HM268: Få succes med influencer marketing
Hvordan arbejder man seriøst med influencer marketing? Hvordan tjener de seriøse influencere penge? Er influencer marketing relevant for alle virksomheder? Og hvad med juraen? Få den …
Hvordan arbejder man seriøst med influencer marketing? Hvordan tjener de seriøse influencere penge? Er influencer marketing relevant for alle virksomheder? Og hvad med juraen? Få den …
Attribution kan være et smertefuldt emne, særdeles når vi taler om B2B virksomheder. I dette afsnit af Help Marketing dykker vi ned i attribution og ser nærmere på, hvad det er, hvorfor du skal have styr på det, og hvad du kan gøre her og nu.
Hvordan skaber man B2B leads på tværs af platforme? Få inspiration og input i dette afsnit af Help Marketing, hvor traffic manager fra Templafy deler ud af hans erfaring.
Marketing permissions er afgørende for enhver god marketingindsats, men hvad skal der til for, at dine permissions er lovlige? Få svaret i dette afsnit af Help Marketing.
Hvordan anvender man content marketing til at hjælpe sine kunder og skabe nye leads? I ugens afsnit får du indblik i, hvordan regnskabsprogrammet Dinero har båret sig ad.
Kasper Brandi Pedersen var i Løvens Hule i foråret 2018 for at få en stor investering. Inden da var Labfresh startet på en crowdfunding kampagne – crowdunding er emnet, som Kasper fortæller om i Help Marketing.
Sara Nersting og hendes mor Mia driver begge webshops. Og de har netop været i Løvens Hule hvor de fik en god investering. Inden dét eventyr var de begge på besøg i Help Marketing. Vi skal i dette afsnit høre, hvordan Mia og Sara nåede frem til deres succes.
Daniel fra Watery har været i Løvens Hule og forhandlet sig til en investering. Men inden Løvens Hule var Daniel på besøg i Help Marketing. Dét interview kan du høre i dag.
Lejer du dig ind i svinedyre lejligheder på de bedste adresser? Så er native advertising for dig Lad mig hurtigt forklare den – måske noget provokerende …
Eric fortæller om eksisterende kunders følelser, når kommende kunder får noget gratis. Vi taler om at tænke de rigtige kanaler ind til lokkegaver, som ikke gør eksisterende kunder utilfredse. Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
1 af 24. I dag starter Help Marketing Julekalenderen. 24 afsnit med gode råd fra gæster og Eric fortæller om at bruge julekalendere til forretningsformål.
Husk: Ved at hjælpe andre opnår du også selv succes!
Hvordan kommer du gennem modtagernes spamfilter? Hvordan strukturerer du følgerne på dine lister? Få konkrete (og nørdede) tips til teknikken i nyhedsbreve.
Interaktivt indhold er eminent til at personificere dit content – og fx spare penge på sælgere og tid brugt på kundeservice. Find ud af, hvad det er, og hvordan du bruger det.
Har du en webshop, skal du have styr på din SEO. Ellers misser du kunder, der sidder og søger efter lige netop det produkt, du tilbyder. Få Tobias Ehligs bud på, hvor du skal sætte ind med SEO for webshops.
Kan man starte en webshop som 17-årig oveni konkurrencesvømning og 2.g? Sagtens, hvis du spørger Daniel Johannesen. Lad dig inspirere af hans historie.
Hvordan vælger IKEA produkterne på P-pladsens reklameskilte? Og hvad er der med de der gule poser? Hør IKEAS indretningschef fortælle om butiksindretning.
Hvordan arbejder du praktisk med strategi i markedsføringen? Hør, hvordan de gør i den succesfulde danske webshop billigfitness.dk.
Social annoncering – hvad er egentlig dine muligheder på Facebook, Instagram og LinkedIn? Få et overblik over dine annonceringsmuligheder, og få Kasper Bengtons råd til folks …
Hvad skal du vide om Facebook-annoncering anno 2018? Lyt med, og få den basale guide til, hvad du skal være opmærksom på, når du går i gang – og hvilke faldgruber du skal undgå.
Hør, hvordan Alm. Brand lykkedes med at drive salg med content marketing, da de ville sælge et online forsikringsprodukt til unge.
