HM031: 10 gode råd om Instagram for virksomheder med Morten Nordstrøm

Morten Nordstrøm i Help Marketing
Foto: Morten Nordstrøm

Hvordan får du mest ud af Instagram i din virksomhed? Hvad skal virksomheder overveje før de opretter en profil og begynder at knipse løs. Det guider Morten Nordstrøm dig igennem i afsnit 31 af Help Marketing med ti gode råd om Instagram for virksomheder.

Help Marketing Bogen Støt os ved at købe Help Marketing Bogen :-) Køb bogen

Indhold i dette afsnit af Help Marketing: Instagram for virksomheder

Ugens gæst er Morten Nordstrøm, han er selvstændig digital kommunikationsrådgiver med fokus på visuel kommunikation. Morten arbejder som professionel instagrammer, og rådgiver virksomheder om deres brug af Instagram. Morten er desuden Social Media Manager i Folkekirkens Nødhjælp.

Hvis du vil i kontakt med Morten eller bare vil følge ham, kan du finde ham på Instagram ved at søge på Morten Nordstrøm eller bruge @mortenordstrom. Dette handle bruger Morten også på Twitter og Snapchat.

I dette afsnit får du bl.a. svar på følgende:

  • Gode råd til Instagram for virksomheder
  • Hvad skal du tænke over når du opretter en virksomhedsprofil?
  • Hvorfor er det vigtigt at have et koncept?
  • Hvordan kommer du bedst igang?

Morten Nordstrøm i Help Marketing

 

 Ti gode råd om Instagram for virksomheder

  • Instagram er til kvalitetscontent. Genbrug derfor ikke blindt content fra andre platforme, men skab content specifikt målrettet mod Instagram. Kvalitet over kvantitet!
  • Danmarks største hashtag medie. Udnyt det!
  • Klare koncepter vinder. Skab derfor et koncept – og hold jer til det.
  • Hvad gør konkurrenterne? Tag et kig – det kan både inspirere og fortælle hvordan du kan differentiere dig.
  • Lyt til dine følgere. De er din bedste kilde, når du skal finde ud af hvad det gode indhold er.
  • Få styr på varedeklarationen. Du har kun et skud i bøssen – sørg for at udnytte det!
  • Vær social. Opfør dig som et menneske, også selvom du repræsenterer en virksomhed. Dvs. kommenter, like, følg – engager dig, ligesom du gerne vil have dine følgere til at engagere sig.
  • Engagér jeres følgere. Fx gennem hashtags, men også gennem walks, sociale arrangementer og andet der giver mulighed for at komme tættere på hinanden. Foruden den tættere relation (som jo kan udnyttes på mange måder) hjælper det jer også med at blive hørt i et ellers tætbefolket community.
  • Dan alliancer – både med andre virksomheder og influencers.
  • Track og brug brugergeneret indhold. Det er omkostningseffektivt og trusted content vinder altid.
  • Vær analytiske. Track jeres udvikling og brug jeres viden strategisk.
Se også:

Bonus: Tre flere ekstra råd fra Morten om Instagram for virksomheder

Hvis du skal i gang med instagram, så udarbejd et original koncept. Tænk ud af boksen og find ud af, hvordan du kan skabe en fortælling, der giver dine brugere værdi og hold dig til det koncept. Når du definerer dit koncept, gør du det nemmere for andre at se, hvad de får ud af at følge dig. Du gør det også nemmere for dig selv. Du er du ikke i tvivl om, hvad der er det gode indhold, for det har du defineret.

Når du har fundet konceptet, så skriv det i din bio / profiltekst. Hvis du skriver “Jeg deler billeder af solopgange”, så er det, det du gør og holder dig fra dessertbilleder.

Og vær social. Interager med dine følgere. Opfør dig som et menneske i stedet for som en virksomhed. Arbejd med usergenerated content, det kan du gøre ved at reposte billeder fra din brugere, på den måde viser du anerkendelse, men husk altid at spørge om lov, før du reposter dine brugeres billeder på din egen profil.

Se også:
Lad mig høre hvad du synes om indholdet ...

Del dette på ...
Foredrag og sparring om din marketing Kontakt Eric