Facebook Live Sales
Live Sales på Facebook? Hvordan gør man? Sælger det godt? Er det noget man bør teste? Hvad med teknikken? Få svarene i Help Marketing 169. Månedens …
Live Sales på Facebook? Hvordan gør man? Sælger det godt? Er det noget man bør teste? Hvad med teknikken? Få svarene i Help Marketing 169. Månedens …
Hvordan arbejder man seriøst med influencer marketing? Hvordan tjener de seriøse influencere penge? Er influencer marketing relevant for alle virksomheder? Og hvad med juraen? Få den …
Hvad skal du, der arbejder med marketing være opmærksom på i 2020? Få svaret i dette afsnit af Help Marketing, hvor vi taler om centrale marketing tendenser.
Hvordan får man 270 butikker på Facebook, og er det overhovedet en god ide? I ugens afsnit får du indblik i, hvorfor Matas valgte at gå lokalt, og hvordan de bar sig ad.
Lær af Natholdet! Hvordan laver man video, der fænger på de sociale medier? I ugens afsnit af Help Marketing får du en række fif til, hvordan du producerer og optimerer videoklip, så de fanger dine brugere på de sociale medier.
Kasper Brandi Pedersen var i Løvens Hule i foråret 2018 for at få en stor investering. Inden da var Labfresh startet på en crowdfunding kampagne – crowdunding er emnet, som Kasper fortæller om i Help Marketing.
Billeder kan blive dyre. De tager tid. Og så skal de redigeres. Det koster også tid og penge til software. Heldigvis findes der gratis løsninger. Dem gennemgår Eric i Help Marketing i dag.
Eric indrømmer sit hadforhold til Facebook – ikke had/kærlighed med had/indrømmelse af nødvendighed-forhold. Det gør ondt at kaste penge efter en virksomhed, man har det svært med. Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
Hvordan undgår du, at dine billeder med mobilen bliver grynede, får hvide pletter – og i det hele taget bare ser lidt kiksede ud? Få tricks til at få den helt rigtige vinkel og fokus på dine mobilbilleder.
Hvordan bruger du din Instagram-profil kontra InstaStories? Hvordan får du flere følgere? Og hvordan gør du dine billeder på Instagram pæne? Lyt med her.
Social annoncering – hvad er egentlig dine muligheder på Facebook, Instagram og LinkedIn? Få et overblik over dine annonceringsmuligheder, og få Kasper Bengtons råd til folks …
Hvad skal du vide om Facebook-annoncering anno 2018? Lyt med, og få den basale guide til, hvad du skal være opmærksom på, når du går i gang – og hvilke faldgruber du skal undgå.
Tredje og sidste sommerspecial 2018 handler om alt fra at være intern social media-konsulent over kunderejser til neuromarketing. Lyt med, og få en bouillonterning fra tidligere ekspertinterviews.
Her får du den første af 3 sommerspecials af Help Marketing Podcasten. I denne uges afsnit finder du ud af: Hvordan du skriver overskrifter, der får …
Som content creators overser vi, at folk ikke er på nettet eller i deres indbakke for at læse vores tekster. De er på nettet for at …
Er Pinterest et socialt medie, du bør være på? Benjamin Medias digitale redaktør afslører, hvor meget trafik Bo Bedre får derfra, og hvad de bruger det til. Og find ud af, hvordan du selv kommer i gang på Pinterest.
Hvordan laver du video til social, som skaber likes, klik og shares? Mikkel Andersen giver dig 7 konkrete tips til, hvordan du gør (og hvilke fejl du skal undgå).
Gør fagforeningen interessant for en 18-årig på sociale medier. Det er en pænt stor opgave, som DJØFs digitale medierådgiver løser hver eneste dag. Find ud af, hvordan du skaber reelt engagement på sociale medier – også til krævende målgrupper.
Help Marketing henvender sig til dig, der arbejder med marketing, salg og ledelse. Målet er at hjælpe dig til at blive bedre. Lad dig inspirere og …
Hvilke digitale tendenser kommer til at fylde mest i 2018? Vært på podcasten Digital Ugerevy, Lars K. Jensen, giver dig svaret og en masse inspiration til den digitale legeplads oveni.
Find ud af, hvordan Højskolerne arbejder strategisk med ambassadører, når de skal sælge nye højskoleophold. Og hvordan du selv kan blive inspireret til at bruge ambassadører i din markedsføring. Hør Højskolernes digital- og social media-manager Janne Bavnhøj fortælle, hvordan de gør.