Har du styr på inbound marketing vs. content marketing? Find endeligt ud af forskellen i episoden her – og hvordan en dansk b2b-virksomhed bruger inbound.
Find ud af i denne VisitDenmark-case, hvordan VisitDenmark tiltrækker flere svenskere og nordmænd til landet (også når vejret er skod).
Account based marketing – hvad er nu det for noget? Hør Lenovos head of marketing fortælle om hvad, hvorfor og hvordan i denne form for markedsføring målrettet kunderne.
Hvordan skriver du landingsider, der sælger – uden at lyde sælgende og skræmme dine besøgende væk? Find ud af, hvordan du konverterer besøgende til glade kunder på dine landingsider.
I Fullrate arbejder de helt lavpraktisk med kunderejser. Få den digitale chefs svar på, hvordan de gør, og hvad de har haft god succes med – bl.a content i form af video.
Emil Kristensen er tilbage for at fortælle om SCRUM-marketing. Det lyder sværere end det er. Emil fortæller hvordan det hjælper Sleeknote med at prioritere og hvordan han er inspireret af udviklerverden ift SCRM.
Hvordan bruger du dit budget til AdWords bedst muligt? Hør AdWords-eksperten Anton Hoelstad give de bedste tips til AdWords, hvilke 3 dyre fælder, du skal undgå – og hvad der er hvad i forhold til Facebook-annoncering.
GDPR eller persondataforordningen … Vi kan næsten ikke få armene ned, vel? Men som marketingmedarbejder er du nødt til at vide, hvad de nye regler går ud på. Hør databeskyttelsesrådgiveren forklare, hvad du skal vide om GDPR.
Hvordan foregår hverdagen i en webshop, der sælger ventetøj og ammetøj til kommende mødre? Hør Line Friis fortælle om Family2Be, og få tips til, hvordan du driver webshop (også selvom du er helt nybegynder).
Gør fagforeningen interessant for en 18-årig på sociale medier. Det er en pænt stor opgave, som DJØFs digitale medierådgiver løser hver eneste dag. Find ud af, hvordan du skaber reelt engagement på sociale medier – også til krævende målgrupper.
Hvordan laver du interessant content, når du er business to business-virksomhed (b2b)? Ingen problem ifølge ugens gæst, der er content manager i Infomedia. Lyt med for at finde ud af, hvordan du bruger data til at finde historier til dit content, så det connecter med lige præcis din målgruppe.
Automatiserede e-mail-flows, der skaffer kunder i butikken, mens du sover? Ugens gæst ved præcis, hvordan du gør. Lyt med, og find ud af, hvordan du får opbakning fra ledelsen til at gå i gang, og lær de 4 simple steps at kende, som med garanti skaffer leads og kunder til din biks. Dette er marketing automation på et mere avanceret niveau. Tjek afsnit 173 for intro til marketing automation.
Marketing automation skaffer dig leads og salg, uden du behøver rører en finger – hvis du altså gør det rigtigt. Lær, hvordan du kommer i gang, med Danmarks førende marketing automation-ekspert.
I denne tredje og sidste julespecial kører vi slæden forbi musikbranchen, sælgende tekster, salgsmøder, gør et kort stop ved data på din webshop og slutter af med, hvordan Højskolerne arbejder med ambassadører i deres markedsføring – lyt med, der er virkelig klejner at hente her.
I denne anden julespecial har jeg destilleret 5 eksperters vigtigste tips til følgende områder: Omnichannel marketing, mentorer, webshops, internationalt salg og Adwords-kampagner. Læs eller lyt med for at blive klogere.
I denne uges julespecial har jeg destilleret eksperternes sølvkorn, så du kan nøjes med det allerbedste fra 5 tidligere podcasts: Hør om chatbots, attribution modelling, content marketing, kunderejser og user experience.
Find ud af, hvordan Højskolerne arbejder strategisk med ambassadører, når de skal sælge nye højskoleophold. Og hvordan du selv kan blive inspireret til at bruge ambassadører i din markedsføring. Hør Højskolernes digital- og social media-manager Janne Bavnhøj fortælle, hvordan de gør.
Salgsmøder er ofte det der følger efter en god marketingsindsats. Men hvordan sikrer man så at salget kommer i hus? I dette afsnit kan du hører mere om, hvordan du planlægger, afholder og følger op på det gode salgsmøde.
