Om at afholde konferencer (mest B2B) i Help Marketing
Ugens gæst er Ib Potter. Han er lejrchef i Marketing Camp, som er en af Danmarks bedste konferencer om online markedsføring. Hvis du vil følge Ib Potter, kan du klikke dig ind på Twitter og på Pottercut-podcasten, hvor du kan blive klogere på online markedsføring.
I dette afsnit får du bl.a. svar på følgende:
- 3 gode råd før du afholder konferencer eller seminarer
- 3 gode råd mens du afholder din konference eller dit seminar
- 3 gode råd efter du har afholdt din konference eller dit seminar
- Råd til markedsføringen af konferencen eller seminaret – det sælger ikke sig selv!
Ib Potter i Help Marketing
Ib Potters råd til at afholde konferencer og seminarer
3 råd før du afholder konferencer
- Vær unik. Lav et unikt koncept
- Glem dine egne behov. Det handler om at kende din målgruppes bekymringer, som gøres ved at sætte sig ind i målgruppen for at forstå dem
- Selv guld sælger ikke sig selv! Fundamentet skal være i orden. Det skal markedsføres på mange platforme. Et unik koncept er nemmere at markedsføre.
HM223: Hvis du ikke står for noget, falder du for alt #5
3 råd, når du afholder konferencer
- Tag deltagerne i ed. Det er dit ansvar som arrangør, at alle får en god dag. Du skal skabe god stemning fra starten!
- Let your costumers do the talking. Under afvikling af konferencen skal næste års konference markedsføres. Giv deltagerne en grund til at dele deres oplevelse og få dem til at bruge det hashtag, der er lavet dertil.
- DU MÅ ALDRIG GÅ NED PÅ KAFFE! Ib Potter fortæller i podcasten om, at de løb tør for kaffe i 2014. Derfor valgte han at joke med det og fik bestilt ekstra kaffe til kommende konference samt postede opslag omkring dette på de sociale medier for at fortælle, at det IKKE sker denne gang. Indrøm fejlen, lær af den og vær ydmyg!
3 råd efter du har afholdt konference
- Få datoen på nettet. Få dine deltagere til at dele deres oplevelse fra konferencedagen på video. Når de er tilfredse på konference, så få udtalelser på video, som kan bruges næste år. Brug penge på en dygtig fotograf, der kan tage billeder på dagen. Tag folk derpå og få dem til at dele billederne.
- Vær god til at evaluere. Stå ved hvis du har fejlet. Det er svært at få folk til at evaluere, men det er rigtig vigtigt med feedback.
- Tilret og konceptudvikle. Grundkonceptet kan være det samme fra år til år, men vær opmærksom på at konferencer og seminarer udvikler sig fra år til år.
Hør med på Podcasten, for at få detaljerne! Her taler vi endnu mere om at afholde konferencer og seminarer samt markedsføringen af disse. Lyt med og bliv klogere!