HM214: Gør dit content ultrapersonligt med interaktivt indhold

Casper Kandelsdorff interaktivt indhold
Foto: Keld Navntoft

Interaktivt indhold er eminent til at personificere dit content - og fx spare penge på sælgere og tid brugt på kundeservice. Find ud af, hvad det er, og hvordan du bruger det.

Help Marketing Bogen Støt os ved at købe Help Marketing Bogen :-) Køb bogen

Interaktivt indhold – hvad er nu det for en slags content?

Det er indhold, der tilpasser sig efter brugeren. I modsætning til passivt indhold som video og blogindlæg.

Find ud af, hvad det er for noget, og hvordan du kan bruge det.

 

Ugens gæst: Casper Kandelsdorff

Casper Kandelsdorff er CEO i dot.vu, som du kan følge på Facebook. Sig hej til ham på LinkedIn og Twitter. Casper hjælper internationale kunder og bureauer med at udvikle interaktivt indhold – uden at udvikle noget eller bruge en masse forskellige services til det.

Hør Casper fortælle om:

  • hvad interaktivt indhold egentlig er for noget
  • hvilke forskellige typer interaktivt indhold der findes
  • hvordan Eric mon ville kunne gøre Help Marketing Podcasten til interaktivt indhold.

 

Hvad er interaktivt indhold?

Interaktivt indhold er indhold, som brugerne kan være med i og tilpasse efter deres behov. Modsætningen er passivt indhold såsom videoer og blogindlæg.

De laver fx mange interaktive videoer, som er en samtale, man kan have på video.

Det kan være interaktive product finders, magasiner eller notebooks.

På den måde kan du gøre dit content enormt personificeret.

Start med at visualisere, hvad I vil opnå med jeres interaktive indhold, og hvilke steps kunden så skal igennem.

Se også:

 

Hvilke typer interaktivt indhold findes der?

Her er et par eksempler eller fire:

Dynamic product finders: Mange af Caspers kunder er e-commerce med store platforme. For L’Oreal laver de fx en hårfarve-finder med spørgsmål som ‘er der grå stænk i dit hår?’ eller ‘har du farvet dit hår før?’ – og efterhånden som kunden svarer, får de mere relevante søgeresultater. Det er altså interaktivt indhold, der svarer til en god sælger i fx Matas.

Gamification. De har lige lavet et branding-game, hvor man skal samle et ur, og derefter kan man deltage i en konkurrence for at vinde noget. På den måde kan et brand give sine kunder sjove oplevelser.

Julekalender. Du kan lave noget, der er underholdende allerede fra 1. december, og laver du en konkurrence, får man at vide med det samme, at man har vundet.

Content. Brug dine blogposts, der kan blive til en sjov quiz, eller lav en video om til en interaktiv video, hvor brugeren kan hoppe rundt mellem forskellige videoer. Fx kunne Eric bruge sine +200-podcast-episoder til at lave ‘interactive conversations’!

Se også:

 

Hvordan måler du succes med interaktivt indhold?

Casper fortæller, at de måler på det, man måler i Google Analytics, og på personlige interaktioner – altså hvor meget har en bruger interageret med forskellige elementer? Derudover måler de på data, som kunden typisk har brug for at vide til fx produktudvikling.

 

2 råd til, hvordan du kommer i gang med interaktivt indhold

  • Kig på det content, du allerede har produceret. Videoer, blogposts, billeder – hvordan kan du lave det om til fx en quiz? Genbrug endelig for at prøve det af.
  • Start simpelt. Lav simple koncepter for at få en føling med, om kunderne gider interagere med det. Du kan fx prøve Dot.vu af gratis.
Se også:

 

Om Help Marketing Podcasten

Help Marketing er en podcast, der gerne vil gøre dig bedre til online markedsføring. Med +200 programmer er Help Marketing en af de største marketing-podcasts på dansk, der lærer dig om alt fra SEO til kampagner og sociale medier. Lad dig inspirere og få ny viden af Eric Ziengs, der hver uge interviewer en ny ekspert fra marketing-land.

Lad mig høre hvad du synes om indholdet ...

Del dette på ...
Foredrag og sparring om din marketing Kontakt Eric