Adwords kampagner kan være et effektivt redskab til at drive slag til din webshop. Men hvordan sætter du dine kampagner op, så du får brugerne til at konvertere? Når du skal sælge internationalt og reelt skal vokse måned for måned i salg, skal du prioritere. Men hvad virker og hvad virker ikke? Det giver AdWords ekspert Andrew Lolk dig svaret på i ugens Help Marketing.
Når du skal sælge internationalt og reelt skal vokse måned for måned i salg, skal du prioritere. Men hvad virker og hvad virker ikke? Det arbejder Steffen Hedebrandt hårdt med i Airtame. Få hans gode råd og oplev hans nysgerrig hed i ugens Help Marketing.
Hvad er Attribution Modelling og hvorfor skal vi bruge det? I dette afsnit fortæller Head og SER hos Obsidian, Sasa Kovacevic om marketing attribution og hvordan du kan bruge det til at forstå dine brugers rejse og optimere din konverteringsrate.
Hvad er en chatbot og hvordan benytter vi den i vores markedsføring? I dette afsnit fortæller Ditte Julie Wolff-Jacobsen os om chatbottens funktion og hvordan du lettest kommer i gang med at afprøve den nyeste måde at skabe automatiseret og effektiv relation til brugerne.
Hvordan får du dine digitale kanaler til at spille sammen med dine fysiske kanaler? Få et indblik i, hvordan verden ser ud i CPH Lufthavn, og hvordan de her formår at skabe balance mellem alt fra website til app og webshop. Det er nu blevet tid til at blive klogere på omnichannel marketing.
Bliv klogere på dig selv, og hvad du selv kan gøre for at performe bedre. Og få lavpraktiske råd om alt fra storytelling og e-mail markedsføring til splittest og struktureret data. Vi er nu kommet til den sidste udgave af vores sommerspecials. Læs noterne efter afspilleren.
Vil du gerne lære dine kunder bedre at kende? Plej relationen med dine kunder ved at tilbyde dem et attraktivt medlemsprogram. Bliv inspireret af ugens ekspert, som kommer med guldkorn til, hvordan du kan skabe værdi for dine medlemmer gennem god medlemskommunikation. Læs noterne efter afspilleren.
Oplever du som mange andre, at dele af din tekst på dit site bliver tyvstjålet og publiceret på andre sites? Content tyveri er ikke alene frustrerende, men det kan også gøre dig uvenner med Google. I ugens afsnit kan du blive klogere på, hvad du kan gøre for at undgå, at dit indhold bliver kopieret.
Hvorfor nøjes med at følge din mavefornemmelse, når du laver indhold til dit website. Du kan nemt måle, hvad der giver mest med splittests. Så ved du hvad, der virker, og hvad, der ikke virker. I ugens afsnit kan du lære mere om, hvordan du laver splittests, og få konkrete råd til, hvordan du kommer i gang. Læs noterne efter afspilleren.
Når din bil begynder at skrante, og du aflægger mekanikeren et visit i tide og utide, er det ved at være på tide med en udskiftning. Det samme gælder hjemmesider. De soder til og bliver hurtigt forældede. Men hvordan vurderer du, om det er tid til at investere i en gennemgribende omlægning? I ugens afsnit bliver du klogere på, hvornår det giver mening at opdatere en hjemmeside. Læs noterne under afspilleren.
Lyder 30.000 følgere af et nyhedsbrev eller 30.000 flere som et drømmescenarie for dig? I ugens afsnit har vi interviewet tre praktikere inden for e-mail markedsføring. Hør om deres erfaringer og få deres bedste bud på, hvordan du høster flere modtagere af dit nyhedsbrev. Læs noterne under afspilleren.
Hvordan laver du content, der får succes og rammer plet hos din målgruppe? Og hvordan gør du det, hvis der er lavvande på budgetkontoen? Det og meget mere giver ugens ekspert dig svar på. Læs noterne under afspilleren.
Skab opmærksomhed om et arrangement gennem de sociale medier. Ambassadører er en genial måde at skabe awareness på og skaffe deltagere. Ugens gæst fortæller os, hvordan hun med stor succes har skabt en social kampagne til at understøtte en udstilling. Læs noterne under afspilleren.
