HM038: 50 kaffemøder på et halvt år – netværk i centrum

“Jeg vil gerne drikke 50 kopper kaffe med 50 forskellige personer, ” skrev Nicolai Elmqvist i en opdatering på LinkedIn. Hør, hvad Nicolai har fået ud af netværksarbejde, der baserer sig på at mødes med 50 spændende personer på et halvt år. Bliv samtidig klogere på, hvordan du kan blive en bedre netværker i afsnit 38 af Help Marketing.

Help Marketing Bogen Støt os ved at købe Help Marketing Bogen :-) Køb bogen

Indhold i dette afsnit af Help Marketing: Netværk er essentielt i Content Marketing

Ugens gæst er Nicolai Elmqvist som er CEO og partner i Konstellation. Konstellation er et kreativt digitalt bureau, der hjælper brands og virksomheder med at blive mere nytænkende i den måde, de kommunikerer og markedsfører sig på.  Du kan finde Nicolai Elmqvist på Linkedin, hvor han har en åben profil. Du er velkommen til at skrive til ham eller kontakte ham på email på [email protected].

I dag har vi også Leif Carlsen med som medvært de sidste 5 minutter af podcasten. Leif arbejder i Social Selling Company og er en af de faste patreons. Han valgte i nogle uger at funde Help Marketing ekstra meget – på det højeste niveau, som hedder medvært. Så derfor er Leif medvært i dag. Hvis du vil se hvem vores medvært Leif er, kan du finde ham på Twitter eller på LinkedIn.

I dette afsnit får du bl.a. svar på følgende:

  • Hvad er værdien af et netværk og at netværke
  • Hvordan startede idéen om at mødes med 50 personer?
  • Hvad er værdien af at mødes med så mange mennesker, du ikke kender?
  • Hvad får andre til at mødes med dig?
  • Hvordan udvælger du dem du mødes med?
  • Hvad har du fået ud af dine møder indtil nu?
  • Hvilke gode råd har Nicolai til lytterne?

Nicolai Elmqvist i Help Marketing

Nicolai Elmqvist help marketing kaffemøde
Hvorfor mødes med 50 personer?
Da Nicolai startede Konstellation, vidste han ikke meget om at drive forretning. Derfor har han i de ni år Konstellation har eksisteret, prøvet mange forskellige ting. Konstellation har blandt andet været underleverandører til reklamebureauer. Konstellation har haft et mødebookingbureau spændt foran deres bureau, dog uden den store succes. Det var først da Nicolai, begyndte at arbejde med at blive en del af netværk, at der skete noget. Det gik op for Nicolai, at han var god til at netværke og skabe værdi for sig selv men i den grad også for den anden part.

Forskel på Amerikanere og Europæere, når man mødes
På en tur til USA, blev det klart for Nicolai, at der er forskelle i måden amerikanere og europæere driver forretning på med deres leverandører. I USA holder man to møder før man overhovedet går i gang med at lave noget. Det første møde handler om at finde ud af, om man overhovedet kan lide hinanden, dette foregår typisk over en frokost og først ved andet møde bliver det konkret.

I Europa har man tendens til at gå lige til sagen med helt nye mennesker fra starten af. Det er først længere henne i processen, man lærer hinanden at kende. Hvis det så viser sig, at man ikke deler visioner, er risikoen stor for, at det kan gå galt.

Dét er en af de primære grunde til, at Nicolai vil mødes med en masse mennesker. Han ønsker at lære nye perspektiver på verden og finde ud af, hvem han deler visioner med. Hvis der opstår kemi, er Nicolai ikke bleg for at bruge sit netværk til at hjælpe den anden. Og omvendt vil den anden part hjælpe Nicolai. Det er ånden i Help Marketing: Få succes ved at hjælpe andre!

Se også:

Hvordan finder du ud af, hvem du vil mødes med?
Det er svært at vurdere, hvem du skal mødes med. Du kender jo ikke personen i forvejen. Nicolai gennegår folks LinkedIn-profiler. Her ser han på, hvor godt den enkelte er connected og ud fra det, tager han stilling til om et møde er relevant. Hvis vedkommende ikke netværker til dagligt, kan han eller hun heller ikke hjælpe sit netværk eller hjælpe dig tilbage gennem sit netværk.

Men det gode ved at mødes med folk er, ifølge Nicolai, at du altid går derfra med noget. I værste tilfælde får du kun en ny relation på LinkedIn. Du får altid en anden persons historie og deres perspektiv på verden. Det sætter tanker i gang i dit hoved og allerede der har du udviklet dig.

På Help Marketing kan vi kun udfordre dig til også at sætte et mål for, hvor mange personer du vil mødes med på et halvt år.

Se også:

Sidekick fra Hubspot

Er du også træt af at finde alle basale data på en virksomhed? Så installer Sidekick extention til Chrome eller Sidekick til iOS. På enhver virksomhed finder Sidekick nu de basale data om virksomheden til dig. Det lægger sig i højre side og du kan slukke for det, hvis du ikke har brug for det. Du kan gøre det samme i Gmail baseret på hvem, du har fået mails fra. Og når vi taler om mail, så får du endda at vide, om modtageren af dine mails åbner din mail. Det er smart. Iinstaller Sidekick extention til Chrome eller Sidekick til iOS. Mere avanceret kan du lægge leads ind i Hubspot og Salesforce CRM-systemer, men så går vi over i det betalte.

Læs mere om ugens tool her Se alle værktøjer samlet her
Altid up to date med Help Marketing! Få en mail hver måned med det seneste afsnit. Du tilmelder dig også Nochmals nyhedsbrev. Du kan altid melde fra igen.
=
Lad mig høre hvad du synes om indholdet ...

Hej.

Spændende podcast. Det var min første Nochmal podcast.
Det vil jeg afprøve. Meget inspirerende.

Du skal lige vide, at dit gratiswebinarer-link ikke virker, fordi der er et punktum for meget (eller jeg tror det er derfor). Jeg fandt siden alligevel.

De bedste hilsner Malene fra Overskudslivet.dk

Svar på denne kommentar
Del dette på ...
Foredrag og sparring om din marketing Kontakt Eric