HM065: 8 geniale content marketing redskaber

Vi giver dig 8 geniale content marketing redskaber, der vil gøre dit arbejde lettere og sjovere! De er geniale og tilmed gratis! Få det hele sammen med bloopers fra året i afsnit 65 af Help Marketing.

Help Marketing Bogen Støt os ved at købe Help Marketing Bogen :-) Køb bogen

9 geniale content marketing redskaber

Ugentligt podcast om marketing, salg og ledelse

Ugens afsnit er et specielt juleafsnit, hvor vi har sat fokus på geniale redskaber til dit content marketing arbejde.

8 geniale Content Marketing redskaber i Help Marketing

1) Gratis redskab til billeder ved en konference eller brainstorm møde: Office Lens

Office Lens er en gratis app til Windows Phone, iOS, Android fra Microsoft. Super smart til at tage billeder af whiteboards, tavler, kvitteringer, papir eller andet. Der er ikke noget mere irriterende end billeder på Twitter eller i dine noter fra en konference, hvor du tager billedet fra siden og sliden eller noterne er svære at se. På magisk vis sørger Office Lens for, at du får billedet af sliden forfra. Det fungerer bedre på Twitter og i dine noter. Du kan også bruge det, når I holder brainstorm møde og du vil gemme de gode tanker fra white boarded. Tager du billeder af kvitteringer til regnskabet? Det klarer Office Lens også, så kun kvitteringen er på billedet! Prøv det selv. Søg på Office Lens på din iPhone, Android eller Windows Phone.

Se også:

2) Gratis redskab til at tjekke journalister: Twitterjournalister.dk

Twitter er stedet for politikere, kommunikationsfolk og journalister. Arbejder du med PR, så er twitterjournalister.dk det perfekte sted at få overblik over danske journalister. Det er en fin liste over rigtigt mange danske journalister. Du kan sortere efter antal følgere, de har, hvor meget de tweeter – endda Klout, hvis du mener det er relevant. Og selvfølgelig direkte adgang til deres Twitter handle. Ernst Poulsen ham med listerne på Twitter og Filip Wallberg står bag. Tjek det ud på twitterjournalister.dk. Ernst fortæller at de har udvidet med www.twitterchefer.dk – det passer perfekt til dette afsnit. Tjek cheferne på Twitter ud!

Se også:

3) Gratis redskab til at tjekke duplicate content: Copyscape

En gode måde at tjekke om andre har nuppet dit indhold er at bruge Copyscape. Kopier URL’en fra din side ind og Copyscrape fortæller dig, hvilke sider bruger samme indhold. Det er godt til at bekæmpe duplicate content, som Google jo ikke kan lide. Det er godt til at finde ud af, om andre bruger det indhold. Men det er også godt til at tjekke hvilke medier har brugt indhold fra din pressemeddelelse. Kopier URL’en til din pressemeddelelse ind og så kryds fingre for, at JP, Børsen eller BT har taget din nyhed. Find det på copyscape.com.

Se også:

4) Gratis redskab til infografiker: Piktochart

Hvis du har de rigtige data og kan formidle dem i en god visuel historie, er infografikken din ven. Infografikker kræver en del arbejde, og her hjælper Piktochart. Du kan købe færdiglavede skabeloner eller selv gratis starte fra bunden. Streger, ikoner og tekst er gratis til rådighed, og du kan selv uploade egne billeder og grafiker. Et stærkt våben i Content Marketing og Social Media-kampen for opmærksomhed og relationsopbygning. Kræver en gratis profil (kan oprettes via Facebook og Google). Prøv det på piktochart.

Se også:

5) Gratis redskab til at tjekke dit domænes autoritet i søgemaskiner: Moz Open Site Explorer

Moz Open Site Explorer er et gratis værktøj til at tjekke dit domænes og din sides autoritet hos søgemaskinerne. Du kan også tjekke hvor mange links, der peger på dit domæne eller de enkelte sider. Samtidig kan du tjekke konkurrenternes placeringer. Måske de har nogle gode links, som du også kan få. Du kan tjekke 3 domæner eller sider om dagen med gratis versionen. Fint til at få et overordnede SEO overblik på dit eget eller konkurrenternes sites med Moz Open Site Explorer.

Se også:

6) Gratis redskab til at tjekke links: Check My Links

Er du 100 procent sikker på, at der ikke er døde links på din hjemmeside? De er meget irriterende for brugeren og det kan ødelægge brugerens flow på din side. Heldigvis findes der en smart Chrome og Firefox add on, der kan tjekke enhver. Installer Check My links add on. Gå ind på siden, du vil tjekke, klik på ikonet og så checker Check My Links alle links og giver dig farver på alle links. Grønt er ok. Rød er fejl – du får endda en fejlkode som 404 eller 405. Jeg bruger den til at tjekke links på noterne til Help Marketing. Den rammer rigtigt 80 procent af gangene – det kunne være bedre. Men de døde links du kan fjerne fra din side gør en kæmpe forskel for brugerne. Google Check My Links for add ons til Firefox og Chrome.

Se også:

7) Gratis redskab til at teste dit nyhedsbrevs kvalitet: Mail-tester.com

Mail-tester er en gratis, enkel og effektiv måde at teste kvaliteten af dine nyhedsbreve ift spam på tværs af størstedelen af email udbyderne. Du sender ganske enkelt et nyhedsbrev til en unik mailadresse fra Mail-tester. De tjekker den meget hurtigt – inden for få sekunder – og så får du svar på en skale fra 1-10 ud fra forskellige kriterier. Brug den til at sikre at dine nyhedsmails ikke bliver fanget i spamfiltre! Find det gratis på mail-tester.com.

Se også:

8) Test gratis hvor hurtigt dit site loader med Pingdom

Hvor hurtigt loader dit site? Google straffer langsomme loadsider med dårligere placeringer i søgeresultaterne! Heldigvis findes der er smart redskab, der kan give dig overblikket. Pingdoms website speed test tester en url som du skriver ind. På få sekunder får du at vide hvilke elementer der gør dit site langsommere. Er der cache-problemer, halter den med serveren eller kontakten til serveren? Du får overblikket, og hvis du ikke ved hvordan du gør noget ved problemet, kan du klikke på links til Google Developers, hvor du kan få hjælp til emnet. Find det gratis på tools.pingdom.com.

Se også:
Lad mig høre hvad du synes om indholdet ...

Del dette på ...
Foredrag og sparring om din marketing Kontakt Eric