Overblik: De bedste podcasts for dig, der arbejder med markedsføring

Overblik: De bedste podcasts for dig, der arbejder med markedsføring

De bedste podcasts giver så meget værdi, at du ikke rigtigt behøver at finde inspiration og viden andre steder. Så det rigtige mix af podcasts er meget vigtigt. Herunder har jeg samlet mine yndlings-podcasts for personer, der arbejder med markedsføring. For i min optik skal du som content marketing-udøver vide mere end blot marketing. Teknologi, ledelse, organisation og salg er også vigtige.

Jeg har lyttet til podcasts i ti år og elsker det. Lige så snart jeg er alene, cykler, gør rent eller lægger mig til at sove, lytter jeg til podcast. Jeg er så stor fan af mediet, at jeg selv udgiver en ugentlig podcast om markedsføring, der hedder Help Marketing, (iTunes link). Podcasten er til dig, der arbejder med ledelse, salg eller markedsføring, og hver uge interviewer jeg en ny ekspert, som lærer dig tricks og teknikker til dit marketingarbejde.

Vil du have flere podcasts ud over Help Marketing, anbefaler jeg dem her:

 

Social Media Marketing Podcast with Michael StelznerSocial Media Marketing podcast with Michael Stelzner

Hvad: Michal Stelzner interviewer hver uge en ekspert på et bestemt område inden for social media marketing.

Hvornår og hvor længe: Ugentligt omkring 40 min på engelsk.

Format: Velkomst, ugens værktøj, ofte reklame for egne events, interview med ekspert.

Shownotes: Ja.

iTunes RSS Hjemmeside

 

Daily Tech News ShowDaily Tech News Show

Hvad: Tom Merrit holder dig opdateret mandag til fredag med alt det nye inden for teknologiverdnen. Det gælder både dagens overskrifter og debat med de dygtigste teknologi-eksperter. Podcasten giver et godt perspektiv på store dele af den teknologi, vi som markedsføringsfolk bruger.

Hvornår og hvor længe: Mandag til fredag omkring 40 min på engelsk.

Format: Overskrifter, debat, kalender, feedback. Oftest med én gæstevært.

Shownotes: Ja.

iTunes RSS Hjemmeside

 

PotterCutPotterCut

Hvad: Ib Potter, som jeg vil kalde the podfather af Danmark, interviewer dygtige danske marketingsfolk. Nok den længstlevende marketingpodcast i Danmark.

Hvornår og hvor længe: Publiceres med uregelmæssige mellemrum, omkring 40 min – på dansk.

Format: Interview.

Shownotes: Ja.

iTunes RSS Hjemmeside

 

Digitale tanker

Digitale tanker podcastHvad: De digitalt indfødte Anita Lykke Klausen og Puk Falkenberg deler ud af deres viden om SoMe-stragier, forandringsledelse, kundeoplevelser, indholdsproduktion og meget mere.

Hvornår og hvor længe: Hver 14. dag. Hver episode er ca. 30-40 minutter lang.

Format: De to værter taler sammen om et bestemt emne. Af og til med gæster i studiet.

Shownotes: Ja.

iTunesRSSHjemmeside

 

Antphilosophy Podcast

Hvad: Mikael Rieck interviewer dygtige iværksættere om, hvordan deAntphilosophy Podcast arbejder. Afsnittene indeholder ofte gode råd, der kan bruges i marketing.

Hvornår og hvor længe: Publiceres med med uregelmæssige mellemrum, omkring 50 min – på dansk.

Format: Interview.

Shownotes: Ja.

iTunes Hjemmeside

Marketing Brief

Marketing Brief podcastHvad: Værterne Halfdan Timm og Emil Kristensen er marketing-nørder, der giver råd og deler erfaringer til den digitale marketer. Podcasten er kort og går lige til sagen uden hyggesnak.

Hvornår og hvor længe: Hver episode er mellem 10 og 20 minutter, og der kommer ny episode med få dages mellemrum.

Format: De to værter inviterer gæster i studiet.

Shownotes: Nej

iTunesHjemmeside

Manager ToolsManager Tools

Hvad: Mark Horstman og Mike Auzenne taler om udfordrdingerne for ledere og mellemledere i organisationer. De tager fat i stort og småt – alt fra fyringer til at motivere teamet, til hvad du skal tage med på en business-rejse. En god podcast for at få inspiration til, hvordan du motiverer dine kolleger i din content marketing.