Når du skal sælge internationalt og reelt skal vokse måned for måned i salg, skal du prioritere. Men hvad virker og hvad virker ikke? Det arbejder Steffen Hedebrandt hårdt med i Airtame. Få hans gode råd og oplev hans nysgerrig hed i ugens Help Marketing.
Hvad er Attribution Modelling og hvorfor skal vi bruge det? I dette afsnit fortæller Head og SER hos Obsidian, Sasa Kovacevic om marketing attribution og hvordan du kan bruge det til at forstå dine brugers rejse og optimere din konverteringsrate.
Hvad er en chatbot og hvordan benytter vi den i vores markedsføring? I dette afsnit fortæller Ditte Julie Wolff-Jacobsen os om chatbottens funktion og hvordan du lettest kommer i gang med at afprøve den nyeste måde at skabe automatiseret og effektiv relation til brugerne.
I dette afsnit af Help Marketing kigger vi nærmere på, hvordan digital markedsføringsstrategi kan tage form afhængig af branche. Denne gang befinder vi os i musikbranchen. Vi snakker med Pelle Blarke der er producer og har eget pladeselskab, hvor han hjælper en lang række artister med både online og offline markedsføring.
Hvordan får du dine digitale kanaler til at spille sammen med dine fysiske kanaler? Få et indblik i, hvordan verden ser ud i CPH Lufthavn, og hvordan de her formår at skabe balance mellem alt fra website til app og webshop. Det er nu blevet tid til at blive klogere på omnichannel marketing.
I ugens afsnit bliver du klogere på hele paletten. Få eksperternes bedste råd om e-commerce, e-mail markedsføring, ROI, sociale kampagner og medietræning. Det er nu blevet tid til vores lærerige sommerspecial. Læs noterne under afspilleren.
Hvordan laver du content, der får succes og rammer plet hos din målgruppe? Og hvordan gør du det, hvis der er lavvande på budgetkontoen? Det og meget mere giver ugens ekspert dig svar på. Læs noterne under afspilleren.
Skab opmærksomhed om et arrangement gennem de sociale medier. Ambassadører er en genial måde at skabe awareness på og skaffe deltagere. Ugens gæst fortæller os, hvordan hun med stor succes har skabt en social kampagne til at understøtte en udstilling. Læs noterne under afspilleren.
Har du en ide, som du gerne vil skabe en forretning ud af? Crowdfunding kan være med til at kickstarte din forretning ved at skaffe dig kapital, omtale og kunder. Men hvordan bruger du det på den rigtige måde? Og hvornår er du på det rigtige stadie i din virksomhed til at gå i gang? Lyt med til ugens afsnit og lær meget mere om crowdfunding. Læs vores noter under afspilleren.
Hvor meget ved du om dine kunders adfærd? Brug de data, du har adgang til, på en effektiv og snedig måde. Så kan du være kreativ med din markedsføring på en meget mere målrettet måde. Nu er det blevet tid til at lære mere om business intelligence.
Kaster du penge i digital markedsføring uden at vide, hvor meget du egentlig får ud af din indsats? Lær at anvende digital ROI. Det gør dig mere skarp på, hvor du skal sætte ind for at få mest muligt ud af dine ressourcer. Lyt med i ugens afsnit og få en masse konkrete og nyttige råd om digital ROI af ugens ekspert.
Sæt facebookgrupper i søen og lær dine brugere at kende. Du kan få en stor portion viden om dine brugere og deres præferencer, hvis du får en samtale i gang mellem dem i en gruppe på facebook. Skab værdi med Facebook Live ved at medinddrage dine brugere og lade dem få indflydelse på indholdet. Lyt med i ugens afsnit, hvor vi har dobbelt op på Lars til at give dig en masse nyttige råd.
Vær skarp på, hvad du vil opnå med de konkurrencer, du sætter i gang. Så er det et effektivt værktøj til at få flere permissions. Brug også konkurrencer til at engagere de følgere, du allerede har, og til at interagere med dem. I ugens afsnit kan du lære mere om, hvordan du på effektiv vis kan køre konkurrencer.
Det mest personlige afsnit af Help Marketing nogensinde – med fraklip til sidst! Eric fortæller om hvad hans 2017 vil være fokuseret på – og ikke mindst hvad han vil lave mindre af. Fem eksperter derudover deler deres råd om den yngre målgruppe, interne ambassadører, native advertising, e-handel i Asien og CRM-systemer med dig i denne nytårsspecial.
Hvordan får du de yngre målgrupper i tale? Er det virkelig sandt, at de er helt brand illoyale og konstant skifter smag? Hvis du ønsker at nå ud til de unge og holde deres opmærksomhed, har vi en masse nyttige fif til, hvordan du får det til at lykkedes. Du vil helt sikkert kunne lære en masse af CULT, som har stor erfaring med netop denne målgruppe.
