HM268: Få succes med influencer marketing
Hvordan arbejder man seriøst med influencer marketing? Hvordan tjener de seriøse influencere penge? Er influencer marketing relevant for alle virksomheder? Og hvad med juraen? Få den …
Hvordan arbejder man seriøst med influencer marketing? Hvordan tjener de seriøse influencere penge? Er influencer marketing relevant for alle virksomheder? Og hvad med juraen? Få den …
I dette afsnit af Help Marketing byder vi Codans pressechef ind til en snak om, hvordan man arbejder strategisk med pressearbejde og dyrker sine relationer til medierne.
Find ud af, hvorfor du skal lave virksomhedsfortællingen, inden du skriver din næste pressemeddelelse eller arrangerer dit næste event – og hvordan du gør.
Her får du den anden af 3 sommerspecials af Help Marketing Podcasten. I denne uges afsnit finder du ud af: tricks til medieomtale god stil i …
Hvordan kan du medietræne talspersoner i virksomheden til at udtale sig i interviews? Find ud af de forskellige typer interviews, og hvordan du gør.
Find ud af i denne VisitDenmark-case, hvordan VisitDenmark tiltrækker flere svenskere og nordmænd til landet (også når vejret er skod).
Hvordan laver du en effektiv holdningskampagne? Bliv inspireret af Dyrenes Beskyttelse, og hvordan de formåede at sætte dagsordenen med kampagnen Burgrise fra 2017.
I denne tredje og sidste julespecial kører vi slæden forbi musikbranchen, sælgende tekster, salgsmøder, gør et kort stop ved data på din webshop og slutter af med, hvordan Højskolerne arbejder med ambassadører i deres markedsføring – lyt med, der er virkelig klejner at hente her.
Hvordan udvikler du et koncept til en kampagne? Hvor begynder du, og hvilke faser må du ikke overse? Lær de 5 faser i konceptudvikling at kende, og find ud af, hvordan du selv kommer i gang.
Overvejer du at kaste dig ud som forfatter og skrive din første bog? I denne uge har vi besøg af fire forfattere, der deler ud af deres erfaringer, udfordringer og giver konkrete tips til dig, der gerne vil skrive forfatter på CV’et.
Hvad er Attribution Modelling og hvorfor skal vi bruge det? I dette afsnit fortæller Head og SER hos Obsidian, Sasa Kovacevic om marketing attribution og hvordan du kan bruge det til at forstå dine brugers rejse og optimere din konverteringsrate.
Det er nu blevet tid til endnu en lærerig sommerspecial. Lyt med og bliv klogere på emner som crowdfunding, Business Intelligence, influencer PR, content tyveri og sidst men ikke mindst, hvordan du bliver bedre til at arbejde fokuseret med projekter. Læs noterne efter afspilleren.
Arbejder du med PR og kommunikation i en virksomhed, der opererer i flere lande? Så kender du alt til, hvor udfordrende det er at sikre, at det rigtige budskab kommer frem i alle lokalmiljøerne. International PR og kommunikation er en svær balancegang, som ugens ekspert mestrer. Se noterne under afspilleren.
Er talspersonerne i din virksomhed trænet i at tale med pressen eller for en større forsamling? Nu er det blevet tid til at lære mere om medietræning og budskabstræning. Bliv klogere på, hvordan det foregår, og hvad du får ud af det. Læs noterne efter afspilleren.
Skab opmærksomhed om et arrangement gennem de sociale medier. Ambassadører er en genial måde at skabe awareness på og skaffe deltagere. Ugens gæst fortæller os, hvordan hun med stor succes har skabt en social kampagne til at understøtte en udstilling. Læs noterne under afspilleren.
Skab troværdig kommunikation, der virker. Brug storytelling som et strategisk værktøj, og tal ikke bare til modtagers hoved, men også til modtagers mavefornemmelse. Det sætter aftryk og skaber værdi. I ugens afsnit får du gode råd til at bruge storytelling i praksis – så kan du starte allerede i morgen. Se noterne under afspilleren.
Har du en ide, som du gerne vil skabe en forretning ud af? Crowdfunding kan være med til at kickstarte din forretning ved at skaffe dig kapital, omtale og kunder. Men hvordan bruger du det på den rigtige måde? Og hvornår er du på det rigtige stadie i din virksomhed til at gå i gang? Lyt med til ugens afsnit og lær meget mere om crowdfunding. Læs vores noter under afspilleren.
Det mest personlige afsnit af Help Marketing nogensinde – med fraklip til sidst! Eric fortæller om hvad hans 2017 vil være fokuseret på – og ikke mindst hvad han vil lave mindre af. Fem eksperter derudover deler deres råd om den yngre målgruppe, interne ambassadører, native advertising, e-handel i Asien og CRM-systemer med dig i denne nytårsspecial.
Vil du gerne i medierne? Og er du træt af at skrive old-school pressemeddelelser? I afsnit nummer 90 af Help Marketing deler eksperten sine bedste råd om komme i medierne, opbygge langsigtede relationer med journalister og skabe links.
Hvordan kommer du i pressen, deler din gode historie via sociale medier? Tænk i relationer fremfor bare at udsende en pressemeddelelse. Du skal forstå journalistens arbejdsmetoder – og positioner dig som ekspert! Men hvordan gør du? I afsnit nummer 87 af Help Marketing deler eksperten sine insider-råd, så du øger dine muligheder for at komme i pressen – især via sociale medier.
Hvordan påvirker (content) marketing journalistikken og omvendt? Og hvad betyder det, at journalistik branchen er ramt økonomisk? Lyt med i afsnit nr. 83 af Help Marketing, hvor vi giver dig et indblik i den journalistiske verden og giver dig de bedste råd fra værten på Mennesker og Medier.
Interaktive infografiker, datavisualisering, datajournalistik. Kært barn har mange navne. Og i dag taler vi om det hele med Magnus Bjerg fra TV 2 i afsnit 17 af Help Marketing. Giv brugerne mulighed for at skabe deres egne historier på din hjemmeside og hold på dem i længere tid. Vi taler konkret om hvordan og om, hvad det kræver. Og Magnus giver forslag til værktøjer! Se noterne under afspilleren.
Jeg er ekspert! Ville du sige det? Ifølge Thomas Bigum SKAL du sige det, hvis du er dygtig til dit arbejde og vil brande din person. Lyt med og hør, hvordan Thomas blev en anerkendt sociale medier-ekspert. Samtidig får vi gode råd til personlig branding. Og vi taler om værdien af at være anerkendt ekspert inden for dit felt i tiende afsnit af Help Marketing! Læs noterne under afspilleren.