HM189: Systemer til webshops – hvilke skal du vælge?

Jonathan-Parisi

Hvilke systemer skal du bruge til din webshop? Jonathan Parisi fra webshoppen Mackabler.dk deler, hvilke systemer de bruger i deres webshop til at få 100 produkter ud til kunderne om dagen.

Help Marketing Bogen Støt os ved at købe Help Marketing Bogen :-) Køb bogen

Help Marketing henvender sig til dig, der arbejder med marketing, salg og ledelse. Målet er at hjælpe dig til at blive bedre. Lad dig inspirere og få ny viden ved at lytte til Help Marketing-podcasten, hvor Eric Ziengs hver uge interviewer en ny ekspert inden for et bestemt område.

Baggrunden for Help Marketing er, at vi alle kan blive en smule bedre til at hjælpe hinanden. Hvorfor? Fordi det gør hverdagen rarere for alle. Men i lige så høj grad fordi det er den bedste måde at skabe succes for dig selv, da du opbygger værdifulde relationer.

Help Marketing som bog? Læs mere her.

 

Ugens gæst: Jonathan Parisi

Jonathan Parisi er medejer af Mackabler.dk. De sælger kabler og tilbehør til Apple-produkter. Jonathan automatiserer og effektiviserer systemerne. Du kan sige hej til ham på Facebook eller skrive til ham på [email protected]. I dette afsnit finder du ud af, hvilke systemer til deres webshop Jonathan og hans team bruger. Undervejs går vi en tur i kælderen i Kødbyen, hvor Mackabler.dk har deres lager.

Se også:

 

Hvad er Mackabler.dk egentlig?

De har omkring 1.200 produkter. 98% af varerne er i butikkens kælder i Kødbyen. De har omkring 100 ordrer om dagen.

Mackabler.dk bruger bl.a. chatbots. Den bruger de til at finde ud af: Hvad er ordren? og Hvad er dit problem? Det step behøver de derfor sidde og spørge om personligt, og derfor kan de hurtigere løse problemet.

Se også:

 

Hvilke systemer bruger Mackabler.dk til deres webshop?

De bruger et gratis system, der hedder PrestaShop, der minder meget om WordPress. Det passer godt til dem, der vil være seriøse, og have en robust platform. I WordPress er det et modul, du installerer oveni, og det fungerer ikke lige så godt.

Til deres nyhedsbrev bruger de MailChimp, der er integreret med deres site.

Til annoncering har de downloadet et modul, som genererer feed, der giver information til Google Shopping osv. Det kører automatisk, og en ekstern konsulent holder styr på det. De benytter sig ikke af Facebook-annoncering og har også droppet retargeting.

Se også:

 

Hvad med den praktiske del af webshop-arbejdet?

De har haft ungarbejdere til at pakke, og nu har de ansat en pensionist til at pakke. Det første halve år gjorde de det selv.

Deres papkasser Med produkter har et nummer hver, som de bruger til at holde styr på, hvilke produkter der er i dem.

Deres pakke-kollega møder ind kl. 14. De lægger pakkerne i 6 firkanter, som hver har en stregkode. Når man scanner område 1, henter computeren de pågældende labels til det område. Så skal labels på, og så ryger pakken i en sæk. De gør det hele digitalt og printer fx ikke alle ordrerne ud – det gør, at de sparer 100.000 stykker papir om året.

Se også:

 

En fejl og en succes fra webshoppen

Fejlen: Mackabler.dk prøvede at videreføre data på kunderne over i Mailchimp, og da de begyndte at sende nyhedsbreve ud til segmenterede grupper, opdagede de, at det ikke konverterede særligt godt. Deres generelle nyhedsbreve fungerer bedre.

Succesen: Mackabler.dk har et opkaldssystem, hvor de bruger Firmafon. Det er integreret i et system, de selv har lavet. Så kan de hente info på kunden via deres telefonnummer.

 

Sådan owner du det tekniske i webshop-arbejdet

  1. Hvad kan du automatisere? Find ud af, hvilke processer der gentager sig, så du kan automatisere det. Tal med andre webshops med samme
  2. Fjern træls arbejde, og brug værktøjer. Fx bruger de Roger.ai til at betale regninger. De sparer ca. 14 timer om måneden ved at bruge Roger.

 

Bing Lookup

Bing Lookup er en udvidelse til Chrome. Når du er på et billede på en hjemmeside kan du (efter at have installeret udvidelsen) højeklikke på et billede og få Bing Lookup til at give informationer om forskellige ting på billedet. Lad os sige ud har et billede af at køkken. Du vil gerne vide hvilke kaffemaskine de bruger. Det kan Bing Lookup fortælle dig. Samme med bordet, køleskabet eller lampen. Det føles som magi, at Bing Looking udelukkende ud fra en del af billedet kan fortælle dig noget om et produkt. Det er smart og gratis.

Læs mere om ugens tool her Se alle værktøjer samlet her
Altid up to date med Help Marketing! Få en mail hver måned med det seneste afsnit. Du tilmelder dig også Nochmals nyhedsbrev. Du kan altid melde fra igen.
=
Lad mig høre hvad du synes om indholdet ...

Del dette på ...
Foredrag og sparring om din marketing Kontakt Eric