Content Marketing kræver ydmyghed

Kan man rådgive om noget, man ikke selv gør eller har styr på. Umiddelbart er mit svar nej. Du er nødt til at tage din egen medicin. Alt andet er utroværdigt. Sidste år ville Nokia eksempelvis fortælle, hvor godt deres nye kameramobil var i en reklamefilm. The Verge afslørede dog, at mobilproducenten havde brugt et professionelt kamera til at optage det, man lod som om var optaget med kameramobilen. Utroværdigt!

Forleden meldte jeg officielt ud, at jeg nu er selvstændig rådgiver med fokus på Content Marketing og salg. Jeg fik stor respons og tak for det. Jeg fik jeg også et smilende men kritisk spørgsmål på Twitter:

 

 

Er det min Nokia-fail? Nej langt fra. Jeg rådgiver ikke om, hvordan man laver logoer eller WordPress-sider. Skulle en kunde have brug for det, henviser jeg til dygtige mennesker i mit netværk. Et eksempel er min gode ven Jeppe Meinertsen, der er Art Director hos Manipulation. Han hjælper mig med mit logo. Forleden tog vi de første skridt, som billederne viser. Når vi kommer lidt længere i processen, udskriver jeg Nochmals “Logo Valg 2013”. Så kan alle, der har lyst, give deres besyv med. Og efterfølgende kommer der en blogpost om processen til inspiration. Det er en spændende proces.

Content Marketing logo nochmal                               Content Marketing Nochmal logo

Apple vs. Google med Content Marketing-briller

Daniels spørgsmål satte tankerne i gang i forhold til, hvor “perfekt” ens online tilstedeværelse skal være. Apple mener jo, at deres produkter er helt perfekte fra dag et. Google praler til gengæld gerne med, at deres produkter er i beta over længere tid. I Content Marketing skaber vi værdi gennem relevant indhold til relationer og leads i de rigtige kommunikationskanaler. Og vi bliver klogere på vores relations behov hver dag. Derfor ved vi mere om vores relationer om to måneder set i forhold til i dag. Ud fra det perspektiv vil vi aldrig kunne give dem den perfekte blogpost, det perfekte webinar eller den perfekte tweet.

Derfor må vi levere det bedste, vi kan, velvidende, at det aldrig er perfekt. Vi skal lære af vores fejl og mangler, og vi skal agere ud fra den viden, som vi opnår gennem dialog med vores relationer. Perfekt betyder jo, at det ikke kan blive bedre. Så tænk over dette spørgsmål: Hvem ville du købe en serviceydelse af: Ham der mener, at alt han gør er perfekt, og det derfor aldrig skal ændres? Eller hende, der leverer et godt stykke arbejde i dag og et endnu bedre stykke arbejde i morgen? Eller sagt med andre ord inspireret af et slogan fra gamle dage:

Gør det du er bedst til – og gør det ydmygt

Lad mig høre hvad du synes om indholdet ...

Del dette på ...
Foredrag, kurser og sparring om Content Marketing og sociale medier Brug Nochmal