Jubilæum! Neuromarketing med Anita! Afsløring af hemmelighed. Skab din egen platform. Alle Patreons. Ny sponsor. Nyt Help Marketing Team. Alt det kommer vi ind på i afsnit 100 af Help Marketing.
Hvordan kommer du i pressen, deler din gode historie via sociale medier? Tænk i relationer fremfor bare at udsende en pressemeddelelse. Du skal forstå journalistens arbejdsmetoder – og positioner dig som ekspert! Men hvordan gør du? I afsnit nummer 87 af Help Marketing deler eksperten sine insider-råd, så du øger dine muligheder for at komme i pressen – især via sociale medier.
Hvordan får du mest ud af din LinkedIn profil? Og hvad skal du have styr på for at få et stærkt netværk? I afsnit nummer 86 af Help Marketing deler eksperten sin LinkedIn guide, der optimerer din profil og giver dig et stærkt og brugbart netværk.
Styrk din marketings og social media indsats igennem tæt samarbejde i organisationen, hvor feedback fra de forskellige enheder udgør kernen til værdiskabelsen. Dét er emnet for afsnit nr. 84 af Help Marketing, hvor hele to eksperter deler deres guldkorn og ekspertviden med dig.
Hvordan kan du skabe værdi i dit social media arbejde som NGO (og derfor ofte uden store midler)? Tør du undvære den betalte del i en måned? Lyt med i afsnit nr. 80 af Help Marketing, hvor vi giver dig indsigt i sociale medier for NGO’er og en god grund til at lægge paid media på hylden for en stund.
Hvordan opnår du succes med Facebook annoncering? Og hvad koster Facebook markedsføring? Hvilke muligheder har du og hvordan sætter du det op? Lyt med i afsnit nr. 78 af Help Marketing, hvor vi guider dig igennem Facebook annoncering trin for trin.
Hvordan sammensætter du den bedste rollefordeling i sociale medier? Hvordan kan din virksomhed organisere sig bedst og få afdelingerne og medarbejderne til at stå sammen og hjælpe hinanden med at opnå de bedste resultater digitalt? Dét er emnet for afsnit nr. 77 af Help Marketing.
Relationsopbygning samt en stabil balancegang mellem klassisk salg og social selling – det giver dig konkurrencefordele i dit salgsarbejde på de sociale medier. I afsnit nr. 70 af Help Marketing giver Leif Carlsen sine bud på, hvordan du kommer igang med salg via social medier.
Hvordan kan din virksomhed møde brugerne i øjenhøjde og skabe relationer til dem? Og hvilken værdi vil det have for din virksomheden? Lyt med i afsnit nr. 64 af Help Marketing, hvor vi får 10 gode råd om at blive en super community manager af førende community managers i Danmark.
Snapchat er de unges platform og er i konstant udvikling. Hvis din virksomhed er interesseret i at nå ud til den unge målgruppe, bør I gøre brug af Snapchat som brandingsplatform. Lyt med i afsnit nr. 59 af Help Marketing, hvor vi har 5 konkrete hacks og råd til dig, der ønsker at benytte Snapchat. Man kunne kalde dem SnapHacks.
Er du forberedt på shitstorms i organisationen? Uanset styrken af brandet, er der risiko for en shitstorm. I afsnit nr. 50 af Help Marketing får du et indblik i håndtering af shitstorms før, under og efter de store mængder af kritik, som en shitstorm kan medføre.
Er ledelsen med på dine marketingstiltag? Nej? Så er det måske på tide at ledelsen bliver mere digital. Bliv klogere på emnet Digital Ledelse i afsnit nr. 48 af Help Marketing hvor vi får et indblik i, hvordan ledere kan styrke virksomhedens synlighed samt opbygge tættere relationer på de digitale medier.
Vi gennemgår syv gratis værktøjer til brug i sociale medier. Lyt med og få inspiration til at gøre dit arbejde med sociale medier lettere – uden det koster dig noget. Det gennemgår vi i afsnit 41 af Help Marketing.
Hvordan kan man på et international plan få mest ud af sine sociale medier? Hvordan styrer du dit brand på tværs af forskellige markeder med forskellige funktioner og mål? Det kan du bliver klogere på, når Hans Tosti giver et indblik i, hvordan du kan skabe international succes på sociale medier i afsnit 39 af Help Marketing.
Hvordan får du det bedste ud af dine aktiviteter på sociale medier, når du ikke har et stort budget i ryggen. Hvordan bruger du bedst de få midler, du har? Det giver Maria Holst Mouritzen sit bud på, når hun giver fif til at få succes på sociale medier med et lille budget i afsnit 33 af Help Marketing.
