Overblik: De bedste podcasts for dig, der arbejder med markedsføring

Overblik: De bedste podcasts for dig, der arbejder med markedsføring

De bedste podcasts giver så meget værdi, at du ikke rigtigt behøver at finde inspiration og viden andre steder. Så det rigtige mix af podcasts er meget vigtigt. Herunder har jeg samlet mine yndlings-podcasts for personer, der arbejder med markedsføring. For i min optik skal du som content marketing-udøver vide mere end blot marketing. Teknologi, ledelse, organisation og salg er også vigtige.

Jeg har lyttet til podcasts i ti år og elsker det. Lige så snart jeg er alene, cykler, gør rent eller lægger mig til at sove, lytter jeg til podcast. Jeg er så stor fan af mediet, at jeg selv udgiver en ugentlig podcast om markedsføring, der hedder Help Marketing, (iTunes link). Podcasten er til dig, der arbejder med ledelse, salg eller markedsføring, og hver uge interviewer jeg en ny ekspert, som lærer dig tricks og teknikker til dit marketingarbejde.

Vil du have flere podcasts ud over Help Marketing, anbefaler jeg dem her:

Social Media Marketing Podcast with Michael StelznerSocial Media Marketing podcast with Michael Stelzner

Hvad: Michal Stelzner interviewer hver uge en ekspert på et bestemt område inden for social media marketing.

Hvornår og hvor længe: Ugentligt omkring 40 min på engelsk.

Format: Velkomst, ugens værktøj, ofte reklame for egne events, interview med ekspert.

Shownotes: Ja.

iTunes RSS Hjemmeside

 

Daily Tech News ShowDaily Tech News Show

Hvad: Tom Merrit holder dig opdateret mandag til fredag med alt det nye inden for teknologiverdnen. Det gælder både dagens overskrifter og debat med de dygtigste teknologi-eksperter. Podcasten giver et godt perspektiv på store dele af den teknologi, vi som markedsføringsfolk bruger.

Hvornår og hvor længe: Mandag til fredag omkring 40 min på engelsk.

Format: Overskrifter, debat, kalender, feedback. Oftest med én gæstevært.

Shownotes: Ja.

iTunes RSS Hjemmeside

 

PotterCutPotterCut

Hvad: Ib Potter, som jeg vil kalde the podfather af Danmark, interviewer dygtige danske marketingsfolk. Nok den længstlevende marketingpodcast i Danmark.

Hvornår og hvor længe: Publiceres med uregelmæssige mellemrum, omkring 40 min – på dansk.

Format: Interview.

Shownotes: Ja.

iTunes RSS Hjemmeside

 

Digitale tanker

Digitale tanker podcastHvad: De digitalt indfødte Anita Lykke Klausen og Puk Falkenberg deler ud af deres viden om SoMe-stragier, forandringsledelse, kundeoplevelser, indholdsproduktion og meget mere.

Hvornår og hvor længe: Hver 14. dag. Hver episode er ca. 30-40 minutter lang.

Format: De to værter taler sammen om et bestemt emne. Af og til med gæster i studiet.

Shownotes: Ja.

iTunesRSSHjemmeside

 

Online Markedsføring for små fisk

Hvad: podcasten stiller skarpt på, hvordan du som mindre virksomhed kan anvende online markedsføring til at sætte systemer op, der sørger for, at du løbende får nye kunder, så du samtidig har tid til at servicere dine eksisterende.

Hvornår og hvor længe: Afsnittene tager under 30 min. stykket og udkommer ugentligt.

Format: I episoderne er det primært vært Lise Halskov, der deler ud af hendes viden. I nogle afsnit inviterer hun desuden gæster med i studiet.

Shownotes: Ja.

ItunesHjemmeside

 

Marketingminister marketingminister

Hvad: podcasten giver hver uge en oversigt over, hvad der er nyt indenfor online marketingbranchen.

Hvornår og hvor længe: ny episode ude hver uge, som typisk holder sig under 30 min.

Format: Værten Thomas Gajhede leverer nyhedsoverblikket.

Shownotes: Nej.

ItunesHjemmeside

 

Marketing Brief

Marketing Brief podcastHvad: Værterne Halfdan Timm og Emil Kristensen er marketing-nørder, der giver råd og deler erfaringer til den digitale marketer. Podcasten er kort og går lige til sagen uden hyggesnak.

Hvornår og hvor længe: Hver episode er mellem 10 og 20 minutter, og der kommer ny episode med få dages mellemrum.

