HM171: Konverterende tekster, salgsmøder, data i webshoppen, ambassadører og markedsføring i musikbranchen – Julespecial part 3

I denne tredje og sidste julespecial kører vi slæden forbi musikbranchen, sælgende tekster, salgsmøder, gør et kort stop ved data på din webshop og slutter af med, hvordan Højskolerne arbejder med ambassadører i deres markedsføring - lyt med, der er virkelig klejner at hente her.

Help Marketing Bogen Støt os ved at købe Help Marketing Bogen :-) Køb bogen

Bliv klogere med Help Marketing

Help Marketing henvender sig til dig, der arbejder med marketing, salg og ledelse. Målet er at hjælpe dig til at blive bedre. Lad dig inspirere og få ny viden ved at lytte til Help Marketing-podcasten, hvor Eric Ziengs hver uge interviewer en ny ekspert inden for et bestemt område.

Baggrunden for Help Marketing er, at vi alle kan blive en smule bedre til at hjælpe hinanden. Hvorfor? Fordi det gør hverdagen rarere for alle. Men i lige så høj grad fordi det er den bedste måde at skabe succes for dig selv, da du opbygger værdifulde relationer.

Help Marketing som bog? Læs mere her.

Denne uges afsnit er den sidste ud af 3 julespecials med de bedste råd fra tidligere gæster i podcasten.

I ugens afsnit finder du ud af:

  • hvordan du skriver tekster til web og nyhedsbrev
  • tips til det gode salgsmøde
  • hvordan du får bedre data i webshoppen
  • hvordan Højskolerne arbejder med ambassadører
  • hvad du kan lære af markedsføring i musikbranchen.

 

Konkrete råd om tekster, der sælger

heine-aaen-hansen

Heine Aaen Hansen fra Aaen Tekster arbejder med diverse former for online tekstforfatning. Derudover kan du fange ham på Heineaaen.dk eller på LinkedIn.

  • Skriv direkte og personligt til læseren. Brug de personlige stedord – du, dig, din – så får du bygget den tillid, der er afgørende for, om din tekst performer.
  • For at gøre din tekst let at læse og afkode bør du placere verbet/udsagnsordet så tidligt i sætningen som muligt.
  • Vær konkret. Undgå buzzwords, da de ofte bliver uhåndgribelige. I stedet for fx at skrive, at I leverer kompetent rådgivning, så skriv, hvordan og hvorfor jeres rådgivning er kompetent.
Se også:

 

Tre råd til dig, der vil blive en bedre sælger

leon_birdi

Leon Birdi arbejder som selvstændig salgskonsulent hos Birdi. Leon hjælper B2B-virksomheder med at effektivisere deres salgsproces og løfte bundlinjen gennem øget salg. Du kan fange Leon på LinkedIn eller lytte til Leons podcast om salg her.

  • Overvej, hvilken salgstilgang der er bedst for dig – vil du gå med social selling og content marketing, skal du finde ud af, hvad, hvordan, og til hvem du bør kommunikere til. Hvor finder du dine bedste leads?
  • Sørg for, at kunden tager styringen til dine salgmøder. Lad dem fortælle om deres udfordring, før du kommer på banen med dit produkt.
  • Hvis kunden virker interesseret, så slut mødet af med at aftale klart og tydeligt, hvad næste skridt er, så du ikke bruger flere timer på at skrive et tilbud og aldrig hører fra kunden igen.
Se også:

 

Få bedre data på din webshop

Morten Vadskær

Morten Vadskær er 100-meter-mester i webshops og partner i Shoporama. Shoporama er en webshop-platform, som rigtig mange danske webshopejere bruger. Du kan connecte med Morten på LinkedIn og Twitter (her er han mest aktiv).

  1. Fokuser på få områder. Fx konverteringsrate i tjek-ud-flowet, skal jeg have sat et dashboard sat op i Google Analytics?
  2. Valider dine data. Nogle har sat Google Analytics-koden ind 2 gange på en side, så de ikke får rigtig data ind.
  3. Sørg for at få et stort nok datagrundlag. Arbejd ikke med splittests i tjek-ud-flow, før du har nok trafik. Du kan ikke træffe ordentlige beslutninger ud fra et lille datagrundlag. Fokusér i stedet for at få flere besøgende.
  4. Få taget handling på din data. Når du ser et mønster, så kast tid og penge efter at få det gjort.
  5. Evaluer på skidtet. Sæt en måling op igen og tjek, at det går bedre nu.
Se også:

 

3 gode råd til at arbejde med ambassadører

Janne er digidame (hendes eget ord!) eller digital- og social media-manager hos Højskolerne, som er en slags brancheforening for alle Danmarks 68 højskoler. Deres vare er højskoleophold, og de arbejder ambitiøst med ambassadører i deres markedsføring. Du kan connecte med Janne på stort set den social medie-platform, du kan ønske dig, men hun er mest aktiv på LinkedIn, Twitter, Facebook og på sit site.

  • Nu går der Grundtvig i den: Vær menneske først. Spørg dig selv: Hvad er det, jeg bringer ind i det her? (Det sælger bedre)
  • Brug disse værktøjer til overvågning:
  • Skab en fødekæde af ambassadører: Lad nuværende ambassadører rekruttere nye ambassadører. Involvér dem, invitér dem indenfor, mød dem.
Se også:

 

Hvad kan andre brancher stjæle fra musikbranchen, når det kommer til markedsføring?

Pelle blarke help marketing

Pelle Blarke er musikproducer og ejer af pladeselskabet Coolsound Records. Pelle rådgiver artister i, hvordan de bruger online medier til at skabe opmærksomhed omkring deres musik og personlige brand.

  • Tag dataen seriøst, og undervurdér ikke vigtigheden af de få trofaste lyttere.
  • Du skal ikke være bange for at engagere dig i co-branding med andre virksomheder, enten gennem sponsorater eller endnu mere værdifuldt, gennem fælles projekter, hvor det giver mening at forene de to brands og kundesegmenter.
Se også:
Lad mig høre hvad du synes om indholdet ...

Del dette på ...
Foredrag, kurser og sparring om Content Marketing og sociale medier Brug Nochmal
[index]
[index]