Hvilke danske hashtags skal du bruge, når du arbejder med kommunikation og marketing? Det ligger i fingerspidserne, når du arbejder med hashtags til dagligt, men inden da er det rart med et cheat sheet.
I denne infograf har jeg samlet de ni danske hashtags, jeg mener er de vigtigste for dig, der arbejder med marketing og kommunikation. Du kan selv vurdere hvor anerkendt hashtaggene er. Bare se på hvor ofte de bruges på en måned. Det er ikke de mest brugte, men mest relevante – fra mit synspunkt. Du er velkommen til at dele infografikken på Facebook, Twitter, Pinterest eller lægge på din egen hjemmeside så meget, som du vil. Og du er sød, hvis du henviser og linker til denne artikel
Hæng de danske hashtags på toilettet
Infografikken er i lav opløsning til web og social media brug. Klik her, hvis du vil have tilsendt infografikken i høj opløsning til print. Et lille fif er at hænge den på toilettet, så dine kolleger ikke kan undgå at læse infografikken (det var sådan jeg lærte det fonetiske bogstaver på universitetet). Ét print over cisternen og ét print i siddehøjde.
Infografik: Danske politiske hashtags
DOWNLOAD INFOGRAFIKKEN HER:
De 9 vigtigste danske hashtags om kommunikation og marketing
Jeg har rangordnet de ni vigtigste danske hashtags om kommunikation og marketing med tallet for hvor ofte det enkelte hashtag bruges på en måned. Tallene er fra Infomedia og trukket i januar 2018.
- #dkpol – brugt 86.680 gange per måned
- #dkmedier – brugt 13.456 per måned
- #dkbiz– brugt 7.540 gange per måned
- #twitterhjerne – brugt 2.389 gange per måned
- #jobdk – brugt 1.401 gange per måned
- #smdk – brugt 1.057 gange per måned
- #dkledelse– brugt 281 gange per måned
- #komdk – brugt 278 gange per måned
- #twedagsbar – brugt 13 gange per måned
Har jeg glemt et hashtag? Eller har du forslag til en anden prioritering? Skriv herunder i kommentarerne!
Oprindelig posted 13. april 2015.