HM033 : Succes på sociale medier med et lille budget

maria-holst-mouritzen

Hvordan får du det bedste ud af dine aktiviteter på sociale medier, når du ikke har et stort budget i ryggen. Hvordan bruger du bedst de få midler, du har? Det giver Maria Holst Mouritzen sit bud på, når hun giver fif til at få succes på sociale medier med et lille budget i afsnit 33 af Help Marketing.

Vi er her ikke uden dig :-) Støt os her

Help Marketing sociale medier med et lille budget maria holst mauritzen

Indhold i dette afsnit af Help Marketing: Sociale medier med et lille budget

Help Marketing podcasten er lavet for dig, der arbejder med digital marketing, salg og ledelse, og som gerne vil opnå succes ved at hjælpe andre. Værten er Eric Ziengs. Help Marketing produceres af Nochmal.

Baggrunden for Help Marketing er, at jeg gerne vil have, at vi alle bliver en lille smule bedre til at hjælpe hinanden. Hvorfor? Fordi det gør hverdagen rarere for alle. Men i lige så høj grad, fordi det i mine øjne er den bedste måde at skabe succes for sig selv, da man opbygger værdifulde relationer.

Ugens gæst er Maria Holst Mouritzen som er Marketing Manager på Experimentarium. Hun har ansvaret for markedsføringskampagner, sociale medier og presseindsatsen i forbindelse med Experimentariums særudstillinger og events.

I dette afsnit får du bl.a. svar på følgende:

  • Hvad ønsker Eksperimentarium at opnå på de sociale medier?
  • Hvordan fik Eksperimentarium succes på sociale medier med et lille budget?
  • Nu hvor Eksperimentarium har et social media budget, hvordan fordeles det?
  • Konkrete eksempler på tiltag, der blev en succes
  • Hvordan udvider Eksperimentarium oplevelsen af deres udstillinger i de sociale medier?

Maria Holst Mouritzen i Help Marketing

Hvad ønsker Experimentarium at opnå på sociale medier?

Maria forsøger i hendes arbejde med sociale medier at forlænge Experimentariums overordnede formål, som er at formidle naturvidenskab til den danske befolkning. Hos Eksperimentarium skal de sociale medier altså forlænge oplevelsen af udstillingen, man besøger. På samme måde skal Eksperimentarium forsøge at få brugerne til at glæde sig til besøget – ud over selvfølgelig at lokke flere besøgende til. Dermed er det ikke kun det fysiske sted, man lærer om naturvidenskab, men også på sociale medier.

Meningen er at tease brugerne og give dem lidt viden, så de bliver nysgerrige nok og gerne vil have mere viden, så de beslutter sig for at besøge Experimentarium.

 Maria Holst Mauritzen Help Marketing foto
 Experimentarium er tilstede på Facebook, Instagram og Twitter. Maria har delt det op, så Facebook er den direkte kanal, der formidler, hvad der sker på Experimentarium fx hvilke udstillinger og aktiviteter der er aktuelle. Instagram anvender hun til at give brugerne en form for backstage indblik, fx om medarbejdere og hvad de laver på kontoret. Twitter-profilen er overdraget til Experimentariums nyhedsafdeling, hvor nogle af journalisterne, som skriver naturvidenskabelig artikler, har fået ansvaret for at formidle relevant naturvidenskabelig viden via Twitter.

Fokus på brandet

Sæt fokus på hvad din brandstemme er. Uden en brandstemme risikerer du at miste fokus og kan nemt komme til at lave irrelevante opslag. Derfor skal du holde fokus på, hvad det er du vil fortælle, som understøtter dit brands løfte til brugerne.

Lyt også til afsnit 41: 9 gratis sociale medier værktøjer og afsnit 24: ROI på sociale medier med Thomas Bigum.

Hvis du vil følge Maria

Du kan følge Maria på Twitter  eller Instagram hvor hun anvender @mariaholstm som brugernavn

 Vær opmærksom på, at videoen ikke er redigeret og ikke indeholder ugens content marketing værktøj. Abonner på iTunes, så får du den bedste oplevelse helt automatisk.

 

 

Ugens content marketing værktøj:

Sponsoreret af Erhvervakademi Kolding. Hjælp Help Marketing ved at klikke forbi på mitiba.dk/helpmarketing.

En gode måde at tjekke om andre har nuppet dit indhold er at bruge Copyscape. Kopier URL’en fra din side ind og Copyscape fortæller dig, hvilke sider bruger samme indhold. Det er godt til at bekæmpe duplicate content, som Google jo ikke kan lide. Det er godt til at finde ud af, om andre bruger dit indhold. Men det er også godt til at tjekke hvilke medier har brugt indhold fra din pressemeddelelse. Kopier URL’en til din pressemeddelelse ind og så kryds fingre for, at JP, Børsen eller BT har taget din nyhed. Find det på copyscape.com.

Jeg har samlet alle mine gode Content Marketing redskaber her. 

 

Hjælp mig 🙂

Hvis du kan lide Help Marketing og vil give noget tilbage, så har du lidt forskellige muligheder:

Kommentarer til afsnittet? Så brug kommentarerne herunder!

Lad mig høre hvad du synes om indholdet ...

Del dette på ...
Foredrag, kurser og sparring om Content Marketing og sociale medier Brug Nochmal