Hvordan får du mest ud af Instagram i din virksomhed? Hvad skal virksomheder overveje før de opretter en profil og begynder at knipse løs. Det guider Morten Nordstrøm dig igennem i afsnit 31 af Help Marketing med ti gode råd om Instagram for virksomheder.
Hvordan laver du en indholdsstrategi for sociale medier? Og hvorfor skal du have et formål med at være på sociale medier? Astrid Haug giver dig opskriften i afsnit 28 af Help Marketing. Husk, du også kan vinde Astrids bog “Sig Du Kan Li Mig”!
Reddit er ikke stort i Danmark – men på verdensplan er det et meget vigtigt socialt medie. Lyt med for at finde ud af, hvordan du kan få mest muligt ud af Reddit i din markedsføring og dit salg. Philip Rasmussen fra SteelSeries løfter sløret for, hvordan SteelSeries bruger Reddit til branding og salg i afsnit 27 af Help Marketing.
Hvordan opnår du bedst muligt resultater med din indsat på sociale medier? Hvordan du får konverteringer gennem sociale medier. Bliv klogere når Thomas Bigum giver gode råd om ROI på sociale medier i afsnit 24 af Help Marketing.
Med 100 gratis events, tusidenvis af deltagere og så mange emner som der er foredragsholdere – hvordan får du mest ud af Social Media Week? Få gode råd fra arrangør Mads Ehrhardt i 21. afsnit af Help Marketing. Vi ser på relationsdannelse, værdiskabelse, social proof. Vi ser det fra deltager, foredragsholder og arrangørers perspektiv. Noter under afspilleren.
Med over 3,4 mio danske Facebook-profiler hvordan rammer du den rigtige målgruppe med Facebook annoncering? Hvordan konverterer du bedst Facebook-brugere til salg, trafik eller nyhedsbreve? Og hvordan skal Facebook annoncering indgå i resten af dit marketingmix? Læs noterne under afspilleren.
Snapchat markedsføring! Ved du nok om det? Ellers er der god grund til at lytte med i afsnit 16 af Help Marketing, hvor Lasse From fortæller, hvordan du markedsfører via Snapchat. Læs noterne under afspilleren.
At holder på kunderne er billigere end at hente nye kunder. Vi taler om at øge retention og minimere churn i 11. afsnit af Help Marketing. Anders Witzel fortæller helt konkret om, hvad fagforeningen Kommunikation & Sprog gør for at holde på medlemmerne. Anders differentierer mellem proaktiv hjælp og reaktiv hjælp. Lyt med og hør, hvordan du kan holde på kunderne ved at hjælpe dem. Tjek noterne fra afsnittet under afspilleren.
Jeg er ekspert! Ville du sige det? Ifølge Thomas Bigum SKAL du sige det, hvis du er dygtig til dit arbejde og vil brande din person. Lyt med og hør, hvordan Thomas blev en anerkendt sociale medier-ekspert. Samtidig får vi gode råd til personlig branding. Og vi taler om værdien af at være anerkendt ekspert inden for dit felt i tiende afsnit af Help Marketing! Læs noterne under afspilleren.
LinkedIn er fyldt med marketings- og slagsmuligheder. Det betyder mulighed for at hjælpe dine leads og kunder. Men LinkedIn salg, lead gen og markedføring er lidt overset i forhold til Facebook, Instagram og Twitter. Det tager vi hånd om i ottende afsnit af Help Marketing, hvor LinkedIn ekspert Morten Vium giver konkrete fif og råd. Lyt med og få straks mere ud af LinkedIn. Læs noterne under afspilleren.
Er du liderlig efter likes i dine social media marketing? Går du amok i konkurrencer? Stop op engang og lyt med, når Jacob Mouritzen gør os klogere på, hvordan vi skal måle og bruge engagement på sociale medier. Fokuser på hvorfor inden hvordan. Det er budskabet fra ekspert i sociale medier Jacob Mourtizen i fjerde afsnit af Help Marketing. Noterne finder du under afspilleren.
Jura og sociale medier! Må du svine kunder, chefen eller kolleger til på sociale medier? Må du opdatere din LinkedIn profil til dit nye job, inden du har haft sidste arbejdsdag på det gamle? Må du tage kunder og relationer med til konkurrenten? Og hvorfor fik en fransk blogger en kæmpe bøde for at ligge for godt i søgeresultaterne? Lyt med når advokat Anders Etgen Reitz hjælper os i den juridiske social media-jungle i tredje afsnit af Help Marketing. Se noterne under afspilleren.