Help Marketing podcast

Help Marketing handler om Content Marketing, salg, social media og digital markedsføring. Hver uge interviewer Eric Ziengs en ny ekspert inden for et bestemt område.

Dermed får du helt konkrete input til at gøre din hverdag nemmere. Grunden til podcasten hedder Help Marketing er, at min tilgang til markedsføring er relationsbaseret og langsigtet. Hele konceptet er simpelthen at hjælpe andre og dermed på sigt opnå succes. Det gælder både i business men for så vidt også privat og karrieremæssigt.

Lyt med i de enkelte afsnit herunder, hvor du kan filtrere afsnit baseret på emner!

Du kan abonnere på Help Marketing-podcasten her

Abonnér på iTunes Abonnér på Stitcher RSS (Android)
Puk Falkenberg

HM121: Forandringsstrategi. Er du for eller imod forandring?

Sker der ændringer i dig organisation? Vil du have ændret noget i organisationen? Få gode råd fra forandringskonsulenten om hvordan du får succes med din forandringsstrategi. Det handler om positiv kommunikation mellem ledelsen og de ansatte. I dette afsnit af help marketing går vi i dybden med forandring i organisationer og forklarer, hvorfor forandring er så altafgørende for, at du udvikler dig, både som menneske og som organisation.

HM118: Help Marketing Bogen og 2017-forudsigelser

Podcast som en bog? Yes – Help Marketing podcasten udvikler sig igen. Efter først at have grenet sig ud i Help Marketing Webinarer, arbejder Anita Lykke Klausen og Eric Ziengs nu på at skrive Help Marketing Bogen. En slags grundbog i digital markedføring, der kommer rundt om alt, du har brug for. Det bliver bogen du skal have liggende lige ved siden af dit tastatur, når du arbejder med markedsføring. Anita og Eric fortæller om bogen og om, at de nu skriver bogen og hvordan du kan være med til at lave bogen. Det er sidste afsnit af Help Marketing i 2016. Der kommer også 2017 forudsigelser inden for markedsføring.

HM113: Alt det basale du skal vide om Affiliate Marketing

Help Marketing besøgte AffiliateCamp i år og fik muligheden for at tale med Danmarks førende eksperter inden for området. Hør fra insiderne, hvordan du opnår vækst ved brug af Affiliate Marketing, hvad der skal til for at samarbejdet mellem affiliate partnere og annoncørerne fungerer optimalt, og hvilke udfordringer du bør være særlig opmærksom på. Tak til Tune Seidelin for at lade os optage til AffiliateCamp!

Jesper Laursen

HM111: Hvad er Native Advertising og hvordan bruger du det?

Hvis du ønsker at få et større reach og se hurtigere resultater, er det måske på tide, at du inkluderer Native Advertising i dit marketing mix. Help Marketing hjælper dig med at forstå forskellen på Native Advertising og Content Marketing, samt danne et klart overblik over hvordan det fungerer. Vi giver dig også nogle geniale eksempler på, hvorfor det er yderst brugbart at indføre i din markedsføringsstrategi.

Anders Lunde

HM107: Visualisering af rapporter og data

Tænk på halvtørre tal og data, som keder dig ihjel. Med en god visualisering kan du bringe nyt liv til dine rapporter, så modtageren også forstår dem. Både for at danne et let og hurtigt overblik, men også for at fange din målgruppes opmærksomhed og interesse. Det gør formidlingen af den indsamlede data langt nemmere for målgruppen at forstå og forholde sig til. Lær, hvordan du sparker nyt liv i din rapportering i ugens afsnit Help Marketing med Anders Lunde.

HM106: Lær af bibliotekerne på sociale medier og deres marketingsindsats

Du kan lære meget af bibliotekerne på sociale medier og af deres markedsføringsindsats. Bibliotekterne kan også lære meget af de mere klassiske kapitalistiske virksomheder. I dagens afsnit har vi stort fokus på engagement på de sociale medier. Bibliotekerne skaber nemlig communities. Få eksperternes tips til hvordan du kan arbejde med communities, få flere engagerede følgere, gøre op med gamle associationer, samt at markedsføre organisationen.

Klaus Møller

HM103: Stemmetræning giver dig mere gennemslagskraft

Stemme og performance træning styrker dig, når du skal formidle – i møder, ved foredrag eller ved podcasts. Emnet er for nogle et lidt overset emne, som i virkeligheden spiller en kæmpe rolle i vores hverdag samt erhvervslivet. Hør mere om hvordan du får bedst mulig kontrol over din stemme, og dermed også større indflydelse på dine omgivelser. Dette opnår du ved hjælp af stemmetræning. Så hvis du ønsker at lære hvordan du får dit budskab knivskarpt igennem, samt hvordan du bruger stemmen optimalt for at tiltrække folk og holde på deres opmærksomhed, så lyt med på dette afsnit af Help Marketing.

