Rasmus Fisker i Help Marketing
Help Marketing podcasten er lavet for dig, der arbejder med digital marketing, salg og ledelse, og som gerne vil opnå succes ved at hjælpe andre. Værten er Eric Ziengs. Help Marketing produceres af Nochmal.
Baggrunden for Help Marketing er, at jeg gerne vil have, at vi alle bliver en lille smule bedre til at hjælpe hinanden. Hvorfor? Fordi det gør hverdagen rarere for alle. Men i lige så høj grad, fordi det i mine øjne er den bedste måde at skabe succes for sig selv, da man opbygger værdifulde relationer.
Help Marketing som bog? Læs mere her.
Ugens gæst er Rasmus Fisker fra Mediebureauet MediaCom. Han er strategi og content director og hjælper til daglig Mediacoms kunder med at planlægge, hvordan de skal lave og distribuere indhold på tværs af medieplatforme. Hvis du vil følge Rasmus eller i kontakt med ham, så find ham på twitter, slideshare eller på linkedin. Se præsentationen om social media trends 2015 her.
I dette afsnit får du bl.a. svar på følgende:
- Hvad er de største social media trends for 2015?
- Betale for social – hvad betyder det for mig?
- Privacy – hvad betyder det for mig?
- Video – hvad betyder det for mig?
- Fragmentering – hvad betyder det for mig?
HM168: 3 digitale tendenser du skal kende i 2018
Annoncering i sociale medier
Privatliv på sociale medier
Den næste af de fire social media trends handler om privacy, netop fordi der er kommet så meget fokus på annoncering. Brugernes ønsker at slippe for at blive annonceret til. Det er så småt gået op for brugerne, at, hvis de ikke betaler for at bruge produktet, er de selv produktet. Det betyder, at der kommer en masse modreaktioner mod disse annonceringsmuligheder. Der opstår nye medier som f.eks. Ello. På samme måde er YikYak og Snapchat også eksempler på, at brugerne ikke ønsker at dele deres informationer med virksomheder.
Video dominerer
Tredje social media trend er video. Facebook vil gerne være førende på video indhold og har indledt en kamp mod YouTube. Det betyder, at når du uploader en video til Facebook, får du bedre reach, end hvis du linker til en YouTube video på Facebook.
Video er en rigtig god måde at drive engagement på, fordi brugerne meget nemt falder for en 15 eller 30 sekunders video, der starter automatisk. Der er mange virkemidler i video. På bagsiden af medaljen skal du huske på, at det er dyrt at få produceret video. Overvej derfor at bundle din produktion så meget som muligt, så du kan få lavet en del videoer på den dag, du nu har reserveret til det.
HM114: Video på mobilen: personlig markedsføring
Fragmentering – brug af flere forskellige platforme