Hvilke tools skal jeg bruge til medieovervågning og billedbibliotek?

Jeg modtog dette spørgsmål i Nochmal brevkassen forleden fra Søren Klemensen, der arbejder hos BRANDT Revision (statsautoriseret revisor) , om hvilke tools jeg anbefaler til medieovervågning og monitorering samt et spørgsmål om billedbiblioteker.

Spørgsmål til brevkassen

Hej Eric

Jeg tænkte på, om du ikke kunne hjælpe mig med 2 emner.

Jeg skal bruge et godt program til mediawatch der kan crawle sider for nyheder om min virksomhed. Jeg har kigget på Sprinkler og Meltwater, hvad er dine erfaringer og har du et tip hvor jeg skal kigge hen imod.

Jeg mangler også noget til at bygge et mediebibliotek. Jeg er blevet anbefaldet Panzermedia og Colourbox.dk, men tænkte du vidste hvor et godt sted var at starte for en virksomhed med moderate ressourcer, og ikke det store billedebibliotek.

Sidst, hvad er dine erfaringer med Content Hub, og hvornår i processen vil det være vigtigt for en virksomhed at få det implementeret?

Mvh.
Søren Klemensen
BRANDT Revision

 

Mit svar til Søren var:

Hej Søren

Med Mediawatch går jeg ud fra, at du mener medieovervågning og monitorering. Sprinkler, Meltwater og Infomedia er muligheder. Du kan også overveje Talkwalker. De har endda en gratis service Talkwalker Alerts. Med den service finder du alle ord du søger på, og du får dem serveret på daglige eller ugentlige mails. Gratis versionen søger dog ikke i sociale medier. Det koster. Mention kan du også overveje – deres gratis service giver dig 100 overvågninger per måned. Alt efter hvor stort et setup, du skal bruge, må du vælge ud fra det – og ud fra budget. Jeg ville dog starte med Talkwalker Alerts. Overskrift.dk er også godt – men igen, det koster.

I forhold til billedbiblioteker, så kan du jo finde en masse gratis billeder på disse sider. Og for at være helt ærlig, så ville jeg vælge Google Drive, Dropbox eller OneDrive. Det er gratis i et vist omfang, og du kan give dine kolleger adgang. Billeder har jo ikke privat info, så du kan sagtens have dem liggende hos Microsoft eller Google. Ingen grund til at kaste alt for mange penge efter det. Bare lav et godt bibliotek, der kan søges i (navngiv rigtigt og konsekvent) eller læg billederne i mapper.

Hvis du med Content Hub mener et sted, som kollegerne kan få content til at dele i deres netværk, så kan du jo starte med at sende en mail om ugen med links til dem, så du kan lægge det ud. Det kan du starte når som helst – jo før jo bedre så får du indarbejdet det i kulturen!

Håber det giver svar – ellers skriver du bare igen!
Eric

Er du interesseret i, hvilke tools jeg ellers anbefaler til fx SEO, sociale medier, Video og Podcasting? Så tjek listen med Content Marketing værktøjer.

—  | —

Nochmals brevkasse om content marketing og podcasting er en gratis tjeneste, som du kan benytte dig af her. Jo mere konkret du er i dine spørgsmål, jo mere konkret jeg kan være i svarene. Du skal være opmærksom på, at vi efter behov kan udgive dit spørgsmål og mit svar. Som udgangspunkt sætter vi dit fornavn og første bogstav af efternavnet på. Men hvis du giver tilladelse skriver vi gerne hele dit navn og din arbejdsplads. Vi kan ikke garantere svar, men vil gøre meget for at hjælpe dig. Vi glæder os til at læse dit spørgsmål!

Lad mig høre hvad du synes om indholdet ...

Del dette på ...
Foredrag og sparring om din marketing Kontakt Eric