Martin Hjort

HM102: De 12 Vigtigste WordPress Plugins til et Super Optimeret Site

I dette afsnit af Help Marketing taler vi om nogle af de vigtigste WordPress plugins, set ud fra den almindelige brugers synspunkt. Dette er et kæmpe område. Vi diskuterer derfor de fire væsentligste områder du bør fokusere på, netop fordi at det er disse fire områder hvor man selv har størst indflydelse. Installering af de rette WordPress plugins kan hjælpe dig med at forbedre din hjemmesides brugervenlighed, samt styrke sidens konverteringsoptimering.

David Guldager

HM091: 13 gode råd fra journalisten til Public Relations-medarbejderen

Vil du i medierne? I afsnit nummer 91 af Help Marketing giver journalisten sine bedste råd til PR-medarbejderen. Skriver du pressemeddelelser, pitcher historier og skaber relationer med journalister, så skal du læse med her, hvor vi giver dig konkrete råd til at skabe opmærksomhed og få mere tid i medierne. Lyt med og optimer dit PR-arbejde (Public Relations), når eksperten deler sine guldkorn med dig.

Rikke Marie Søegaard

HM075: Samtænk UX og Content Marketing for bedre konverteringer (og meget mere)

Hvad er UX – User Experience? Og hvordan kan du bruge UX og Content Marketing sammen for at opnå bedre konverteringer, holde på brugerne i længere tid og få flere kunder? Ved at bruge UX tanker i din Content Marketing kan du forbedre brugernes oplevelser af fx din hjemmeside og du kan holde på dem i længere tid. Lyt med i afsnit nr. 75 af Help Marketing, hvor vi hjælper dig til at benytte UX i dit Content Marketing arbejde.

HM051: Marketingsmedarbejdere vs. journalister

Hvad kan marketingsmedarbejdere lære af journalister? Og hvad kan journalister lære af marketingsmedarbejdere ? Det taler vi om i afsnit nr. 51 af Help Marketing. Vi taler også om at organisationer består af flere teams, som kan lære af hinanden! Det kan være drift, marketings eller økonomimedarbejdere. Stop siloerne i organisationen! Der er en række fordele ved at lære af hinanden samt gå rundt på arbejdspladsen mellem sine kolleger og tillære ny viden.

HM012: Content Marketing argumenter fra Marcus Sheridan

Hvordan overtaler du chefen til at arbejde med Content Marketing? Mange chefer har ikke set fordelene med at fokusere på kunden i stedet for sig selv endnu. Det har du, men hvordan overtaler du chefen? Lyt med i afsnit 12 af help Marketing. Jeg spiller djævlens advokat imod Content Marketing. Og selveste Marcus Sheridan giver dig de Content Marketing argumenter, du har brug for. Efter du har lyttet til afsnittet er du klædt på til at sætte chefen på plads. Noterne finder du under afspilleren.

HM011: Hold på kunderne ved at hjælpe dem – retention

At holder på kunderne er billigere end at hente nye kunder. Vi taler om at øge retention og minimere churn i 11. afsnit af Help Marketing. Anders Witzel fortæller helt konkret om, hvad fagforeningen Kommunikation & Sprog gør for at holde på medlemmerne. Anders differentierer mellem proaktiv hjælp og reaktiv hjælp. Lyt med og hør, hvordan du kan holde på kunderne ved at hjælpe dem. Tjek noterne fra afsnittet under afspilleren.

HM009: Datadrevet marketing forklaret

Det er billigere at holde på kunder end at finde nye kunder. Så vi taler i dag i niende afsnit af Help Marketing om datadrevet marketing. Vi kommer ind på, hvordan du kommer i gang, hvilke data du skal bruge og vigtigheden af at afprøve hypoteser. Ved at bruge datadrevet marketing ser du på den digitale adfærd, som dine kunder og leads har, og baseret på det giver du dem indhold af høj værdi for dig og for dem. Se noterne under afspilleren.

HM007: Musikbranchens fald og kampen tilbage

Musikbranchen havde hverken fokus på at hjælpe kunder eller partnere i 90’erne og starten af 00’erne. Så kom den digitale disruption, der fratog branchen dens eneret på distribution. Det var musikbranchens fald, og det kostede enorme summer. Branchens kamp tilbage betyder, at den i dag 15 år senere har lært meget og nu hjælper både kunder og partnere med adgang til musik og til at tjene penge. Den transformation fortæller Lasse Lindholm, kommunikationschef i musikselskabernes brancheorganisation IFPI, om i syvende afsnit af Help Marketing. Lyt med og undgå at lave de fejl, som musikbranchen begik.

Anders Etgen Reitz

HM003: Hvem har juridisk ansvar for, hvad du siger på sociale medier?

Jura og sociale medier! Må du svine kunder, chefen eller kolleger til på sociale medier? Må du opdatere din LinkedIn profil til dit nye job, inden du har haft sidste arbejdsdag på det gamle? Må du tage kunder og relationer med til konkurrenten? Og hvorfor fik en fransk blogger en kæmpe bøde for at ligge for godt i søgeresultaterne? Lyt med når advokat Anders Etgen Reitz hjælper os i den juridiske social media-jungle i tredje afsnit af Help Marketing. Se noterne under afspilleren.

Foredrag, kurser og sparring om Content Marketing og sociale medier Brug Nochmal