra igen.
=
Lad mig høre hvad du synes om indholdet ...

Del dette på ...
Foredrag og sparring om din marketing Kontakt Eric
[index]
[index]