Dit lokalområde har en masse at byde på. Men hvordan kan du skabe fordele i lokalområdet, der gavner dig og beboerne? Lyt med i afsnit nr. 76 af Help Marketing, hvor vi guider dig igennem hvordan du skaber lokale ambassadører samt andre fordele, der ligger lige lige i nærheden af dig.
Hvis du arbejder med marketing, har du med garanti hørt termerne owned, earned og paid media. I afsnit nr. 69 af Help Marketing giver vores to gæster deres bud på definitionen og hvordan de påvirker dit markedsføringsarbejde. Vi taler også om hvorvidt du skal udkomme regelmæssigt eller kun når du har super godt indhold!
Salg handler om leadgenerering, men der er forskel på kvaliteten af dine leads. Hvordan skaffer du kvalificerede leads, som afspejles positivt i din omsætning? Lyt med i afsnit nr. 54 af HelpMarketing, hvor vi taler om at skaffe leads samt at opkvalificere dem.
I andet afsnit om Google Analytics med Jacob Kildebogaard sætter vi fokus på konverteringer, og hvorfor det er super vigtigt at have styr på kampagnesporing. Alt sammen i afsnit 47 af Help Marketing. Husk, at dette er afsnit 2 om Analytics, så har du ikke lyttet til Help Marketing 46, så start der!
Har du styr på Google Analytics, og får du det rigtige ud det, af det du måler på? Det får vi styr på, når Jacob Kildebogaard giver værdifuld indsigt i Google Analytics og mulighederne med data i afsnit 46 af Help Marketing.
Hvordan sikrer du, at du konverterer besøgende på din hjemmeside? Hvordan optimerer du et konverteringsflow på dit site, så du får solgt flere varer? Det kan du blive klogere på, når vi taler om konverteringsoptimering i afsnit 40 af Help Marketing.
Hørt og læst nok om Content Marketing og vil i gang? I dag er Planday en vaskeægte dansk Content Marketing case. Du får tips til, hvordan du kan arbejde strategisk og målrettet med content marketing i din virksomhed i afsnit 23 af Help Marketing. Vi kommer også helt ned i det konkrete, så det er lige til at gå i gang! Noter er under afspilleren.
Med over 3,4 mio danske Facebook-profiler hvordan rammer du den rigtige målgruppe med Facebook annoncering? Hvordan konverterer du bedst Facebook-brugere til salg, trafik eller nyhedsbreve? Og hvordan skal Facebook annoncering indgå i resten af dit marketingmix? Læs noterne under afspilleren.
Interaktive infografiker, datavisualisering, datajournalistik. Kært barn har mange navne. Og i dag taler vi om det hele med Magnus Bjerg fra TV 2 i afsnit 17 af Help Marketing. Giv brugerne mulighed for at skabe deres egne historier på din hjemmeside og hold på dem i længere tid. Vi taler konkret om hvordan og om, hvad det kræver. Og Magnus giver forslag til værktøjer! Se noterne under afspilleren.
Markedsanalyser var i gamle dage redskaber til at beslutte sig for hvilke markeder, virksomheder ville satse på. I dag bruges den værdifulde viden også i Content Marketing. Brug data til blogposts, infografikker og podcasts. Og brug desuden rapporterne til leadgenerering. Alt det taler vi om med Bo Lykkegaard fra IDC i afsnit 14 af Help Marketing. Læs noterne under playeren.
At holder på kunderne er billigere end at hente nye kunder. Vi taler om at øge retention og minimere churn i 11. afsnit af Help Marketing. Anders Witzel fortæller helt konkret om, hvad fagforeningen Kommunikation & Sprog gør for at holde på medlemmerne. Anders differentierer mellem proaktiv hjælp og reaktiv hjælp. Lyt med og hør, hvordan du kan holde på kunderne ved at hjælpe dem. Tjek noterne fra afsnittet under afspilleren.
Det er billigere at holde på kunder end at finde nye kunder. Så vi taler i dag i niende afsnit af Help Marketing om datadrevet marketing. Vi kommer ind på, hvordan du kommer i gang, hvilke data du skal bruge og vigtigheden af at afprøve hypoteser. Ved at bruge datadrevet marketing ser du på den digitale adfærd, som dine kunder og leads har, og baseret på det giver du dem indhold af høj værdi for dig og for dem. Se noterne under afspilleren.