Hvornår og hvor længe: Ugentlig podcast mellem 30 og 45 min – på engelsk.

Format: To værter taler sammen og giver anbefalinger til konkrete organisatoriske situationer.

Shownotes: Ja (ved at blive medlem får du også redskaber – det koster dog).

iTunes RSS – Hjemmeside

 

Marketing To Go

marketing to go podcastHvad: Dansk podcast med journalisten og marketeren René Hjetting, der interviewer selvstændige og eksperter inden for markedsføring.

Hvornår og hvor længe: Ny episode hver måned, som er ca. 30-50 minutter lang.

Format: Værten inviterer en ny gæst i studiet hver gang.

Shownotes: nej.

iTunesRSS

Mad Marketing by Marcus SheridanMad Marketing by Marcus Sheridan

Hvad: Marcus fortæller hver uge om et emne, der interesserer ham inden for content marketing. Han sidder alene og taler direkte til lytterne. Det føles meget personligt.

Hvornår og hvor længe: Ugentlig podcast omkring 30 min – på engelsk.

Format: Monolog.

Shownotes: Ja.

iTunes Hjemmeside

 

Digital Ugerevy

Digital Ugerevy podcastHvad: Værten Lars K. Jensen har arbejdet med digitale medier og udvikling i over 10 år. Han giver dig hver uge indsigt i, hvad der er sket af digital udvikling, online tendenser og nyheder om sociale medier inden for de seneste 7 dage.

Hvornår og hvor længe: Episoderne er ca. 10 minutter lange og udkommer en gang om ugen.

Format: Værten giver dig et rundown af udviklingen på den digitale front den seneste uges tid. Betragt podcasten som den danske marketers hurtige, men grundige nyhedsindslag.

Shownotes: Ja – endda meget grundige og med masser af links.

iTunesHjemmeside

 

The Marketing Companion PodcastThe Marketing Companion Podcast

Hvad: Mark Schaefer og Tom Webster giver hver uge overordnede og konkrete råd til dit marketingsarbejde. Der er også lidt hyggesnak i starten.

Hvornår og hvor længe: Hver anden uge, omkring 30 min – på engelsk.

Format: Dialog mellem Mark og Tom.

Shownotes: Ja.

iTunes RSS Hjemmeside

 

BRO fmbro fm

Hvad: BRO Kommunikation har lavet en podcast, der gerne vil hjælpe folk til at blive bedre til at kommunikere.

Hvornår og hvor længe: Publiceres ca. hver anden uge, omkring 25 min. – på dansk.

Format: Henrik Hillestrøm (konsulent i BRO Kommunikation) interviewer andre ansatte i BRO Kommunikation og eksterne folk om forskellige emner inden for kommunikation.

Shownotes: Ja.

iTunes Hjemmeside

 

Honourable mentions

Listen ovenfor downloader min podcast app (Pocket app) automatisk hver gang. Men desværre kan man ikke altid lytte til podcast. Så når der er nye afsnit af podcasts på listen nævnt herunder, overvejer jeg først, om de er interessante for mig i mit marketingsarbejde. Hvis ja, downloader og lytter jeg det enkelte afsnit, hvis nej, hopper jeg over. Husk, at jeg kun vurderer ud fra mit perspektiv.

 

“Giv mig flere gode podcasts om marketing”

Dine ører er lækkersultne! Fedt! Tjek de her tre Pinterest boards ud for mange flere podcasts:

Alle podcasts, jeg af og til lytter til

Engelske marketing-podcasts

Danske podcasts, jeg lytter til

Jeg håber, du faldt over gode podcasts, der kan inspirere i dit markedsføringsarbejde.

 

Listen er opdateret december 2017.

Lad mig høre hvad du synes om indholdet ...

Wow. Sikke en liste Eric. Tak for den. Det eneste, jeg lige mangler er at vide, om den er prioriteret. Der er så mange, at jeg næsten ikke aner, hvor jeg skal begynde.
Top 3 eller 5 ville også være okay.

Svar på denne kommentar

    Hej Steen – ja nok at gå i gang med 🙂 Den er med vilje ikke prioriteret for visse podcasts er mere relevante for nogle, mens andre heller vil fokusere på andet. Så jeg tænker ikke min holdning er så almengyldig!
    Eric

    Svar på denne kommentar
Del dette på ...
Foredrag, kurser og sparring om Content Marketing og sociale medier Brug Nochmal
[index]
[index]