HM002: Mikkel Plæhn om succes med Content Marketing

Hvad er Content Marketing? Hvordan opnår du bedre kunder og større salg? Og hvordan hjælper du andre med det? Hvilke fem absolut vigtigste ting skal du mestre i Content Marketing? Det taler jeg med Content Marketing-ekspert Mikkel Plæhn om i andet afsnit af Help Marketing.

Vi er her ikke uden dig :-) Støt os her

Help Marketing afsnit 2

 

 

Semawards vinder content marketing 2014 Help Marketing

Dette afsnit af Help Marketing vandt 2014 SEMAward for bedste Content Marketing i Danmark.

Andet afsnit af Help Marketing handler om Content Marketing

Help Marketing podcasten er lavet for dig, der arbejder med digital marketing, salg og ledelse, og som gerne vil opnå succes ved at hjælpe andre. Værten er Eric Ziengs. Help Marketing produceres af Nochmal.

Baggrunden for Help Marketing er, at jeg gerne vil, at vi alle bliver en lille smule bedre til at hjælpe hinanden. Hvorfor? Fordi det gør hverdagen rarere for alle. Men i lige så høj grad, fordi det i mine øjne er den bedste måde at skabe succes for sig selv, da man opbygger værdifulde relationer.

Ugens gæst er Mikkel Kiærulf Plæhn, som rådgiver om Content Marketing og samtidig benytter sig af Content Marketing til at sælge biopejse gennem bloggen for Bioburn.dk

Vi taler om, hvad Content Marketing er, og hvordan du kan bruge det til at hjælpe leads og kunder. I den forbindelse tager vi konkret fat i:

  • Tekstforfatning
  • Søgemaskineoptimering / SEO
  • Visuel præsentation
  • Landing pages
  • Konverteringsoptimering

Og som bonus skælder Eric lidt ud over den manglende integration imellem Content Marketing og CRM i Danmark i dag – bare roligt, Mikkel får Eric talt til ro 🙂

Mikkel Kiærulf Plæhn i Help Marketing

Mikkel Plæhn Help Marketing

Mikkel og jeg kender hinanden hinanden fra podcast-verden. Mikkel er medvært på CMliga, som jeg på det kraftigste vil anbefale, hvis du arbejder med Content Marketing. Både Mikkel og jeg er inspireret af Marcus Sheridan, som er indbegrebet af en person, der hjælper andre for selv også at opnå succes. Marcus startede som sælger af swimming pools. Mikkel hørte Marcus på Michael Aagaards Content Verve podcast og var helt solgt.

I podcasten bruger vi en del boligrelaterede eksempler, fordi Mikkel driver Bioburn.dk, og jeg til dagligt arbejder hos Bolius – Boligejernes Videnscenter. Hvis du vil se Content Marketing in action, så gå til Mikkels blog Bioethanol-pejs.dk, hvor du vil blive meget klogere på biopejse, uden Mikkel råber dig i hovedet, at du skal købe pejse hos ham. Vent 30 sekunder, og du bliver mødt med en pop up, som tilbyder dig Mikkels e-bog om biopejse.

Når du selv skriver indhold, er en lixtal-beregner et godt redskab. Den kan hjælpe dig til at gøre dine tekster mere letlæselige. Jeg har fundet to forskellige:  webi.dk og nielsgamborg.dk. Vil du forbedre dine SEO-evner, er Moz’ guide til SEO et oplagt valg ifølge Mikkel. Og tilsvarende er on page linking også vigtigt. Har du brug for billeder til teksterne, så få overblik over gratis billeder uden royalies her.

En anden genial dansk Content Marketing case er Planday, som du kan høre mere om i afsnit 23.

Vil du følge Mikkel, er han at finde på Google+, Twitter og hans Content Marketing blog.  Vær opmærksom på, at videoen ikke er redigeret og ikke indeholder ugens content marketing værktøj. Abonner på iTunes, så får du den bedste oplevelse helt automatisk.

Har du brug for mere inspiration om Content Marketing, så læs 7 råd til Content Marketing succes eller lyt til afsnit 36: Genbrug af indhold i din Content Marketing med Joakim Ditlev.

Andet afsnits Content Marketing værktøj: Buffer 

Buffer er en gratis tjeneste, du kan brug til at distribuere dit indhold på sociale medier. Du kan tidsindstille, hvornår en update til Facebook, Twitter, G+ eller LinkedIn skal publiceres. Du skriver simpelthen updaten i systemet, og så sørger Buffer for resten. Det hele foregår i browseren, så ingen instalation. Husk selvfølgelig at være til stede på de sociale medier, så du ikke bare råber ud uden at interagere. Det er også smart, at du kan tage en tweet og trække over til LinkedIn området – her kan du tilpasse den til LinkedIn, fx ved at slette hashtags. Det kan du gøre mellem alle sociale medier. Voilà: Du har sparet tid og versioneret dit indhold til de relevante sociale medier. Du får også adgang til statistik om deling og klik på dine updates. Jeg bruger den betalte version til omkring 500 kr. om året, men gratis versionen rækker meget langt! Gå til Buffer App for at prøve det selv.

Jeg har samlet alle mine gode Content Marketing redskaber her. 

Hjælp mig 🙂

Hvis du kan lide Help Marketing og vil give noget tilbage, så har du lidt forskellige muligheder:

Hvordan arbejder du med Content Marketing? Del dit bedste tip i kommentarfeltet herunder!

 

 

 

Lad mig høre hvad du synes om indholdet ...

Del dette på ...
Foredrag, kurser og sparring om Content Marketing og sociale medier Brug Nochmal