Help Marketing networking event: One Night in Valby

En koldt aften i februar mødtes Help Marketing podcastens lyttere – inklusive en del Patreon-støttere – i Valby Kino for at netværke, hjælpe hinanden og blive inspireret omkring content marketing, salg og ledelse.

HelpMarketing networking eventDette networking event var gratis, og der var 35 deltagere. Jeg fik idéen et halvt år i forvejen, hvor Valby Kino var gået fallit, og nogle frivillige kørte en crowd funding-kampagne for at starte biografen op igen. Jeg støttede med nogle af pengene, som Help Marketings Patreons havde doneret. Beløbet var 2.600 kr., og det betød, at jeg havde adgang til en sal med plads til 50 personer en aften.

Idéen var at se en film om marketing og salg – fx Wolf of Wallstreet. Men efter Help Marketings julefrokost havde teamet forbedret idéen. Vi skulle i stedet se Content Marketing Institutes dokumentar om Content Marketing og The Science of Persuasion. Derudover nuppede vi en idé fra Refuga om at lade tre af deltagerne fortælle om en udfordring i deres arbejde i ti minutter, hvorefter deltagerne hjalp med at finde løsninger. Og til sidste kørte vi en Ask Me Anything (AMA) om Help Marketing.

Traileren og gratis bøger

Det skulle nok blive en god aften! Og lige pludselig stod Nicolaj Astrup Madsen fra Refuga, Esben Mols Kabell og Anders Grønborg fra lasertryk.dk klar med bøger til alle deltagerne. De ville gerne sponsorere eventen. Og det giver god mening. Det er trods alt 35 af de dygtigste marketingsfolk, som Nicolaj, Esben og Anders fik fat i.

Men ikke nok med det. Da min tidligere kollega Mikkel Andersen – nu fra FanFabriken.dk – hørte om projektet, tilbød han straks at lave en trailer til arrangementet. Den havde premiere i Valby Kino. Og du kan se den lige herunder.

Et networking event med lektier for

Kender du det, når man ved, at et seminar bliver fyldt med inspiration, og du er klar på at erobre verden med din nye viden – men du måske ikke liiige får den brug? Det har jeg prøvet alt for ofte.

Derfor tilbød vi deltagerne, at de fik 20 minutter til at tale med en sidemand, de ikke kendte, for derefter at skrive ét tiltag ned. Vel at mærke et tiltag, der skulle være færdig inden for en måned. Nu pisker, motiverer og sparrer deltagerne på mail, så de når at blive færdige med deres tiltag på en måned.

Et helt konkret resultat for en af deltagerne var et job! Help Marketing-lytter Rasmus Skjold Nielsen deltog og satte sig for at ville nå 20 kaffemøder inden sommeren. Hans første svar til min mail-opfølgning var:

“…Tak for opfølgning og endnu engang tak for et super fedt arrangement!
Det gik faktisk rigtig godt med kaffemøderne, så godt at det resulterede i et enormt spændende studiejob, hvor jeg netop er startet. Dog er jeg gået i stå med møderne siden hen og vil egentlig gerne i gang igen. Det skader jo aldrig at pleje og skabe sit netværk :-)”

Det er så fedt. Jeg er lidt stolt. Rasmus har lovet, at han stadig vil nå sine 20 kaffemøder inden sommeren, selvom han fra starten af allerede har fået resultater ud af sine møder.

Det har for mig været megasjovt og interessant at se, hvad lytterne arbejder med. Og at høre på lytternes tilbagemelding lyder det til, at de er glade for sparringen (og lidt pisk). Det vil jeg helt klart gøre igen. Hvis du har lyttet med på Help Marketing, ved du, at jeg går meget op i ambassadør-tankegangen. Denne event er lige præcis noget ekstra for Help Marketing-ambassadørerne. Og lyt endelig med på afsnittet om digitale ambassadører her eller afsnittet om lokale ambassadører her. 

Hjælp andre og få hjælp tilbage

Som lytter af Help Marketing kender du min outro: Ved at hjælpe andre, opnår du også selv succes. Denne aften er baseret på den tilgang. For at understrege pointen blev jeg kontaktet af Help Marketing-lytteren Kristoffer Wolf, som med sin virksomhed Mund Zu Mund Media ved siden af sit normale arbejde (lige som jeg arbejder i Bolius og kører Nochmal ved siden af) er ved at starte videoproduktion op. Jeg kendte ikke Kristoffer på dette tidspunkt.

Vi drak en kop kaffe, og han tilbød at skyde video af eventen og redigere det sammen til et par minutters stemningsvideo. Jeg ville gerne digitalisere eventen, så man kunne fornemme, hvad der var sket. Og Kristoffer kunne forbedre sit video-arbejde. Det blev til videoen herunder.

Tak, tak, tak!

Jeg vil gerne takke Mikkel og Kristoffer for video-hjælp. Jeg vil også gerne takke Ann Sofie, Thomas og Michelle, der hjælper på Help Marketing og i Nochmal. Tak til Nikolaj, Esben og Anders for bøgerne. Tak til Valby Kino for lokalerne. Kæmpe tak til de entusiastiske deltagere. Tak til Allan Iversen, Steven Højlund og Laurids Gissel, der stillede op og delte deres udfordring med os. Og det største tak skal lyde til Patreon-støtterne, der gør Help Marketing muligt. Uden Patreon, ingen Help Marketing. Tjek her, hvordan du kan støtte Help Marketing.

Det er ikke sidste gang, at jeg laver et networking event som dette. Vi har lært meget. Formen kan ændres. Måske det ikke bliver helt gratis. Måske det bliver over flere dage. Måske det kun bliver digitalt. Men for nu vil jeg bare sige, at det var en kæmpe oplevelse!

Har du en god idé? Eller en kommentar? Skriv gerne herunder!

Lad mig høre hvad du synes om indholdet ...

Del dette på ...
Foredrag og sparring om din marketing Kontakt Eric