Format: De to værter inviterer gæster i studiet.

Shownotes: Nej

iTunesHjemmeside

 

Marketing To Go

marketing to go podcastHvad: Dansk podcast med journalisten og marketeren René Hjetting, der interviewer selvstændige og eksperter inden for markedsføring.

Hvornår og hvor længe: Ny episode hver måned, som er ca. 30-50 minutter lang.

Format: Værten inviterer en ny gæst i studiet hver gang.

Shownotes: nej.

iTunesRSS

 

The Marketing Companion PodcastThe Marketing Companion Podcast

Hvad: Mark Schaefer og Tom Webster giver hver uge overordnede og konkrete råd til dit marketingsarbejde. Der er også lidt hyggesnak i starten.

Hvornår og hvor længe: Hver anden uge, omkring 30 min – på engelsk.

Format: Dialog mellem Mark og Tom.

Shownotes: Ja.

iTunes RSS Hjemmeside

 

BRO fmbro fm

Hvad: BRO Kommunikation har lavet en podcast, der gerne vil hjælpe folk til at blive bedre til at kommunikere.

Hvornår og hvor længe: Publiceres ca. hver anden uge, omkring 25 min. – på dansk.

Format: Henrik Hillestrøm (konsulent i BRO Kommunikation) interviewer andre ansatte i BRO Kommunikation og eksterne folk om forskellige emner inden for kommunikation.

Shownotes: Ja.

iTunes Hjemmeside

 

Social Selling Radio

Hvad: podcasten har social selling som omdrejningspunkt og kobler metodikken til salg, marketing og content marketing i forhold til sociale medier.

Hvornår og hvor længe: podcasten udkommer ikke med fast tidsrum og er meget varierende i længden med alt fra 20 min. til 3 timer.

Format: Værterne interviewer udvalgte gæster om forskellige emner inden for social selling.

Shownotes: Ja.

ItunesHjemmeside

 

Organisk Vækst – SEO & Content Marketing Podcast

Hvad: podcasten tager fat i alle de emner, der kan være med til at øge den organiske vækst i en virksomhed – heriblandt SEO, PR og content marketing.

Hvornår og hvor længe: podcasten udkommer flere gange månedligt og er typisk af omtrent 30 minutters varighed.

Format: Samtale mellem værterne Simon Elkjær og Jesper Jensen og gæstebesøg.

Shownotes: Nej.

ItunesHjemmeside

 

Marketers Morgen podcastMarketers Morgen podcast

Hvad: podcasten tager udgangspunkt i aktuelle tråde på forummet marketers.dk, hvor omdrejningspunktet er affiliate marketing.

Hvornår og hvor længe: udkommer alle hverdage. Afsnittene tager typisk 10 min.

Format: dialog mellem værterne Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Shownotes: Nej.

ItunesHjemmeside

 

Honourable mentions

Listen ovenfor downloader min podcast app (Pocket app) automatisk hver gang. Men desværre kan man ikke altid lytte til podcast. Så når der er nye afsnit af podcasts på listen nævnt herunder, overvejer jeg først, om de er interessante for mig i mit marketingsarbejde. Hvis ja, downloader og lytter jeg det enkelte afsnit, hvis nej, hopper jeg over. Husk, at jeg kun vurderer ud fra mit perspektiv.

Engelsksprogede podcasts

 

“Giv mig flere gode podcasts om marketing”

Dine ører er lækkersultne! Fedt! Tjek de her tre Pinterest boards ud for mange flere podcasts:

Alle podcasts, jeg af og til lytter til

Engelske marketing-podcasts

Danske podcasts, jeg lytter til

Jeg håber, du faldt over gode podcasts, der kan inspirere i dit markedsføringsarbejde.

 

Listen er opdateret december 2017.

Lad mig høre hvad du synes om indholdet ...

Wow. Sikke en liste Eric. Tak for den. Det eneste, jeg lige mangler er at vide, om den er prioriteret. Der er så mange, at jeg næsten ikke aner, hvor jeg skal begynde.
Top 3 eller 5 ville også være okay.

Svar på denne kommentar

    Hej Steen – ja nok at gå i gang med 🙂 Den er med vilje ikke prioriteret for visse podcasts er mere relevante for nogle, mens andre heller vil fokusere på andet. Så jeg tænker ikke min holdning er så almengyldig!
    Eric

    Svar på denne kommentar
Del dette på ...
Foredrag og sparring om din marketing Kontakt Eric
[index]
[index]